Michelin zdominował klasyfikację generalną motocykli
Po zwycięstwie w 2011 roku Michelin powrócił w tym roku na Rajd Dakar z nową oponą MICHELIN Desert Race i jednym celem: wygrać rajd po raz 29 – nieprzerwanie od 1982 roku. Po kolejnym etapie zmagań motocyklistów wszyscy zawodnicy z czołówki wyposażeni są w opony Michelin, w tym Marc Coma, trzykrotny zwycięzca Dakaru, również ubiegłorocznego.
Po zwycięstwie w 2011 roku Michelin powrócił w tym roku na Rajd Dakar z nową oponą MICHELIN Desert Race i jednym celem: wygrać rajd po raz 29 – nieprzerwanie od 1982 roku. Po kolejnym etapie zmagań motocyklistów wszyscy zawodnicy z czołówki wyposażeni są w opony Michelin, w tym Marc Coma, trzykrotny zwycięzca Dakaru, również ubiegłorocznego.
Nowa przednia opona MICHELIN Desert Race to przykład ewolucji opon MICHELIN Desert. Opona ta jest nadal doskonalona. Inżynierowie Michelin opracowali nową konstrukcję, aby polepszyć osiągi opony w rajdach takich jak Dakar, gdzie motocykle poruszają się po zróżnicowanych rodzajach terenu. Podczas pokonywania 8 391 km tras Rajdu Dakar, wiodących przez Argentynę, Chile i Peru, zawodnicy mierzą się z niezliczonymi wydmami, skalistymi kanionami i wszechobecnym piaskiem. O pokonaniu tych wszystkich trudności i dojechaniu do końca rajdu zdecydują w dużym stopniu przyczepność i wytrzymałość opon. Michelin stosuje wynalezioną przez siebie technologię run-flat: Bib-mousse (Bib-pianka). Polega ona na zastąpieniu powietrza w oponie pierścieniem piany. Pierścień ten zapewnia oponie równowartość 1,2 bara ciśnienia i zwalnia z konieczności montowania dętki. Bib-pianki są lżejsze od dętek, dzięki czemu zapewniają lepsze osiągi. Pianki te będą niezbędne zawodnikom, którzy myślą o zwycięstwie w rajdach typu Dakar. Podczas Rajdu Dakar 2012 Michelin ściśle współpracuje z pięcioma producentami motocykli: KTM, Husqvarna, Yamaha, Sherco i Gas Gas. Spośród wszystkich 185 motocykli, które wystartowały w tegorocznym rajdzie, 70 procent jest wyposażonych w opony Michelin.
Nowa przednia opona MICHELIN Desert Race to przykład ewolucji opon MICHELIN Desert. Opona ta jest nadal doskonalona. Inżynierowie Michelin opracowali nową konstrukcję, aby polepszyć osiągi opony w rajdach takich jak Dakar, gdzie motocykle poruszają się po zróżnicowanych rodzajach terenu. Podczas pokonywania 8 391 km tras Rajdu Dakar, wiodących przez Argentynę, Chile i Peru, zawodnicy mierzą się z niezliczonymi wydmami, skalistymi kanionami i wszechobecnym piaskiem. O pokonaniu tych wszystkich trudności i dojechaniu do końca rajdu zdecydują w dużym stopniu przyczepność i wytrzymałość opon. Michelin stosuje wynalezioną przez siebie technologię run-flat: Bib-mousse (Bib-pianka). Polega ona na zastąpieniu powietrza w oponie pierścieniem piany. Pierścień ten zapewnia oponie równowartość 1,2 bara ciśnienia i zwalnia z konieczności montowania dętki. Bib-pianki są lżejsze od dętek, dzięki czemu zapewniają lepsze osiągi. Pianki te będą niezbędne zawodnikom, którzy myślą o zwycięstwie w rajdach typu Dakar. Podczas Rajdu Dakar 2012 Michelin ściśle współpracuje z pięcioma producentami motocykli: KTM, Husqvarna, Yamaha, Sherco i Gas Gas. Spośród wszystkich 185 motocykli, które wystartowały w tegorocznym rajdzie, 70 procent jest wyposażonych w opony Michelin.