MITSUBISHI MOTORS ŚWIĘTUJE SPRZEDAŻ STUTYSIĘCZNEGO EGZEMPLARZA MITSUBISHI SPACE STAR
W rok po premierze modelu Space Star (dostępnego również pod nazwą Global Small lub Mirage) firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) świętuje sprzedaż stutysięcznego egzemplarza, co dowodzi, iż pojazd został dobrze przyjęty na rynku.
Lepiej niż przewidywano
Model, który jest już dostępny w 45 krajach całego świata, po raz pierwszy pojawił się w marcu 2012 roku w Tajlandii, gdzie został wyjątkowo przychylnie przyjęty. Nabywców znalazło tam 60 tys. egzemplarzy, co oznacza sprzedaż na poziomie 4 tys. sztuk miesięcznie (pierwotne plany zakładały 3 tys. sztuk na miesiąc).
W czerwcu 2012 roku model pojawił się na rynkach państw należących do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, w sierpniu 2012 roku w Japonii, a w styczniu 2013 roku w Australii. Od lutego 2013 roku pojazd dostępny jest również w Europie i przewiduje się jego sprzedaż w kolejnych regionach świata.
Wzrost produkcji
Na chwilę obecną Mitsubishi Space Star dostępne jest w 15 z 34 krajów, gdzie obecna jest firma Mitsubishi Motors Europe. W nadchodzących miesiącach zasięg terytorialny modelu ma zostać zwiększony. W pierwszych kilku miesiącach sprzedaży w Europie nabywców znalazło 5486 egzemplarzy modelu Space Star (dane do końca maja 2013 roku).
Aby sprostać globalnemu zapotrzebowaniu oraz ułatwić stopniowe wprowadzanie kolejnych wersji modelu, Mitsubishi Motors Thailand zwiększy produkcję w nowej, trzeciej tajlandzkiej fabryce Laem Chabang Industrial Estate w Chonburi, którą w całości dedykowano modelowi Space Star. Do końca marca 2014 roku zakład opuszczać ma rocznie 200 tys. sztuk modelu (obecnie 150 tys. egzemplarzy).