Mitsubishi Eclipse Cross zdobywa 5 gwiazdek w testach zderzeniowych ANCAP
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że australijska organizacja przeprowadzająca testy zderzeniowe samochodów (ANCAP) przyznała nowemu Mitsubishi Eclipse Cross SUV Coupe najwyższą notę 5 gwiazdek. Według ANCAP Eclipse Cross uzyskał ocenę 97% w kategorii ochrona pasażerów (Adult Occupant Protection) oraz 80% w kategorii ochrony pieszych. Nowy system zapobiegania kolizjom w japońskim SUV Coupe zadziałał bardzo dobrze, a kolizji udało się uniknąć lub miały łagodne skutki we wszystkich scenariuszach testowych i przy wszystkich testowanych prędkościach.
Ogólnie rzecz biorąc, Mitsubishi Eclipse Cross uzyskał maksymalną liczbę punktów we wszystkich testach, dzięki czemu otrzymał najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa. 5-gwiazdek ANCAP zostanie przyznane wszystkim wersjom Mitsubishi Eclipse Cross SUV.
Dyrektor generalny ANCAP, James Goodwin, powiedział:
− Australijscy konsumenci są rozpieszczani wyborem w segmencie SUV, więc dobrze się składa, że nowe Mitsubishi Eclipse Cross pojawia się w sprzedaży z najwyższą oceną bezpieczeństwa ANCAP. Eclipse Cross uzyskał wynik w kategorii ochrona pasażerów na poziomie 97% - jest to drugi najwyższy rezultat w tej kategorii i najwyższy w swojej klasie.
Jako pierwszy z nowej generacji pojazdów Mitsubishi Motors, Eclipse Cross łączy w sobie ostrą linię nadwozia, z charakterystycznym dla firmy doświadczeniem w produkcji samochód SUV z napędem 4WD. Niedawno nowy model Mitsubishi Eclipse Cross otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przyznawanych przez Euro NCAP. Dostawy nowego kompaktowego SUV Eclipse Cross do Australii ruszyły w tym tygodniu, a sprzedaż w tym kraju rozpocznie się w grudniu. W Polsce z wielkim sukcesem rozpoczęto już przedsprzedaż tego modelu a klienci będą mieli możliwość odbycia jazd testowych już w grudniu i styczniu. Więcej informacji na temat nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross można znaleźć na stronie https://nowyeclipsecross.mitsubishi.pl/
O Mitsubishi Eclipse Cross
Nowy model zaprojektowano z zastosowaniem opatentowanej przez Mitsubishi Motors struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Bezpieczeństwo bierne zwiększono dodatkowo stosując aż 7 poduszek powietrznych oraz nowoczesne pasy bezpieczeństwa. Dzięki tym rozwiązaniom, nowe Mitsubishi Eclipse Cross zapewnia najwyższy w tej samochodów klasie poziom bezpieczeństwa. Nowy model ma też niewielu godnych rywali pod względem stylu. Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest wyposażone w opracowany przez Mitsubishi Motors supernowoczesny układ kontroli napędu na wszystkie koła S-AWC (Super All Wheel Control). Układ S-AWC za pomocą hamulców kontroluje wielkość momentu obrotowego przekazywanego na koła po prawej i lewej stronie samochodu, zapewniając większą stabilizację toru jazdy i znacznie większą kontrolę nad zachowaniem samochodu. W przedniej części nadwozia nowego SUV-a Coupe zastosowano konstrukcję umożliwiającą pełniejsze pochłanianie energii zderzenia, a także specjalne przestrzenie amortyzujące pod maską silnika – rozwiązania te zwiększają bezpieczeństwo i poziom ochrony w razie kolizji.
O ANCAP
Australijski program oceny nowych samochodów (ANCAP) jest wiodącym niezależnym doradcą ds. bezpieczeństwa w Australii. Od 1993 r. ANCAP opublikował wyniki testów zderzeniowych dla ponad 840 samochodów osobowych i dostawczych sprzedawanych w Australii i Nowej Zelandii. ANCAP dostarcza konsumentom obiektywne wyniki i informacje na temat poziomu ochrony pasażerów i pieszych przez różne modele pojazdów poddawane testom w różnego rodzaju wypadkach, a także ich zdolności – dzięki zastosowanym technologiom – do unikania kolizji. Aby uzyskać maksymalną 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa ANCAP, pojazd musi osiągnąć najwyższe standardy we wszystkich testach i musi być wyposażony w zaawansowane technologie wspomagania bezpieczeństwa (SAT).
O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.
MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.