Letnia wyprawa Chevroleta Aveo do Mongolii
14 lipca specjalna wersja Chevroleta Aveo wyruszy z toru wyścigowego Goodwood do Mongolii, aby pokonać bez żadnego wsparcia i wyznaczonej trasy 14 000 kilometrów. Celem wielkiej przygody nazwanej Mongol Rally jest zebranie pieniędzy na rzecz potrzebujących dzieci.
Zespół Aveo's FIRST Mongol Rally Team wybierze się niewielkim Chevroletem Aveo 1,2 l w podróż obfitującą w wiele przeszkód: góry, pustynie, dziurawe drogi, bezdroża, bandyci. Troje uczestników wyprawy – doświadczony marketing manager Guy White, bankier inwestycyjny Ed Kliphuis oraz badacz biologii rozwojowej Arnout Schepers – poprowadzi Aveo do Mongolii, aby po drodze zebrać pieniądze na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych. Uczestnicy nie mają doświadczenia rajdowego, ani motoryzacyjnego.
Zapytany o motywację do wzięcia udziału w całym przedsięwzięciu, Guy White odpowiada: „Należy czerpać z życia to, co najlepsze, a taka okazja nie zdarza się często. Wyprawa na koniec świata, spotkania z niesamowitymi ludźmi, niewiarygodne wspomnienia, pomaganie innym – to po prostu doskonałe połączenie. Chciałbym kiedyś być dziadkiem, który będzie opowiadał swoim wnukom wspaniałe historie”.
Zespół, który po raz pierwszy spotkał się trzy lata temu na boisku do gry w rugby w Genewie, zbiera pieniądze na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych w Mongolii. Na ten cel zostanie też przekazany Chevrolet Aveo. Zespół „sprzedaje” również interesujące pomysły na wszelkiego rodzaju interakcje: www.indiegogo.com/10000mileMongolRally.
Trasa
Wyprawa Mongol Rally różni się od innych rajdów tym, że nie ma precyzyjnie wyznaczonej trasy. Są jedynie dwa etapy, które zespół musi zaliczyć: imprezę Czechout Party w historycznym zamku Klenova w Czechach oraz powitalne imprezy w Ułan Bator. Na razie nie wiadomo więc, czego zespół może się spodziewać pomiędzy tymi punktami i jaką trasę przejazdu wybiorą uczestnicy.
Niektóre ekipy wybierają trasę przez Irak, Iran i Afganistan, inne jadą na północ przez koło podbiegunowe lub przez Azję Środkową. „W celu zachowania charakteru prawdziwej ekspedycji, organizatorzy nie rekomendują nam żadnej trasy, ani nie udzielają żadnych informacji odnośnie tego, co nas czeka”, mówi Guy White. „To nie jest wycieczka wakacyjna. To prawdziwa przygoda, którą definiuje ostrzeżenie umieszczone na stronie The Adventurists, w którym czytamy, że kilka osób uczestniczących w rajdach tego typu straciło życie lub doznało uszczerbku na zdrowiu”.
Podczas wyprawy zespół odwiedzi dzieci w trzech SOS Wioskach Dziecięcych w Wiedniu w Austrii, w Taszkencie w Uzbekistanie oraz w Ułan Bator w Mongolii. Zespół przetransportuje również paczkę z SOS Wioski Dziecięcej w Austrii do Wioski w Mongolii, a także przekaże dzieciom w Uzbekistanie i Mongolii „praktycznie niezniszczalne” piłki.
Postępy zespołu można śledzić pod adresem facebook.com/Chevrolet.Charity.Rally.
The Adventurists zebrali już ponad 4,5 miliona euro na rzecz różnych akcji charytatywnych. Pieniądze zebrane podczas Mongol Rally zasilą konto pomagającej dzieciom organizacji Lotus.
Samochód
Aveo 1,2 l z silnikiem o mocy 86 KM to seryjny model, który został jednak poddany specjalnym modyfikacjom w celu przygotowania auta do długiej podróży po często zniszczonej nawierzchni:
Zastosowano opony terenowe
Wzmocniono, usztywniono i podniesiono zawieszenie
Zastosowano przednią osłonę oraz osłonę układu przeniesienia napędu
Zastosowano wytrzymały akumulator o wysokim napięciu
Na bagażniku dachowym zamontowano dodatkowe reflektory, a w kabinie pasażerskiej dodatkowe oświetlenie punktowe
Zastosowano osłonę miski olejowej
Zespół weźmie ze sobą hydrauliczny podnośnik o wysokiej wydajności, kanistry na paliwo, koła zapasowe oraz apteczkę
Zespół
Ed Kliphuis
Edward jest specjalistą ds. sprzedaży akcji z zakresu opieki medycznej w banku inwestycyjnym w Holandii (Kempen & Co.). Na co dzień zajmuje się gromadzeniem kapitału dla mających problemy finansowe firm zajmujących się naukami przyrodniczymi. Edward ma duże doświadczenie w pozyskiwaniu pieniędzy na szlachetne cele. Jako student Uniwersytetu w Lejdzie zebrał pieniądze dla fundacji Kika (niosącej pomoc dzieciom przewlekle chorym), płynąc przez kanał la Manche. Wspierał również projekt budowy szkoły w Mataram na wyspie Lombok (Indonezja).
Arnout Schepers
W czerwcu tego roku Arnout obronił pracę doktorską z biologii rozwojowej. Badał komórki macierzyste i prowadził badania nad nowotworem w poszukiwaniu lekarstwa do skutecznej walki z tą chorobą. W przyszłości chciałby mieć swoje własne laboratorium. W wolnym czasie lubi biegać, jeździć na rowerze, grać w hokeja i pływać na desce windsurfingowej. Lubi wyzwania i przygody, dlatego zespół zdecydował, że w razie potrzeby to on będzie pierwszą osobą reprezentującą zespół w trudnych sytuacjach.
Guy White
Guy jest marketing managerem z dziesięcioletnim doświadczeniem w rozbudowywaniu globalnych marek, prowadzeniu międzynarodowych kampanii wdrożeniowych, opracowywaniu strategii firmowych oraz prowadzeniu działań new business. Niedawno pracował dla firmy Procter & Gamble, w której był odpowiedzialny za globalne marki i rozwój na międzynarodowych rynkach. Jest członkiem klubu Hermance Rugby, który brał udział w rozgrywkach szwajcarskiej ligi narodowej NLA; lubi jeździć na nartach, desce snowboarowej, skakać ze spadochronem, latać na lotni oraz nurkować.