Lancia głównym sponsorem 68. Festiwalu Filmowego w Wenecji
Już szósty rok z rzędu Lancia jest głównym sponsorem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji, który w bieżącym roku rozpoczyna się 31 sierpnia i kończy 10 września, jako ważne wydarzenie artystycznego Biennale di Venezia. Luksusowy transport dla specjalnych gości i gwiazd filmowych na weneckim Lido i nie tylko, zapewniać będą reprezentujące prawdziwą włoską elegancję samochody marki Lancia, ozdobione logotypem 68. Festiwalu.
Na Festiwalu obecna będzie oczywiście także nowa Lancia Ypsilon, „miejski flagowiec" tej marki, który na przestrzeni 3,84 metra łączy niezrównany włoski styl z innowacyjnością rozwiązań i troską o ekologię. Nowa Lancia Ypsilon, po raz pierwszy w ponad 25-letniej historii modelu, występuję w wersji 5-drzwiowej, oferując wszystkim zwolennikom i miłośnikom piękna i perfekcji jeszcze więcej komfortu, zaawansowanej technologii i unikalnego stylu Lancii. Jako idealna kombinacja wyrafinowanego stylu, techniki oraz „odpowiedzi" marki na oczekiwania Klienteli - nowa Lancia Ypsilon dostępna jest na rynkach kontynentalnej Europy od czerwca bieżącego roku, a jej premiera w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii pod marką Chrysler przewidziana jest na wrzesień 2011.
Po sukcesie poprzednich edycji, słynna Lancia Café znów wraca do Wenecji. To unikalne w swym charakterze miejsce spotkań, znajdujące się w Hotelu Excelsior na weneckim Lido przeniosło się bliżej hotelowej pływalni i nabrało zupełnie nowego wyglądu. W wyniku zmiany wystroju powierzchnia Lancia Café rozrosła się z 330 m2 w roku 2010 do obecnych 2400 m2 i obejmuje klimatyzowane pomieszczenia (400 m2) przeznaczone na rozmowy oraz wywiady prasowe. Jedyna w swoim rodzaju, ekskluzywna, lecz niezmiennie przyjazna - Lancia Café stanowić będzie wyszukane, lecz relaksujące miejsce spotkań gwiazd i celebrytów festiwalowych. Do tegorocznych nowości w Lancia Café należy bez wątpienia ekskluzywne „champagnerie" Moët&Chandon - eleganckie party wokół basenu kąpielowego.
Lancia Café, to przede wszystkim miejsce spotkań twórców, producentów i mediów oraz wywiadów udzielanych przez reżyserów i aktorów filmowych. Odbywać się będą także uroczystości i konferencje organizowane przez firmę Lancia, firmy produkcyjne oraz liczące się w branży instytucje i magazyny. Lancia wystąpi także jako sponsor uroczystej, powitalnej kolacji festiwalowej oraz ekskluzywnej „after dinner party" w Lancia Café.
Sponsorując 68. Festiwal Filmowy w Wenecji, Lancia umacnia swe bliskie związki ze światem sztuki kinowej, których wyrazem jest udział samochodów marki Lancia w licznych produkcjach filmowych, m.in. „Big Deal on Madonna Street" (Sprawcy nieznani) z roku 1958, „The Easy Life" (Fanfaron) z roku 1962, „A Man and A Woman" (Kobieta i mężczyzna) z 1966, „Deep Red" (Głęboka czerwień) z 1975 czy też „Pour la Peau d'un Flic" (Za skórę gliny) z roku 1981. Począwszy od roku 2006 marka Lancia wspiera także inne prestiżowe festiwale filmowe, plasując od roku 2008 Lancię Deltę, jako oficjalny samochód liczących się w świecie festiwali filmowych. Lancia Delta jest „gwiazdą" znanej reklamy kinowej i telewizyjnej z udziałem Richarda Gere, zabłysła także w filmie „Angels and Demons" (Anioły i Demony) z roku 2009.