Mitsubishi planuje współpracę z Protonem
Firmy PROTON Holdings Berhad (PROTON) oraz Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiły, iż prowadzą poważne rozmowy na temat strategicznej współpracy, mającej na celu wzmocnienie konkurencyjności obu firm na globalnych rynkach.
Współpraca pomiędzy firmami będzie obejmowała następujące obszary:
1. Wspólną produkcję silników w Malezji
2. Produkcję pojazdów marki MMC przeznaczonych na eksport w fabrykach firmy PROTON
3. Współdzielenie głównych części i komponentów pomiędzy modelem MMC „Global Small”,który wejdzie na rynek w marcu przyszłego roku, poczynając od Tajlandii, a pojazdem „GlobalSmall Car” firmy PROTON
4. Dostarczanie przyszłych technologii opracowanych przez MMC, takich, jak technologie pojazdów elektrycznych, hybryd typu plug-in oraz samochodów hybrydowych.
Obie firmy rozpoczęły pod koniec 2010 roku badania opłacalności projektu, a także zidentyfikowały te obszary współpracy, które mogą zapewnić stronom odpowiednią synergię w dążeniu do uzyskania jak największej globalnej konkurencyjności.
Współpraca pomiędzy firmami MMC i PROTON okazała się długotrwałym sukcesem. Trwa ona od czasu zdobycia przez firmę PROTON pozycji największego producenta samochodów oraz najważniejszego czynnika rozwoju rynku motoryzacyjnego w swoim kraju.
Obie firmy podpisały w grudniu 2008 roku porozumienie o współpracy w zakresie opracowywania i produkcji nowych pojazdów w firmie PROTON. Na mocy umowy, PROTON produkuje obecnie model „Inspira”, czyli czterodrzwiowego sedana budowanego w oparciu o pojazd MMC.
Tematem najnowszych rozmów pomiędzy przedstawicielami firm jest zapewnienie odpowiednich warunków do obopólnie korzystnej współpracy, dzięki której koncern MMC rozszerzy swoją obecność na rynkach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN), natomiast PROTON powiększy ofertę produktową i w bardziej efektywny sposób wykorzysta swoje oddziały produkcyjne.
Nowa strategiczna współpraca, poparta rozwojem obu firm od czasu jej rozpoczęcia 26 lat temu, jest naturalnym krokiem w stronę bardziej wpływowych i znaczących relacji biznesowych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym.