Mercedes Unimog teraz jeszcze bezpieczniejszy
Od ponad 60 lat Unimog ustanawia standardy w dziedzinie oszczędności i funkcjonalności. Jego unikalna koncepcja okazuje się również wyjątkowo bezpieczna - pozwala zminimalizować ryzyko i skutki ewentualnych wypadków. Model z serii U 300/U 400/U 500 pomyślnie zdał właśnie testy przeprowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC.
Zalety takie jak dobra widoczność, niezawodna przyczepność, skuteczność hamulców nawet na drogach nieutwardzonych, ochrona pasażerów w przypadku kolizji, przemyślana ergonomia czy minimalizacja wibracji przydają się zarówno w codziennej pracy, jak i podczas wymagających testów. Unimog z serii U 300/U 400/U 500 śpiewająco zdał właśnie próby przeprowadzone przez ADAC.
Eksperci ADAC bacznie przyjrzeli się modelowi U 400, uzbrojonemu w pług śnieżny i piaskarkę lub w kosiarkę - urządzenia pomocne przez okrągły rok. Rezultaty testu potwierdziły wysoki standard bezpieczeństwa, reprezentowany przez Unimoga.
Optymalna widoczność
Z zamontowanym pługiem śnieżnym Gmeiner GLS 270, przednia część Unimoga mierzy zaledwie 3,1 metra - o 0,4 metra mniej niż przewidują przepisy. Kierowca dysponuje wtedy nieograniczonym polem widzenia od 10 metrów w przód, co umożliwia mu szybką reakcję w razie zagrożenia. Ergonomicznie umieszczony fotel i duże przeszklenie kabiny zapewniają optymalną widoczność nawet podczas pracy w ruchu ulicznym.
Duże, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka pozwalają na obserwację tego, co dzieje się z tyłu pojazdu, i minimalizują obszar martwego pola. Tylne oświetlenie czyni Unimoga doskonale widocznym i składa się z czterech świateł pozycyjnych, dwóch kierunkowskazów, dwóch świateł cofania, światła przeciwmgłowego i dwóch świateł hamowania. Dodatkowe oświetlenie boczne i obrysowe oraz regulowany zasięg przednich lamp zapewniają bezpieczeństwo w każdej sytuacji.
Zawsze pod kontrolą
Montowany standardowo 4-kanałowy układ ABS zapobiega blokowaniu kół i gwarantuje kierowcy Unimoga sterowność podczas hamowania awaryjnego. Automatyczna regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia (ALB), pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy oraz dwustopniowy hamulec silnikowy zapewniają możliwość precyzyjnego dozowania siły hamowania oraz skuteczność nawet podczas jazdy po nieutwardzonych lub górskich drogach.
Dzięki niemal perfekcyjnemu rozkładowi mas (45 do 55 proc. po załadowaniu), obciążony Unimog może bezpiecznie zawrócić na płycie poślizgowej z prędkością 26 km/h. A im lepiej zbalansowany rozkład mas, tym lepsza przyczepność pojazdu.
Doskonała ochrona
Zawieszony na sprężynach Unimog dysponuje 4-punktowo mocowaną kabiną, przetestowaną zgodnie z normą ECE R 29/2. Pneumatyczny fotel, zamontowany za przednią osią, pozwala kierowcy w spokoju wykonywać swoją pracę. Zgodnie z wnioskami testu ADAC, niewielkie wibracje dodatkowo ograniczają zmęczenie.
Solidna rama Unimoga pochłania energię w razie uderzenia w tył pojazdu. Optymalny rozkład obciążenia i platforma o długości 2,4 metra chronią kierowcę przed skutkami kolizji, podobnie jak 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz zintegrowany zagłówek, zgodne ze standardami ciężarówek.