Legenda rajdów na otwarciu Porsche Centrum Warszawa Okęcie
Poznań/Warszawa. Słynny kierowca sportowy Walter Röhrl był gwiazdą inauguracji szóstego w Polsce, a drugiego w Warszawie salonu Porsche, otwartego na Okęciu. Uroczystość uświetniła też prezentacja – po raz pierwszy w Polsce – Porsche 911 Turbo S Exclusive Series wraz z dopasowanym do tego modelu zegarkiem Porsche Design.
Gość specjalny – legenda rajdów i wyścigów
Gwiazdą otwarcia nowego miejsca był Walter Röhrl. Legendarny kierowca sportowy, niemal od początku kariery związany z Porsche, odwiedził nasz kraj pierwszy raz od 45 lat. Jego pierwszym autem było Porsche 356 B Coupé, które kupił... bez silnika. Choć w ciągu wspaniałej kariery zasiadał za kierownicami samochodów różnych marek, w sercu pozostał wierny Porsche – miał swoje własne 911, którym też startował w rajdach. W 1981 r. związał się z marką na stałe, stając się jej kierowcą fabrycznym, a później ambasadorem i kierowcą testowym.
– Kiedy miałem 11 lat, jechałem z moim starszym o dekadę bratem na tylnej kanapie jego Porsche. Pamiętam do dziś, jak powiedział mi wtedy: Z zakupem samochodu poczekaj, aż będziesz mógł kupić naprawdę dobre auto. A naprawdę dobre auto to Porsche – opowiada dziś Walter Röhrl.
Drugie w Warszawie, szóste w Polsce
Salon uruchomiła firma Porsche Inter Auto Polska, która prowadzi już pierwszy warszawski salon Porsche przy ul. Połczyńskiej, a także salon w Poznaniu. – To dla nas ważna inwestycja, wpisująca się w strategię rozwoju Porsche Inter Auto. Aby kompleksowo odpowiadać na oczekiwania klientów stolicy, budujemy drugie Porsche Centrum. Będzie ono oferować również najnowocześniejsze, działające według najnowszych standardów zaplecze blacharsko-lakiernicze, stację diagnostyczną oraz dużą przestrzeń ekspozycyjną dla używanych samochodów z programu Porsche Approved – tak o inwestycji mówi Christoph Aringer, prezes Porsche Inter Auto Polska.
– Szósty salon Porsche w Polsce to potwierdzenie dynamicznego rozwoju naszej marki – mówi Jacek Grzybek, dyrektor marki Porsche w Volkswagen Group Polska. - W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 30 procent więcej aut Porsche niż rok wcześniej. Dwa pierwsze kwartały tego roku zapowiadają kolejny rekordowy wynik. Polscy klienci doceniają najwyższą jakość naszych samochodów i doskonale rozumieją emocje, jakie wiążą się z jazdą Porsche. Rozwój sieci sprzedaży i serwisu pozwala nam również zadbać o najlepszy poziom ich obsługi - dodaje Grzybek.
Ekskluzywne, prestiżowe, piękne
Specjalnie z okazji otwarcia nowego salonu do Polski sprowadzono po raz pierwszy dwa wyjątkowe obiekty pożądania. Porsche 911 Turbo S Exclusive Series to wart 1,3 mln zł samochód z limitowanej do 500 sztuk edycji, który od „zwykłego” Turbo S różni się mocniejszym o 27 KM silnikiem oraz wyjątkowym designem. Każdy egzemplarz, wykańczany ręcznie, przyspiesza do 200 km/h w czasie poniżej 10 s, a setkę osiąga już po 2,9 s.
Kto ulegnie czarowi Porsche 911 Turbo S Exclusive Series, może też zaopatrzyć się w wyjątkowy, także limitowany do 500 egzemplarzy, zegarek Porsche Design, zaprojektowany tak, by z samochodem tworzyć spójną wizualnie całość. Chronograf o wartości 45 tys. zł ma tytanową obudowę, a sportowy design podkreśla jej czarna powłoka z węglika karbidu. Karbonową tarczę wykończono tym samym lakierem, co stosowany w samochodzie.