Mercedes na targach w Genewie
W centrum zainteresowania targowej oferty Mercedesa znajduje się Klasa C Coupe. Magnesem, przyciągającym publiczność, będzie również nowy roadster SLK oraz C 63 AMG z nową skrzynią AMG SPEEDSHIFT MCT.
Bardziej dynamicznie świętować wynalezienia automobilu chyba nie można. Mercedes-Benz oferuje w 125. roku swej historii kompaktowe, klasyczne coupe, które fascynuje swoim wyglądem. Z przodu nowe coupe ukazuje typowe oblicze Klasy C, wzbogacone jednak o indywidualne akcenty. Dominującą rolę odgrywa tu atrapa, jako element centralny wyraźnie wspiera zderzak i potęguje sportowe wrażenie niskiego przodu.
Trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, do wyboru, zapewniają Klasie C Coupe mocny debiut. Wspólną cechą ich wszystkich jest bezpośredni wtrysk paliwa i funkcja ECO start/stop. Wszystkie silniki wykonano w technologii BlueEFFICIENCY, co sygnalizuje ich wyjątkowo ekonomiczne i ekologiczne gospodarowanie paliwem. Nowe modele będą również dostępne w konfiguracji z udoskonaloną siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS.
Uwagę zwiedzających przyciąga również Mercedes-Benz C 63 AMG, który jest jeszcze bardziej atrakcyjny, dynamiczny i atletyczny. Odpowiednio do zmodyfikowanego dizajnu, Klasa C otrzymała cały szereg udoskonaleń technicznych, zapewniających jeszcze więcej radości z jazdy i znacznie obniżających zużycie paliwa. Jednym z nich jest 7-stopniowa sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT z seryjnym programem jazdy „Controlled Efficiency“, która w połączeniu z nową pompą wspomagania układu kierowniczego pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w trybie mieszanym o ok. 10% do 12,0 l/100 km (kombi: 12,3 l/100 km). 6,2 litrowy silnik V8 AMG o niezmienionej mocy 457 KM, z dostępnym w opcji pakietem AMG Perfor¬mance Package, który podnosi moc maksymalną do 487 KM.
W Genewie debiutuje również nowy SLK, w którym zamontowano innowacyjny panoramiczny dach vario z technologią MAGIC SKY CONTROL. Za jednym dotknięciem przycisku można go przełączyć z jasnego na przyciemniony. SLK to także sportowy temperament, który gwarantują nowe 4- i 6-cylindrowe silniki wysokiej mocy wyposażone seryjnie w funkcję ECO start/stop. Przy doskonałych osiągach są one do 25% oszczędniejsze od swoich poprzedników.
Charakteryzujący się do tej pory najniższym zużyciem paliwa model Klasy E Mercedesa jest jeszcze bardziej oszczędny: E 250 CDI BlueEFFICIENCY z udoskonaloną automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i montowaną seryjnie funkcję ECO start/stop zadowala się 4,9 l oleju napędowego na 100 km, czyli o 0,4 litra mniej niż dotychczas. Odpowiada to emisji 129 g CO2 na kilometr.
Podczas targów zadebiutował również Viano Avantgarde w edycji 125. Nowy model już seryjnie wyposażono w 16-szprychowe, polerowane obręcze z lekkich stopów. Elegancję podkreślają chromowane na wysoki połysk obudowy lusterek bocznych, progi, listwy ozdobne zderzaka i tylnej klapy. Wnętrze pomieści kierowcę i pasażera z przodu oraz cztery osoby z tyłu na wygodnych, sportowo wyprofilowanych fotelach ze szlachetną skórzaną tapicerką i wzmocnionym trzymaniem bocznym. Sportowy wygląd Viano Avantgarde w edycji 125 jest dopełniony dynamicznym napędem silników V6 Mercedes-Benz. Siłę i ekologię łączy V6 CDI 3.0 z mocą 224 KM i niespotykaną wręcz siłą pociągową 440 Nm. Doskonałe przyspieszenie i najwyższą kulturę pracy łączy oferowany alternatywnie silnik benzynowy V6 o pojemności 3,5 l i mocy 258 KM. Dodatkowym elementem jest specjalnie dopasowane sportowe zawieszenie.