Lexus najlepszy w kategorii satysfakcji klienta
Informację tę podał brytyjski magazyn motoryzacyjny “What Car?” 1 maja 2002.
Informację tę podał brytyjski magazyn motoryzacyjny “What Car?” 1 maja 2002.
Reputacja marki Lexus jako najlepszej w dziedzinie obsługi klienta raz jeszcze potwierdzona została przez ostatnie badania firmy J.D. Power and Associates. Lexus zdobył Złotą Nagrodę już po raz drugi z rzędu uzyskując wynik 860 punktów na 1000 możliwych. Średni rezultat to 791 punktów, o 7 jednostek indeksowych wyższy w porównaniu z rokiem 2001.
Badania J.D. Power and Associates obejmują 33 marki i 144 modeli pojazdów zarejestrowanych między 1 września 1999 a 31 sierpnia 2000. Tegoroczne wyniki badań opublikowało czasopismo “What Car?”.
Sprawdzanie poziomu satysfakcji klienta obejmuje cztery elementy: jakość / niezawodność pojazdu, wygląd, koszty eksploatacyjne i standard usług świadczonych przez stacje dealerskie marki. Na 28.000 ankiet odpowiadają właściciele samochodów użytkowanych przez dwa lata. Powtarzając ubiegłoroczny sukces, Lexus zdobył najwięcej punktów na polu jakości / niezawodności produktu, wyglądu pojazdu oraz zajął drugie miejsce w dziedzinie zadowolenia klientów z usług serwisowych.
W kategorii standardu świadczonych usług (jakości wykonywanej pracy) Lexus okazał się najlepszy.
Zwycięstwo w kategorii producenta nie było jedynym w tegorocznej edycji badań. Model IS200 zdobył 1 miejsce w segmencie limuzyna / samochód luksusowy, a w klasyfikacji ogólnej magazynu “What Car?” znalazł się na 2 miejscu z 858 punktami z 1000 możliwych.
Prezes brytyjskiego Lexusa Stuart McCullough powiedział: “To wielki sukces Lexusa na rynku Wielkiej Brytanii. Ścisła współpraca z naszymi dealerami ma na celu zapewnienie naszym klientom najwyższego standardu świadczonych usług, nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale i globalnym.”
“Zwyciężając w badaniach satysfakcji klienta przeprowadzonych przez J.D. Power and Associates w kolejnych dwu latach, jedynych, w których uczestniczyli właściciele pojazdów marki Lexus, dowodzimy, jak istotne jest dla nas zadowolenie naszych klientów. Od 1998 sprzedaż Lexusa wzrosła o 400%.”
“Relacje z dealerami inwestującymi w powodzenie naszej marki oparte są na partnerstwie. Bez ich wsparcia, entuzjazmu i wysokiego poziomu usług ten sukces nie byłby możliwy.”
“Ale zawsze można coś udoskonalić. Dlatego wszyscy brytyjscy managerowie Lexusa, ze mną włącznie, raz na cztery miesiące spędzają tydzień pracując w wydziale kontaktu z klientami, by osobiście dowiedzieć się, czego od nas oczekują nasi klienci.”