Kwiecień dobry dla Volvo Cars – wzrost sprzedaży w Polsce i na świecie
Firma Volvo Cars odnotowała kolejny wzrost sprzedaży samochodów na całym świecie. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż była wyższa o 7,4% niż w kwietniu 2018. Sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2019 była wyższa o 8,9% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Po czterech miesiącach wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł ponad 19%.
Kwiecień był kolejnym, dobrym miesiącem dla naszej firmy. Na całym świecie sprzedano 56 535 aut marki Volvo. Wszystkie kluczowe regiony: USA, Chiny i Europa odnotowały wzrosty. Od początku roku do końca kwietnia sprzedano 217 855 osobowych Volvo. To oznacza wzrost o 8,9% w porównaniu do pierwszych czterech miesięcy 2018 roku.
Po raz kolejny wzrost sprzedaży jest zasługą trzech SUV-ów: XC60, XC40 i XC90. Swoją cegiełkę dołożyły także nowe modele V60 i S60. Ten ostatni model właśnie trafił do Europy.
Największe wzrosty sprzedaży wciąż widać w Państwie Środka. W kwietniu sprzedano tam 12 192 samochody, czyli o 16,8% więcej niż w kwietniu 2018. