Maybach 62 - Superluksusowa limuzyna o niedoścignionej mocy
Oznaczenie modelu „Maybach 62” wskazuje – analogicznie do budowy jachtów – na długość pojazdu, czyli 6, 17 metra. Drugi wariant modelu – „Maybach 57” – o długości 5, 73 metra, będzie obchodził swoją premierę na Salonie Samochodowym w Paryżu.
<strong>• Samochodowe dzieło sztuki: luksus i komfort w nowym wymiarze
• Wytyczające nowe trendy innowacje techniczne przejęte z Mercedes-Benz w wyposażeniu seryjnym
• Bogate ekskluzywne wyposażenie według indywidualnych życzeń klientów
• Silnik biturbo o mocy 550 KM z podwójnym doładowaniem, przyśpieszenie od 0-100 km/h w 5,4 s.
• Dziesięć poduszek powietrznych i układ hamulcowy SBCTM
</strong>
Oznaczenie modelu „Maybach 62” wskazuje – analogicznie do budowy jachtów – na długość pojazdu, czyli 6, 17 metra. Drugi wariant modelu – „Maybach 57” – o długości 5, 73 metra, będzie obchodził swoją premierę na Salonie Samochodowym w Paryżu.
Nowy Maybach wyposażony w technikę samochodową dwudziestego pierwszego stulecia, wytworzony w nowoczesnej manufakturze i zaprojektowany jest z najwyższą pieczołowitością w najmniejszych detalach. Korzysta z technicznej przewagi, wiedzy technologicznej i niepowtarzalnych doświadczeń siostrzanej marki Mercedes-Benz.
Tak więc Maybach określa nowe standardy w najbardziej luksusowym segmencie rynku samochodów osobowych i równocześnie kontynuuje tradycję legendarnych pojazdów Maybacha, które w dwudziestych i trzydziestych latach ubiegłego stulecia zaliczały się wspólnie z Mercedes-Benz do elity międzynarodowego przemysłu samochodowego.
Innowacje stosowane dotąd wyłącznie w samochodach Mercedesa, zostały dla Maybacha odpowiednio dopracowane i należą do jego seryjnego wyposażenia: elektrohydrauliczny układ hamulcowy Sensotronic Brake Control (SBCTM), elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC (Dual Control), system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego LINGUATRONIC, system obsługowo-wskaźnikowy COMAND APS albo automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku TELEAID.
Do tego dochodzą elementy, które zostały rozwinięte specjalnie dla Maybacha: najwyższa wśród limuzyn na świecie moc i moment obrotowy seryjnego napędu opartego na silniku "Typu 12" z 405 kW / 550 KM, nowego rodzaju fotele z wygodną, leżącą pozycją dla pasażerów z tyłu, 600 watowy system audio z funkcją Dolby-Surround na każdym fotelu i wydajny, czterozakresowy układ klimatyzacji na bazie dwóch osobnych systemów klimatyzacyjnych.
<strong>Projektowanie: klasyka i awangarda w doskonałej równowadze</strong>
W nowym Maybachu technologia łączy się z niepowtarzalną elegancją, estetyką i perfekcją.
Przez harmonijne powiązanie kształtu, koloru i materiału ta luksusowa limuzyna osiąga jakość projektowania, która podkreśla jej niepowtarzalny charakter. Maybach reprezentuje znakomitość w najelegantszej formie - doskonała równowaga między klasyką i awangardą określa jego stylowy charakter.
Najwartościowsze materiały - między nimi ponad 100 mistrzowsko ukształtowanych i ręcznie obrobionych części ze szlachetnych gatunków drewna - zdobią obszerne wnętrze. Wszelkie koncepcje wytycza cel nadrzędny: możliwie największa wygoda wszystkich pasażerów i całkiem nowa definicja „pierwszej klasy”. To właśnie dostarcza top-model serii - Maybach 62 - samochodowy luksus w nowym wymiarze. Ogólna długość wnętrza mierzy 2,68 metra, a odstęp pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami osiąga niedoścignioną wartość 1,57 metra.
<strong>Indywidualność: ponad dwa miliony możliwości wyposażenia</strong>
Wszystko, czego pasażerowie w trakcie podróży potrzebują - rozrywki, możliwości kontaktowania się ze światem i odpowiedniego zaopatrzenia - model Maybacha 62 posiada w seryjnym wyposażeniu: od odtwarzacza płyt DVD do odbiornika telewizyjnego, od lodówki do bezprzewodowego telefonu z dwoma słuchawkami. Zarazem to bogate wyposażenie seryjne pozostawia wiele przestrzeni dla indywidualnych rozwiązań.
