Marka Volkswagen sprzedała w pierwszym kwartale 1,43 mln samochodów
Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie w pierwszych trzech miesiącach roku 1,43 mln pojazdów (styczeń – marzec 2012: 1,36 mln, +5,2 procent). W samym marcu odnotowany został niewielki spadek sprzedaży: nabywcom przekazano 532.400 samochodów (marzec 2012: 536.700, -0,8 procent). W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2013: 5.583 szt, +27,83 procent). W marcu także liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z minionym rokiem do 2.348 szt. (marzec 2012: 2.233; +5,15%).
„Marka Volkswagen Samochody Osobowe różnie rozwijała się na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Azji i Ameryce Północnej sprzedaż nadal rosła, w innych regionach, jak Europa Zachodnia i Ameryka Południowa można było zauważyć tendencję spadkową” – wyjaśnił we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
W Europie marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w pierwszym kwartale 396.300 aut (I-III 2012: 441.800; -10,3 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 208.800 sztuk (I-III 2012: 232.600; -10,2 procent). Spadek obserwowany był także na niemieckim rynku, gdzie klienci odebrali 126.500 nowych samochodów (I-III 2012: 149.000; -15,1 procent). Wzrosła natomiast sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej: sprzedanych zostało 61.000 pojazdów (I-III 2012: 60.200; + 1,4 procent). W Rosji marka odnotowała spadek sprzedaży do 35.300 sztuk (I-III 2012: 35.800; - 1,4 procent).
W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2012: 5.583 szt.; +27,83 procent). Udział w rynku marki Volkswagen w naszym kraju w pierwszym kwartale wyniósł 9,47 procent (I-III 2012: 7,23%). Najwięcej w tym okresie zarejestrowano Golfów (1.803; +16,62 procent), na drugim miejscu znajduje się Passat (1.333; +24,58 procent), na trzecim Polo (1.218; + 15,89 procent).
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w marcu wzrosła o 20,9 procent i wyniosła 653.500 samochodów (I-III 2012: 540.600). W Chinach (z Hongkongiem) sprzedano w tym okresie 598.100 aut (I-III 2012: 483.400; +23,7 procent). Natomiast w Indiach sprzedaż spadła do 16.600 sztuk (I-III 2012: 20.400; -18,5 procent). W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 7,3 procent więcej osobowych Volkswagenów, niż w ubiegłym roku, tzn. 145.700 sztuk (I-III 2012: 135.000); z tego 98.200 aut odebrali nowi właściciele z USA. W regionie Ameryki Południowej wielkość sprzedaży spadła o 7,3 procent do 176.600 pojazdów (I-III 2012: 190.500), z tego 131.200 (I-III 2012: 128.600; -5,3 procent) osobowych Volkswagenów sprzedanych zostało w Brazylii.