Mercedes-Benz z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży
Po najlepszym kwartale w historii firmy Mercedes-Benz ustanowił w październiku kolejne rekordy sprzedaży. W Polsce w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 821 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 32,6% więcej niż przed rokiem, a od stycznia - już 7367 (+21,2%). Niemal co drugi tegoroczny nabywca nowego Mercedesa w naszym kraju skorzystał z usług finansowych Mercedes-Benz Bank, a ponad połowa - z oferty Mercedes-Benz Ubezpieczenia. Klienci chętnie decydują się też na pakiety gwarancyjne. Tymczasem na całym świecie producent ze Stuttgartu dostarczył w październiku 155 189 aut (+10,1%), a od początku roku - 1 531 541 (+14,6%).
Po najlepszym kwartale w historii firmy Mercedes-Benz ustanowił w październiku kolejne rekordy sprzedaży. W Polsce w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 821 osobowych aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 32,6% więcej niż przed rokiem, a od stycznia - już 7367 (+21,2%). Niemal co drugi tegoroczny nabywca nowego Mercedesa w naszym kraju skorzystał z usług finansowych Mercedes-Benz Bank, a ponad połowa - z oferty Mercedes-Benz Ubezpieczenia. Klienci chętnie decydują się też na pakiety gwarancyjne. Tymczasem na całym świecie producent ze Stuttgartu dostarczył w październiku 155 189 aut (+10,1%), a od początku roku - 1 531 541 (+14,6%).
Wyniki Mercedes-Benz w Polsce
W ciągu minionych 10 miesięcy Mercedes-Benz osiągnął w Polsce najwyższy wzrost liczby rejestracji spośród wiodących marek premium - od stycznia do października klienci odebrali 7367 samochodów osobowych spod znaku gwiazdy, o 21,2% więcej niż przed rokiem. W październiku wzrost był jeszcze wyższy - 32,6% (821 pojazdów). To m.in. efekt popularności nowego SUV-a GLC, który w ubiegłym miesiącu stał się najchętniej wybieranym modelem Mercedesa w Polsce (124 sztuki) i wyprzedził nawet lidera w segmencie aut klasy średniej - Klasę C (117 egzemplarzy, 1090 od początku roku).
W swoich segmentach przodują również m.in.: Klasa B (453 rejestracje od początku roku), Klasa CLA (812), Klasa S (584), Klasa V (357) oraz supersportowy Mercedes-AMG GT (36 rejestracji wraz z SL-em).
Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce wśród klientów indywidualnych. Równocześnie rośnie popularność szerokiej palety usług kredytowych i leasingowych Mercedes-Benz Bank, który finansuje zakup już blisko co drugiego sprzedanego w naszym kraju Mercedesa. Ponad połowa klientów korzysta z oferty ubezpieczeniowej Mercedes-Benz Ubezpieczenia (56% sprzedaży), a blisko 70% decyduje się na wybór Pakietu Gwarancyjnego chroniącego przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie gwarancji producenta.
Wyniki Mercedes-Benz na świecie
Na całym świecie Mercedes-Benz dostarczył w październiku 155 189 samochodów (+10,1%), a od stycznia - już 1 531 541 (+14,6%). Marka jest liderem segmentu premium m.in. w Niemczech, Japonii, Korei Południowej, Hiszpanii, Kanadzie, Rosji oraz w Szwajcarii. „W Chinach przekroczyliśmy już wyniki sprzedaży jednostkowej za cały ubiegły rok. Szczególną popularnością cieszą się tam nasze SUV-y, zwłaszcza GLK; połowa jego tegorocznej sprzedaży przypada właśnie na rynek chiński. Spodziewamy się, że następca - GLC - poradzi sobie jeszcze lepiej” - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.
W ciągu minionych 10 miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 659 106 samochodów (+10,8%), z czego 65 390 w październiku (+7,8%). To kolejny rekordowy wynik, ustanowiony między innymi za sprawą GLC.
W regionie NAFTA nowe Mercedesy odebrało w ubiegłym miesiącu 33 297 klientów (+1,8%), a od początku roku - 320 186 (+7,9%). Na największym rynku NAFTA, w USA, sprzedaż w ciągu pierwszych 10 miesięcy br. wzrosła o 6,5%, do 278 842 samochodów.
Nowe rekordy trójramienna gwiazda bije w Azji, gdzie od początku roku dostarczono 497 914 aut, o ponad 25% więcej niż przed rokiem. Tylko w Chinach nabywców znalazło 299 375 pojazdów (+32,1%). W październiku odnotowano tam rekordowy wzrost popytu - 42,9% (33 088 sztuk).
Wyniki Mercedes-Benz - poszczególne modele
Kompaktowe samochody Mercedes-Benz ustanowiły nowe rekordy sprzedaży zarówno w październiku, jak i od początku roku. Od stycznia klienci odebrali 477 370 egzemplarzy Klas A, B, GLA, CLA lub CLA Shooting Brake (+27,2%). Szczególne zasługi ma tu Klasa A - 2/3 jej nabywców jeździło wcześniej modelem konkurencyjnej marki. Od chwili debiutu we wrześniu 2012 r. model sprzedał się już na całym świecie w liczbie ponad 500 tys. sztuk.
Popyt na Klasę C w wersjach sedan i kombi jest wyższy niż kiedykolwiek wcześniej. W październiku osiągnął rekordowy poziom 36 799 egzemplarzy (+15,6%). Licząc od stycznia, sprzedaż jednostkowa modelu wzrosła o 54% (369 090 szt.).
Klasa S nadal jest niezmiennie najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie. Obecna generacja od momentu premiery w 2013 r. znalazła już ponad 200 tys. nabywców.
Popyt na SUV-y Mercedesa wzrósł w październiku o 26,1%, do 47 379 sztuk. Za ten rekord odpowiadają przede wszystkim Klasy GLA i GLC. Zaledwie pół roku po uruchomieniu produkcji GLA w Pekinie Mercedes-Benz rozpoczął w Chinach montaż drugiego nowego SUV-a - GLC. Państwo Środka jest największym rynkiem zbytu dla obu tych modeli.
Sprzedaż smarta fortwo i forfour wzrosła w październiku ponad dwukrotnie - na jego zakup zdecydowało się 10 517 klientów. Większość egzemplarzy trafiła do Niemiec i do Włoch. Po udanych debiutach nowej generacji modelu w Chinach i USA, w ubiegłym miesiącu zaprezentowano go na targach motoryzacyjnych w Tokio.