Mapa drogowa ekspansji Fiat-Chrysler Group w Indiach.
W dniu 6 grudnia br. Fiat Group Automobiles India Private Limited (FGAIPL) ogłosiła komunikat o podjęciu szeregu inicjatyw, zmierzających do wzmocnienia swej pozycji na rynku indyjskim, m.in. oficjalnego wprowadzenia marki Jeep® na rynek Indii. W okresie najbliższych kilku lat planowane są premiery dziewięciu nowych lub radykalnie odnowionych modeli marek Fiat i Jeep, w tym Jeepa Wranglera i Grand Cherokee, których dostawy do Indii rozpoczną się pod koniec 2013 roku. Samochody marki Jeep rozprowadzane będą przez firmową sieć dealerów, korzystających w zakresie obsługi technicznej i zaopatrzenia w części zamienne ze wsparcia organizacji sprzedaży Fiata.
FGAIPL rozwijać będzie również lokalną działalność przemysłową, podejmując produkcję samochodów Fiat Linea Classic Edition oraz nowego Fiata Punto.
„W naszych planach indyjskich przyjęliśmy potrójną strategię. Najpierw wprowadzamy nowe produkty, w tym także legendarną markę Jeep, potem rozwijamy niezależną sieć sprzedaży, a w końcu uderzamy marketingowo, aby umocnić znajomość realiów i postrzeganie marki na rynku." - mówi Mike Manley, dyrektor operacji azjatyckich i szef marki Jeep w Chrysler Group LLC.
Mike Manley przebywał niedawno w Mumbai, aby spotkać się z dealerami w celu prezentacji planów asortymentowych i produkcyjnych na rynku indyjskim, dotyczących m.in. rozbudowy dzisiejszej wspólnej sieci dealerskiej TATA-FIAT do około 120 niezależnych punktów sprzedaży już w roku 2013.
Jedną z atrakcji dla lokalnych dealerów będą salony kawowe Fiat Caffé, pozwalające zapoznać się z dziedzictwem technicznym i kulturowym firmy Fiat oraz promowanymi na świecie innowacjami technologicznymi Fiat Group.
Centra serwisowe w organizowanych punktach dealerskich będą kolejnym ważnym „oknem na świat" dla Klienteli indyjskiej z uwagi na zamiar przeniesienia do Indii międzynarodowych standardów obsługi technicznej.
Pojazdy marki Jeep będą z początku dystrybuowane przez ekskluzywne salony w większych metropoliach - z wykorzystaniem infrastruktury wyłącznych dealerów Fiata.
„Możemy mówić o dużym zainteresowaniu potencjalnych inwestorów, stąd nasza pewność nominacji 120 niezależnych dealerów w roku 2013." - powiedział Enrico Atanasio, dyrektor zarządzający Fiat Group Automobiles India Private Limited - „Jesteśmy optymistami w zakresie pespektyw rozwoju na rynku, którego wzrost w roku 2011 wyniósł 12 procent i który staje się jednym z najważniejszych na świecie. Dzięki wprowadzeniu marki Jeep, nowych produktów marki Fiat i rozbudowie sieci sprzedaży, a także intensywnym działaniom marketingowym, mamy szansę ten wzrost obrócić w dużym stopniu na naszą korzyść."
Fiat Group Automobiles India Private Limited (GAIPL).GAIPL jest w 100 procentach spółką zależną od Fiat Automobiles Group S.p.A. we Włoszech. Została założona w roku 2012 w Mumbai (Indie), jako dystrybutor samochodów marki FIAT i Jeep poprzez sieć niezależnych dealerów. Przedmiotem obecnej działalności GAIPL jest sprzedaż samochodów Fiat Linea i Punto, produkowanych przez joint-venture TATA-FIAT. Spółka zatrudnia około 100 osób i w planach przewiduje stworzenie sieci 120 niezależnych dealerów do końca 2013 roku.
