Lancia głównym sponsorem 68. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Filmowej w Wenecji
Lancia po raz szósty z rzędu będzie głównym sponsorem 68. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Filmowej organizowanego w Wenecji, który odbędzie się w dniach od 31 sierpnia do 10 września 2011 roku. Na czas tej prestiżowej imprezy, marka odda do dyspozycji organizatorów, flotę samochodów Lancia, które najlepiej oddają włoską elegancję i które będą towarzyszyć osobowościom oraz gwiazdom kina na czerwonym dywanie i w trakcie ich przejazdów w Wenecji.
Podczas festiwalu prezentowana będzie również nowa Lancia Ypsilon, która w czerwcu wejdzie do sprzedaży na największych rynkach europejskich, a we wrześniu pod marką Chrysler w Wielkiej Brytanii i w Irlandii. Nowa Ypsilon, protoplasta nowej gamy samochodów Lancia, w której harmonijnie współistnieją wyszukany styl, doskonała jakość i dbałość o szczegóły, łączy w sobie luksus, technologię i "ekologiczną" moc na jedynie 3,84 m i po raz pierwszy jest oferowana w wersji 5-drzwiowej, aby zaproponować większą wygodę osobom kochającym wdzięk, doskonałość technologiczną i jednolity styl Lancii.
Po sukcesie poprzednich edycji do Wenecji powraca Lancia Café. Ekskluzywne miejsce spotkań zostanie przygotowane na tarasie Hotelu Excelsior w Lido di Venezia i zaprezentuje się w nowym wydaniu. Zostanie odnowione i powiększone z 330 m2 do około 700 m2. Jeszcze bardziej ekskluzywna i elegancka Lancia Café umożliwi spotkania uczestników Festiwalu w miejscu wyrafinowanym ale jednocześnie zapewniającym relaks. Lancia Café będzie przede wszystkim miejscem spotkań nowych talentów, producentów, mediów oraz miejscem wywiadów z reżyserami i aktorami. Ponadto, w czasie festiwalu Lancia Café będzie gościć wydarzenia i spotkania organizowane przez Lancię i wytwórnie filmowe, ważne czasopisma i instytucje.
Wraz ze sponsoringiem 68. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Filmowej w Wenecji, Lancia umacnia swoje bardzo bliskie związki ze światem kina, których dowodem jest zarówno bezpośredni udział wybranych samochodów tej marki w znanych filmach, wśród których należy przypomnieć "I soliti ignoti" ("Nieznani sprawcy") z 1958 roku, "Il sorpasso" ("Fanfaron") z 1962 roku, "Un uomo e una donna" ("Mężczyzna i kobieta") z 1966 roku, "Profondo rosso" ("Głęboka czerwień") z 1975 roku i "Pour la peau d'un flic" ("Za skórę gliny") z 1981 roku, jak również wsparcie, jakiego od 2006 roku marka udziela głównym festiwalom filmowym wyróżniającym się klasą, stylem i międzynarodowym charakterem. Nie licząc faktu, że od 2008 właśnie Lancia Delta jest oficjalnym samochodem najbardziej prestiżowych festiwali filmowych, a także bezdyskusyjnym bohaterem sugestywnych reklam telewizyjnych z Richardem Gere oraz przykładem intrygującej promocji marki (product placement) w filmie "Anioły i demony".