Lexus CT 200h na torze Nurburgring
Przygotowany przez GAZOO Racing nowy hybrydowy Lexus CT200h weźmie udział w wyścigu VLN3 na torze Nurburgring.
W uzupełnieniu zwyciężającego w swojej klasie Lexusa LFA, biorącego udział w wyścigach na torze Nurburgring, po raz pierwszy udział weźmie najnowszy model Lexusa – w pełni hybrydowy Lexus CT200h.
Połączenie mocy i oszczędności dzięki zastosowaniu w pełni hybrydowego systemu Lexus Hybryd Drive.
GAZOO Racine CT jest jedynym samochodem hybrydowym biorącym udział w wyścigu VLN
Szefową japońskich kierowców wyścigowych teamu jest pani Kumi Sato
Biorący udział w wyścigu w klasie SP4 GAZOO Racine CT wyposażony jest w pełni hybrydowy układ napędowy, zasilany przez silnik elektryczny, silnik spalinowy lub jednocześnie przez oba te silniki. Podczas startu i hamowania pracuje jedynie silnik elektryczny, produkujący zero zanieczyszczeń i nie zużywający paliwa. Silnik spalinowy dołącza się, gdy potrzebna jest większa moc, podczas przyspieszania i przy dużych prędkościach. O tym, który silnik pracuje decyduje system Lexus Hybryd Driver, magazynując w bateriach nadmiar wytworzonej podczas hamowania energii, a która będzie wykorzystana do pracy silnika elektrycznego.
Lexus pozostaje jedynym producentem samochodów, którego hybrydowe modele biorą udział w wyścigach – zapoczątkował te doświadczenia Lexus RX400h podczas 24 godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w roku 2005.
Kierowcy GAZOO Racing CT to Kumi Sato, która brała udział w wyścigu VLN4 samochodem Lexus IS250 w roku 2008, Masahiko Kageyama, pracujący poprzednio w dziale rozwoju produktu w Toyota Motor Corporation i Minoru Takaki, odpowiedzialny za rozwój produkcji.