• Obszerny asortyment wyposażenia seryjnego oraz wyposażenia na życzenie otwiera klientom Maybacha ponad dwa miliony rozmaitych możliwości zaprojektowania i wyposażenia ich limuzyn według osobistego gustu. Dodatkowe wyposażenie, które zostało zaprojektowane specjalnie dla Maybacha - od wykonanych na miarę walizek, do kieliszków do szampana ze sterlingowego srebra, od humidorów do przechowywania cygar w odpowiedniej wilgotności do torby golfowej, od wycieraczek z delikatnego weluru do puszystych koców.
• Do projektowania wnętrza klienci Maybacha mają wybór spośród sześciu kolorów wysokiej klasy skóry nappa i trzech gatunków szlachetnego drewna.
• Asortyment siedemnastu odcieni lakieru nadwozia, które pozwalają się harmonijnie, dwubarwnie zestawiać, stanowi dalszą charakterystyczną cechę eleganckich nadwozi Maybacha.
• Do technicznego wyposażenia limuzyny należą - przejęte z Mercedesa - takie nowości jak m. in.: układ kontrolujący odstęp od poprzedzającego pojazdu - tempomat DISTRONIC, system dostępu i zamykania pojazdu KEYLESS-GO, jedyny w swoim rodzaju dach panoramiczny ze szkła typu "elektrotransparent" albo aktywny układ wentylacji foteli.
Produkcja Maybacha w nowoczesnej manufakturze w minimalnej ilości sztuk - przeciętnie pięć samochodów dziennie - umożliwia realizację dalszych wyszukanych życzeń klientów i tym samym czyni z każdego luksusowego wozu tej marki bezcenny indywidualny egzemplarz.
<strong>Silnik: optymalne parametry mocy i momentu obrotowego</strong>
Nowo zaprojektowany silnik Maybacha potwierdza długoletnie doświadczenie i wysokie kompetencje koncernu DaimlerChrysler w zakresie projektowania, konstrukcji i wytwarzania dwunastocylindrowych napędów. DaimlerChrysler jest największym producentem dwunastocylindrowych silników widlastych typu V12 dla samochodów osobowych. Przy 5,5 litrach pojemności skokowej napęd Maybacha rozwija z pomocą podwójnego układu doładowania typu biturbo 405 kW / 550 KM mocy i już od 2300 obrotów na minutę daje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm. Napęd "typu 12" jest więc w skali światowej najsilniejszym pod względem mocy i momentu obrotowego, seryjnym silnikiem stosowanym w limuzynach. Dzięki technice trójzaworowej i wydajnym katalizatorom spełnia on bez trudu ostre wymogi dotyczące limitów spalin EU-4, które będą obowiązywać od roku 2005.
Wysoka moc i moment obrotowy gwarantuje w każdej sytuacji jazdy typową dla Maybacha niezależność. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zalicza Maybach 62 w 5,4 sekundy, a dla przejścia z 60 do 120 km/h dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu potrzeba tylko 6,5 sekundy.
Niedościgniony komfort resorowania i ledwie dostrzegalne szumy silnika i wiatru wprawdzie predestynują Maybacha 62 do tytułu "szoferskiej limuzyny", jednak jego zwinność stanowi pewien kontrapunkt w stosunku do dotychczasowych ofert na rynku. Współdziałanie mocnego silnika z ledwie wyczuwalną przekładnią automatyczną, precyzyjnie działający układ kierowniczy i wzorowa siły hamowania nadają nowy wymiar prowadzenia auta i podróżowania nim.
<strong>Bezpieczeństwo: ochrona pasażerów dzięki dziesięciu poduszkom powietrznym</strong>
Do wzorowej techniki bezpieczeństwa luksusowych modeli Maybacha należy, obok konstrukcji nadwozia, łącznie dziesięć poduszek powietrznych - dwie adaptacyjne poduszki powietrzne z dwustopniowymi generatorami gazu dla pasażerów z przodu, cztery poduszki boczne oraz po dwie potężne poduszki boczne nadokienne po obu stronach wnętrza. Pasy bezpieczeństwa mocowane w trzech punktach z komfortową automatyką, wydajne napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów są zintegrowane z siedzeniami, a zatem mogą w każdej pozycji rozwinąć w pełni skuteczne działanie. Dzięki temu kosztownemu wyposażeniu ochronnemu Maybach pomyślnie przebył ostre testy zderzeniowe europejskiego i amerykańskiego programu badawczego NCAP (New Car Assessment Program).
Do wysokiego bezpieczeństwa jazdy tej limuzyny przyczynia się, skonstruowany od podstaw przez Mercedes-Benz, układ hamulcowy Sensotronic Brake Control (SBCTM), który w Maybachu wyposażony jest w dwie centralne jednostki sterujące, dwa zasobniki wysokiego ciśnienia i dwa agregaty hydrauliczne. Dzięki temu samochód dysponuje ogółem ośmioma układami hamulcowymi; oś przednią obsługują niezawodnie tarcze hamulcowe z wentylacją wewnętrzną - każda z nich wyposażone w dwa zaciski hamulcowe.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>