Mercedes-Benz Actros Zieloną ciężarówką 2013
Mercedes-Benz Actros 1851 GigaSpace to najbardziej przyjazny środowisku samochód użytkowy roku 2013. Dzięki niskiemu spalaniu, ta zgodna z normą Euro VI ciężarówka w ciągu roku zrewolucjonizowała rynek. Potwierdziły to w ubiegłym roku liczne niezależne testy.
Mercedes-Benz Actros 1851 GigaSpace to najbardziej przyjazny środowisku samochód użytkowy roku 2013. Dzięki niskiemu spalaniu, ta zgodna z normą Euro VI ciężarówka w ciągu roku zrewolucjonizowała rynek. Potwierdziły to w ubiegłym roku liczne niezależne testy.
- Nagroda "Zielonej ciężarówki 2013" dla Actrosa 1851 GigaSpace stanowi niezależne potwierdzenie wyników naszych prac projektowych, podjętych w celu stworzenia nowej, przyjaznej środowisku ciężarówki, spełniającej normę emisji spalin Euro VI. Osiągnięcie to podkreśla dodatkowo fakt, że w pierwszej dziesiątce rankingu środowiskowego znalazły się dwie inne wersje Actrosa - mówi dr Jörg Zürn, szef rozwoju produktu Mercedes-Benz Trucks, podczas ceremonii wręczenia nagród. Do kluczowych kryteriów oceny poszczególnych modeli w pierwszej kolejności należy zużycie paliwa i emisja CO2. Pod uwagę brane są rezultaty niezależnych testów, przeprowadzonych przez specjalistów z niemieckich magazynów branżowych "VerkehrsRundschau" i Trucker" na standaryzowanych trasach. Dodatkowo, uwzględniana jest również klasa emisji spalin oraz maksymalna ładowność pojazdu. Do wyniku Actrosa - niemal o 1 l/100 km niższego od drugiego w stawce konkurenta - znacząco przyczynił się "przewidujący" tempomat Predictive Powertrain Control (PPC). System ten analizuje topografię drogi przed samochodem i działa w sposób, który pozwala na zmniejszenie zużycia oleju napędowego. Swoje zalety pokazuje zwłaszcza na górzystych trasach. Jako pierwszy na świecie tempomat wykorzystujący dane GPS-u, Predictive Powertrain Control nie tylko kontroluje prędkość jazdy poprzez przyspieszanie i hamowanie, ale nadzoruje również pracę skrzyni biegów. Jako rozszerzenie funkcji EcoRoll - standardowego wyposażenia Actrosa, pozwalającego na istotne ograniczenie apetytu na paliwo - PPC może także w razie potrzeby dokonać pojedynczej lub podwójnej redukcji biegu w najbardziej właściwym momencie.Actros zdążył już zaprezentować swoją oszczędną naturę tuż po światowej premierze w 2011 roku. W teście porównawczym na dystansie ponad 10 tys. km między Rotterdamem i Szczecinem, pod okiem profesjonalistów z niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców samochodowych Dekra, Actros 1845 LS BlueTec 6 (Euro VI) zużył o 4,5 proc. mniej paliwa niż jego poprzednik, spełniający normę Euro V.
- Nagroda "Zielonej ciężarówki 2013" dla Actrosa 1851 GigaSpace stanowi niezależne potwierdzenie wyników naszych prac projektowych, podjętych w celu stworzenia nowej, przyjaznej środowisku ciężarówki, spełniającej normę emisji spalin Euro VI. Osiągnięcie to podkreśla dodatkowo fakt, że w pierwszej dziesiątce rankingu środowiskowego znalazły się dwie inne wersje Actrosa - mówi dr Jörg Zürn, szef rozwoju produktu Mercedes-Benz Trucks, podczas ceremonii wręczenia nagród. Do kluczowych kryteriów oceny poszczególnych modeli w pierwszej kolejności należy zużycie paliwa i emisja CO2. Pod uwagę brane są rezultaty niezależnych testów, przeprowadzonych przez specjalistów z niemieckich magazynów branżowych "VerkehrsRundschau" i Trucker" na standaryzowanych trasach. Dodatkowo, uwzględniana jest również klasa emisji spalin oraz maksymalna ładowność pojazdu. Do wyniku Actrosa - niemal o 1 l/100 km niższego od drugiego w stawce konkurenta - znacząco przyczynił się "przewidujący" tempomat Predictive Powertrain Control (PPC). System ten analizuje topografię drogi przed samochodem i działa w sposób, który pozwala na zmniejszenie zużycia oleju napędowego. Swoje zalety pokazuje zwłaszcza na górzystych trasach. Jako pierwszy na świecie tempomat wykorzystujący dane GPS-u, Predictive Powertrain Control nie tylko kontroluje prędkość jazdy poprzez przyspieszanie i hamowanie, ale nadzoruje również pracę skrzyni biegów. Jako rozszerzenie funkcji EcoRoll - standardowego wyposażenia Actrosa, pozwalającego na istotne ograniczenie apetytu na paliwo - PPC może także w razie potrzeby dokonać pojedynczej lub podwójnej redukcji biegu w najbardziej właściwym momencie.Actros zdążył już zaprezentować swoją oszczędną naturę tuż po światowej premierze w 2011 roku. W teście porównawczym na dystansie ponad 10 tys. km między Rotterdamem i Szczecinem, pod okiem profesjonalistów z niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców samochodowych Dekra, Actros 1845 LS BlueTec 6 (Euro VI) zużył o 4,5 proc. mniej paliwa niż jego poprzednik, spełniający normę Euro V.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Kamil Rogala