Lexus i Agnieszka Radwańska
Nasza najlepsza polska tenisistka w najnowszym Lexusie LS będzie miała do dyspozycji wszystko, czego można sie spodziewać w luksusowej limuzynie. Nowego LS można łatwo poznać po wciętej osłonie chłodnicy i diodowych światłach zewnętrznych. Wewnątrz, deska rozdzielcza podzielona została na dwie odrębne strefy: górną strefę wyświetlania z największym w branży 12,3-calowym wielofunkcyjnym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym, umieszczonym w idealnej dla oka odległości, oraz dolną strefę operacyjną, zapewniającą dostęp do elementów sterujących.
W całym wnętrzu widoczne są przykłady kunsztu rzemieślniczego i dopracowania szczegółów. Wstawki ozdobne wnętrza dostępne są w nowej wersji wykończenia Shimamoku – tradycyjnej sztuki rękodzielniczej „paskowanego drewna”.
Zastosowane w LS, po raz pierwszy wśród modeli Lexusa, koła z komorami tłumiącymi hałas przyczyniają się do wyjątkowego wyciszenia kabiny w okolicy przednich foteli, a stopień wyrazistości rozmowy na wysokości siedzeń tylnych obecnie sięga niemal 100% przy prędkości jazdy 100 km/h. Dostępny w nowym LS najwyższej klasy 19-głośnikowy zestaw nagłośnieniowy Mark Levinson® Reference Surround System, z trybem wielokanałowym 7.1, zapewnia niesamowite doznania akustyczne. W skład urządzeń audio-wizyjnych z tyłu kabiny Lexusa LS wchodzi odrębny odtwarzacz BlueRay oraz 9-calowy wyświetlacz VGA, tworzące system rozrywkowy dla pasażerów tylnych siedzeń.
Nowy LS dostępny jest w dwóch wersjach napędowych: LS 460 z 4,6-litrowym silnikiem benzynowym V8 i LS 600h z napędem Lexus Hybrid Drive, który osiąga niespotykaną równowagę wydajności i efektywności środowiskowej. Generuje on 445 KM i zużywa w cyklu mieszanym 8,6 l benzyny na 100km, co jest porównywalne z zużyciem paliwa silnika o pojemności 3,5 l. Właściwości dynamiczne nowego LS zostały poddane surowej weryfikacji, aby zapewnić odpowiedni dla flagowego modelu Lexusa poziom wyrafinowania, komfortu jazdy i stateczność przy dużych prędkościach, a także lepszą kierowalność oraz bardziej sportowe i fascynujące doznania za kierownicą. Nowy LS 460 dostępny jest z napędem na tylną oś bądź z napędem na wszystkie koła. LS 600h z napędem w pełni hybrydowym jest standardowo wyposażony w napęd wszystkich kół. Oba modele dostępne są też – po raz pierwszy w gamie LS – w dynamicznej wersji F SPORT.Lexusa LS600h można zamówić także w wariancie o wydłużonym rozstawie osi.
Najnowocześniejszy w branży motoryzacyjnej układ bezpieczeństwa czynnego ( układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia -APCS) z funkcją aktywnego przeciwdziałania kolizji - w razie ryzyka kolizji reaguje w sposób automatyczny. Wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA) zostało rozszerzone o funkcję automatycznego korygowania odchyleń od przyjętego toru jazdy, powodowanych przez koleiny lub poprzeczne podmuchy wiatru. Dostępny jest także system monitorowania martwego pola (BSM) oraz system noktowizyjny Night View.