Lexus LS - kolejna, piąta generacja
W ciągu 23 lat swojej historii, z ponad 730000 sprzedanymi egzemplarzami czterech generacji (większość z nich nadal jeździ po drogach), model LS dojrzewał i ewoluował. Jednak zawsze pozostawał wierny swoim czterem wpisanym w geny cechom: stosowaniu nowatorskich w skali światowej, przełomowych rozwiązań technicznych; najwyższemu poziomowi jakości w połączeniu z typowo japońskim poczuciem stylu i przywiązaniu do detali; niedoścignionemu wyciszeniu kabiny; i wreszcie przynależnej luksusowej limuzynie płynności jazdy i komfortowi podróżowania.
Wraz z poważnymi zmianami w stosunku do dotychczasowego modelu, najnowsze wcielenie flagowej limuzyny Lexusa wkracza na nowe wyżyny dojrzałości z bogatą mieszanką udoskonaleń
i zmian.Ostatnia, dotychczasowa generacja LS przeszła od premiery w roku 2006 ponad 2500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3000 zmian, a wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły się między innymi trzy nowości w skali światowej i co najmniej 15 nowinek w rodzinie Lexusa.
Uwzględniając na każdym etapie prac drobiazgowe analizy informacji otrzymywanych od klientów, w nowym modelu LS zdołano jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę pod względem bezprecedensowego wyrafinowania, komfortu, własności jezdnych, doskonałości technicznej i – przede wszystkim – jakości wykonania.
Podnosząc wyznaczone przez swych poprzedników niedościgłe standardy na jeszcze wyższy poziom, nowy LS aspiruje do miana jednego z najcichszych i najbardziej komfortowych samochodów na świecie.
Stylistyka
Wcięta osłona chłodnicy nowego LS, zgodna z linią wzorniczą przyjętą dla nowej generacji modeli Lexusa, swą śmiałą i wyszukaną dynamiką dodaje autu elegancji, poprawia jego prezencję na drodze i w większym stopniu podkreśla przynależność do marki, jak przystało na flagową limuzynę.
Po raz pierwszy w historii marki, nowy LS może być wyposażony w pełny komplet diodowych świateł zewnętrznych, włącznie z przeciwmgielnymi o pionowych kloszach i najmniejszymi na świecie soczewkami bezpryzmatycznymi o średnicy zaledwie 30 mm i charakterystycznie ułożonymi w literę L listwami świateł do jazdy dziennej.
Wewnątrz, deska rozdzielcza podzielona została na dwie odrębne strefy: górną strefę wyświetlania z największym w branży, ultra szerokim 12,3-calowym wielofunkcyjnym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, umieszczonym w idealnej dla oka odległości, oraz dolnej strefy operacyjnej, zapewniającej dostęp do elementów sterujących, jak na przykład wielokrotnie nagradzanego zdalnego sterownika interfejsu urządzeń pokładowych (RTI) drugiej generacji i nowym przełącznikiem trybu jazdy.
Przełączniki mają połączone funkcje i zredukowano ich liczbę, dzięki czemu środkowy panel przycisków jest bardziej zwarty. Najbliższe otoczenie kierowcy zyskało nową, mniejszą, 3-ramienną kierownicę z poprawionymi możliwościami regulacyjnymi.
W całym wnętrzu widoczne są przykłady kunsztu rzemieślniczego i dopracowania szczegółów.
Po raz pierwszy w Lexusie analogowy zegar wyposażony jest w funkcję automatycznej korekcji czasu na podstawie sygnałów z satelity GPS, wstawki ozdobne w kierownicy i na ścianach bocznych deski rozdzielczej dostępne są w nowej wersji wykończenia Shimamoku – tradycyjnej sztuki rękodzielniczej „paskowanego drewna”, a elektroniczny kluczyk jest w skórzano-metalicznej oprawie.