Fiat Group.Fiat jest międzynarodową grupą motoryzacyjną, która projektuje, produkuje i sprzedaje samochody na rynku masowym pod markami Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Fiat Professional i Abarth oraz ekskluzywne samochody sportowe i luksusowe marek Ferrari i Maserati. Na rozszerzenie zasięgu światowego Grupy wpłynęła integracja z amerykańską firmą Chrysler Group, czego efektem jest powiększenie portfolio produktowego o produkowane w Ameryce Północnej samochody marek Jeep i Chrysler, obecnie oferowanych w Europie przez zreorganizowaną sieć sprzedaży Lancia-Chrysler i Jeepa. Działalność Fiata obejmuje także sektor komponentów (firmy Magneti Marelli i Teksid) oraz systemów produkcyjnych (firma Comau).
Przedmiotem działalności Fiat Group Automobiles jest projektowanie, produkcja i sprzedaż samochodów osobowych marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Abarth oraz lekkich samochodów użytkowych pod marką Fiat Professional. Od stycznia 2012 roku do Fiat Group Automobiles została w całości włączona działalność firmy Fiat Powertrain, koncentrującej się na pracach badawczo-rozwojowych i produkcji jednostek napędowych (o mocy od 65 do 235 KM) oraz układów przeniesienia napędu dla samochodów osobowych i lekkich użytkowych (zakres momentu obrotowego do 400 Nm).
Chrysler Group LLC.Firma Chrysler Group LLC - utworzona w roku 2009 w wyniku zawarcia strategicznego aliansu z włoskim koncernem Fiat S.p.A. - jest producentem pojazdów oraz części zamiennych i akcesoriów marek Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Mopar, SRT i Fiat. Dysponując niezbędnymi dla konkurowania w wymiarze globalnym zasobami i technologiami oraz światową siecią dystrybucji - alians ten opiera się na kulturze innowacji zainicjowanej jeszcze w roku 1925 przez Waltera P. Chryslera - w parze ze współczesnymi technologiami oraz doświadczeniami firmy Fiat, której historia sięga 1899 roku.
Gama modelowa Chrysler Group LLC z siedzibą w Auburn Hills (stan Michigan, USA) obejmuje tak znane powszechnie samochody , jak Chrysler 300 i Town&Country, Jeep Wrangler, nowy Dodge Dart, Ram 1500, Jeep Grand Cherokee SRT8 i Fiat 500. Udziałem firmy Fiat jest udostępnienie rozwiązań technologicznych najwyższej klasy światowej oraz platform i zespołów napędowych do produkcji samochodów segmentu sub-kompaktowego i kompaktowego. Dla Chrysler Group LLC oznacza to możliwość oferowania jeszcze szerszej gamy produktów, obejmującej samochody coraz bardziej przyjazne środowisku naturalnemu człowieka.
Jeep.Podążając śladem swego legendarnego dziedzictwa, liczącego już ponad 70 lat, Jeep® jest marką autentycznych samochodów sportowo-rekreacyjnych (SUV) o wiodących w swej klasie właściwościach trakcyjnych, standardzie wykonania i wszechstronności zastosowań, adresowaną do ludzi poszukujących niezwykłych przeżyć na szlaku swych podróży. Filozofią marki Jeep jest nieustające zaproszenie, by z życia korzystać w pełni - poprzez ofertę szerokiej gamy samochodów gwarantujących bezpieczeństwo i zaufanie na każdym szlaku wyprawy.
Aktualna oferta marki Jeep na rynkach poza Ameryką Północną obejmuje modele Jeep Cherokee, Compass, Grand Cherokee, Liberty, Patriot, Wrangler i Wrangler Unlimited. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klienteli międzynarodowej, wszystkie modele dostępne są w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego, napędzanych silnikami zarówno benzynowymi, jak i Diesla.
W porównaniu z rokiem 2010, światowa sprzedaż pojazdów marki Jeep zwiększyła się w roku 2011 o 41 procent. Jeep jest obecnie bestsellerem wśród marek Chrysler Group na rynkach poza Ameryką Północną, osiągając 46-procentowy przyrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego i stanowiąc 63 procent światowej sprzedaży pojazdów produkcji Chrysler Group.
We współpracy z Fiat Group, Chrysler Group LLC prowadzi sprzedaż i obsługę techniczną swoich samochodów w 120 krajach całego świata.