Mercedes-Benz przedstawia nową strategię sprzedaży i marketingu
Każda zmiana dokonująca iśe dzisiaj jest motorem sukcesu jutro. Zgodnie z tą maksymą Mercedes-Benz dokonuje zmian w obszarze marketingu i sprzedaży i prezentuje strategię wzrostu "Mercedes-Benz 2020". Rozwój firmy do roku 2020 zapewnią nie tylko kolejne modele – w tym i te w zupełnie nowych segmentach -, ale i precyzyjne wdrożenie nowej organizacji sprzedaży w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Jak zmieni się obsługa oraz salony Mercedes-Benz w najbliższych latach?
W Laboratorium Marki Mercedes-Benz w Neuhausenauf den Fildern koło Stuttgartu, Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, zaprezentował nową strategię wzrostu w zakresie sprzedaży i marketingu pod nazwą "Mercedes-Benz 2020 - Best CustomerExperience". Mówiąc w największym skrócie: łŁączy ona nowe działania w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej celem zaoferowania klientom jakości premium w każej sytuacji, gdy będą mieli kontakt z marką.
Przy korzystaniu z obsługi, produktów czy usług Klient oczekuje dziś wysoce indywidualnej i profesjonalnej opieki. W ramach ofensywy produktowej, umacniania lojalności klientów i otwierania się na nowe grupy docelowe, Mercedes-Benz systematycznie doskonali kontakty z Klientem. Proces rozpoczyna się jod momentu poszukiwania samochodu po zakup i obsługę posprzedażną.
- W ramach strategii wzrostu Mercedes-Benz 2020 konsekwentnie rozwijamy marketing i sprzedaż. Sposoby na kontakt z Mercedes-Benz są tak różne, jak różne są preferencje naszych klientów. Aby im sporstac, musimy zadbać, by kontakt z marką był jeszcze bardziej atrakcyjny, zwłaszcza dla nowych, młodszych grup nabywców. Dotyczy to również rozwiązań bezpośrednio skierowanych do ich środowiska, opartych na innowacyjnych, zróżnicowanych formach sprzedaży. Jednocześnie systematycznie włączamy elementy on line we wszystkich obszarach kontaktu z klientem. Naszym dealerom proponujemy internetowe rozwiązania komunikacyjne, gotowe do błyskawicznego wdrożenia - powiedział Schmidt w trakcie prezentacji "Mercedes-Benz 2020 - Best CustomerExperience".
Ekspansja marki i zintegrowany marketing
W ostatnich latach, w celu przyciągnięcia nowych nabywców modeli kompaktowych (Klasa A, CLA i B), Mercedes-Benz zmodyfikował swój wizerunek marki. Przykładem tych działań jest kampania promocyjna nowej Klasy A, w szczególności adresowana do młodszych klientów - stąd nacisk na reklamę w Internecie, która przyciągnęła ponad 8 milionów internautów. W przypadku pozostałych modeli marka skupia się na pielęgnowaniu relacji z lojalnymi klientami z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi komunikacji. Wszystkie te działania prowadzone są z myślą o zapewnieniu Klientom spójnego doświadczenia w kontakcie z marką i jej produktami.