MICHELIN Pilot Sport 4 SUV – nowa sportowa opona do luksusowych SUV-ów
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie firma Michelin zaprezentowała MICHELIN Pilot Sport 4 SUV – innowacyjną oponę sportową do SUV-ów o wysokich osiągach. Będzie ona dostępna w 53 rozmiarach od 17 do 22 cali i może być stosowana w różnych typach aut: 4x4, kompaktowych, średnich, premium i sportowych. MICHELIN Pilot Sport 4 SUV ma homologacje m.in. do Volvo, Jaguara, Mercedesa, Porsche i Land Rovera.
Celem konstruktorów Michelin było stworzenie opony sportowej do pojazdów SUV, a nie opony SUV o sportowym charakterze. W efekcie powstała MICHELIN Pilot Sport 4 SUV do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż typowy samochód sportowy, która poradzi sobie z większymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi. Producent podkreśla, że zaprojektowana we współpracy z producentami samochodów opona zmieni sposób postrzegania ogumienia o wysokich osiągach do pojazdów SUV klasy premium i sport. MICHELIN Pilot Sport 4 SUV zapewnia przyjemność z jazdy sportowymi SUV-ami przy zachowaniu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni oraz przy większej trwałości w porównaniu do produktów konkurentów. Michelin udało się połączyć wszystkie te cechy, wykorzystując technologie opon używanych w sportach motorowych.
Asymetryczny wzór bieżnika
Nowa opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV charakteryzuje się bardzo dużą przyczepnością dzięki zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna część – do jazdy po mokrej drodze. W oponie zastosowano nową mieszankę z innowacyjnymi elastomerami1 (funkcjonalnymi i hybrydowymi) oraz drobną krzemionką. Rowki zaprojektowano z myślą o uzyskaniu większej sztywności bieżnika i poprawie przyczepności bocznej. Dodatkowo aby podnieść precyzję prowadzenia, w bieżniku zastosowano technologię Dynamic Response oraz pas ze wzmocnieniem hybrydowym wykonanym z aramidu i nylonu.
Opona o wysokiej trwałości
MICHELIN Pilot Sport 4 SUV charakteryzuje się również wysoką trwałością dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która zmniejsza elastyczność opony. Warto wspomnieć, że opona została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu przyjemności z jazdy w bezpiecznych warunkach, jednocześnie przy minimalnym poziomie hałasu.
Premium Touch Design: atrakcyjny wygląd pojazdów SUV
W MICHELIN Pilot Sport 4 SUV bok opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch, która zapewnia wysoki kontrast logotypu i oznaczeń oraz aksamitne wykończenie. Większość luksusowych i sportowych samochodów SUV-ów ma felgi aluminiowe o dużej średnicy, dlatego opony MICHELIN Pilot Sport 4 SUV posiadają ochronny rant zabezpieczający przed przypadkowym uszkodzeniem felg podczas jazdy po mieście.
Numer 1 w niezależnych testach
Choć opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV dopiero wchodzi na rynek, zyskała już pierwsze miejsce w swojej kategorii. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD w Niemczech, model MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedził sześciu swoich konkurentów pod względem kilku kluczowych osiągów.
Bezpieczna opona o długotrwałych osiągach – zwycięzca testu hamowania na suchej (1) i mokrej (2) nawierzchni
Opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedziła produkty konkurencji podczas hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD wykazały, że na suchych nawierzchniach opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV hamuje o 1,8 metra (1) krócej niż średni wynik opon konkurencyjnych.
MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI (1)
OPONY NOWE
Na mokrej nawierzchni droga hamowania nowych opon MICHELIN Pilot Sport 4 SUV jest o 3,15 metra (2) krótsza niż przeciętny wynik konkurencji. Różnice zwiększają się przy porównaniu wyników osiągniętych przez opony używane (2) – droga hamowania MICHELIN Pilot Sport 4 SUV jest wtedy o 5,2 metra krótsza od średniego wyniku konkurentów.
MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI (3)
OPONY NOWE
OPONY UŻYWANE
Przyczepność na mokrej nawierzchni i osiągi
Na mokrym torze o długości 1050 metrów opona Michelin Pilot Sport 4 SUV jest o 2,88 sekundy (3) szybsza od średniego wyniku konkurentów.
DŁUGOŚĆ TORU: 1050 metrów
Trwałość w kilometrach
Opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedza swoich głównych konkurentów również jak chodzi o długość użytkowania, pozwalając pokonać o 9100 km więcej (4) niż średnia wyników opon konkurencyjnych.
MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – TEST TRWAŁOŚCI (4)
Lista dostępnych rozmiarów
W 2019 r. nowa opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV będzie dostępna w 53 rozmiarach od 17 do 22 cali.
(1) Test hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h – 0 km/h) przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin we wrześniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(2) Test hamowania na mokrej nawierzchni (80 km/h – 20 km/h) przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze W 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(3) Test prowadzenia na mokrej nawierzchni na torze o długości 1050 m przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(4) Test przeprowadzony przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w okresie sierpień-wrzesień 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60R18 107W zamontowanych na samochodzie Hyundai Sante Fe CRDi. Podczas testu wszystkie modele opon pokonały ponad 10 000 km w ramach jazdy odwzorowującej normalne użytkowanie (D50), a szacowana trwałość jest oparta na prognozie zużycia do wartości 1,6 mm.