Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu 2012 roku
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował kolejny wzrost sprzedaży. Wiodący europejski producent lekkich samochodów dostawczych przekazał do końca czerwca klientom na całym świecie 270.000 pojazdów. W Polsce liczba ta wyniosła odpowiednio 2.953 samochody, co w porównaniu z odpowiednim okresem roku ubiegłego stanowi wzrost o 13,75%.
„Samochody Użytkowe Volkswagen wzmacniają pozycję rynkową poprzez wzrost sprzedaży i zadowolenia klientów. Konsekwentnie budowana, profesjonalna sieć dealerska i odnowiona paleta modeli – to główne atuty marki w Polsce. Dopasowanie oferty do oczekiwań klientów biznesowych – poprzez nacisk na opiekę posprzedażną – ma zapewnić dalszy wzrost marki na rynku krajowym.” – powiedział Maciej Krupa, Dyrektor Marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce.
Na rynku polskim nadal najlepiej sprzedaje się model Caddy, którego sprzedaż w I półroczu zwiększyła się o 15,35% do 1.315 sztuk. Liderem w swoim segmencie pozostaje niezmiennie grupa modeli T5 z 1.000 sprzedanych samochodów – wzrost o 3,73%. Większą sprzedaż odnotowały również modele Crafter (+16,8%) i Amarok (+93,9%) plasując się odpowiednio na trzecim i czwartym miejscu pod względem ilości sprzedanych sztuk.
Światowa sprzedaż Amaroka, od stycznia do czerwca tego roku, wzrosła o 24,8 procent do 36.400 pojazdów (styczeń – czerwiec 2011: 29.100). Sprzedaż Craftera zwiększyła się o 38,7 procent do 23.900 egzemplarzy (17.200). Pojazdów serii T5 sprzedano o 1,3 procent więcej, niż rok wcześniej, czyli 81.500 sztuk (80.500), natomiast sprzedaż Caddy obniżyła się o 2,5 procent do 78.100 samochodów (80.100). Łącznie klientów znalazło 270.000 sztuk samochodów co stanowi wzrost o 3,7% (260.300).