Maserati Levante – znamy ceny
Na międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie odbyła się światowa premiera pierwszego w historii SUV-a Maserati. Polska będzie pierwszym krajem, w którym model Levante zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Polski importer Maserati Chodzeń ogłosił również oficjalne ceny.
- Na targach w Poznaniu zaprezentujemy polskiej publiczności model Levante. Jest to drugi oficjalny pokaz tego samochodu. Pierwszy miał miejsce na targach motoryzacyjnych w Genewie – wyjaśnia Piotr Chodzeń, właściciel Maserati Chodzeń. - Nasz kraj został wyróżniony przez włoskiego producenta, ponieważ rynek SUV-ów luksusowych rozwija się w Polsce najdynamiczniej.
Nowy SUV Maserati opiera się na konstrukcji Quattroporte i Ghibli, która została rozwinięta i dopracowana w celu spełnienia oczekiwań tego segmentu rynku. Maserati będzie na nim konkurować po raz pierwszy.
Levante jest wyposażony w 3-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy Twin-Turbo o mocy 430 KM lub 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Turbo generujący 275 KM. W każdej wersji silnikowej napęd przekazywany jest na cztery koła poprzez 8-biegową automatyczną przekładnię, a inteligentny system „Q4” może w razie konieczności natychmiast przenieść moment obrotowy pomiędzy osiami.
Jeżeli chodzi o osiągi, Levante S (430 KM i 580 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sek. i rozpędza się do 264 km/h. Levante z silnikiem wysokoprężnym (275 KM i 600 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sek., rozpędza się do 230 km/h.
Zawieszenie – dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, w połączeniu z elektronicznie starowaną siłą tłumienia, czterema amortyzatorami pneumatycznymi, zapewniające pięć dynamicznie regulowanych poziomów do jazdy (plus jeden dodatkowy do parkowania) – odgrywa istotną rolę w komforcie prowadzenia samochodu i ma zapewniać najlepsze osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie.
- Maserati Levante posiada najniżej umieszczony środek ciężkości w swojej klasie. Idealny rozkład ciężaru pomiędzy przodem i tyłem, wysoki poziom sztywności skrętnej i na zginanie oraz samoblokujący mechanizm różnicowy z tyłu jako standard, przy jeździe drogowej Levante zapewnia osiągi i emocje typowe dla wszystkich modeli Maserati – dodaje Piotr Chodzeń – Ponadto Levante z silnikiem benzynowym wyposażone jest seryjnie w system hamulcowy Brembo, który pozwala zatrzymać ten samochód na dystansie 34,5 metra. Jest to najlepszy wynik w tej klasie.
Ceny Maserati Levante Diesel zaczynają się od 375 tys. zł, a Levante z silnikiem benzynowym w podstawowej wersji zostało wycenione na 462 tys. zł. We wnętrzu znajdziemy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala oraz adaptacyjny tempomat z automatyczną funkcją Start&Stop, system ostrzegania przed kolizją, automatyczny system wspomagania hamowania oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Dalsze opcje obejmują alert obecności innego pojazdu w martwym polu, kamerę surround view oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika.
Dla Levante dostępne są dwa pakiety dodatkowe – Luxury-Package oraz Sport-Pack. Każdy z nich obejmuje szereg wyróżniających cech stylistycznych i technicznych oraz umożliwia klientowi daleko idącą personalizację wyglądu zewnętrznego i wnętrza, łącznie z szerszym niż kiedykolwiek przedtem asortymentem opcji do przewozu bagażu, użytecznych przedmiotów codziennego użytku oraz cały szereg opcji dla bagażników dachowych i przyczep.
- Nasi klienci czekali na pierwszego SUV-a Maserati. Wielu z nich pojechało na targi do Genewy, żeby z bliska zobaczyć Levante. Obecnie sprzedaliśmy już dziesięć sztuk tego modelu - dodaje właściciel Maserati Chodzeń – Pierwszy samochód testowy przeznaczony dla potencjalnych nabywców przyjedzie do Polski na początku maja, a pierwsi klienci odbiorą Levante w czerwcu.
Maserati Levante produkowany jest w wyspecjalizowanej, całkowicie zmodernizowanej fabryce Mirafiori w Turynie. Pierwsze pojazdy opuściły już linię produkcyjną i ich debiut rynkowy planowany jest na wiosnę bieżącego roku w Europie, a następnie na pozostałych rynkach.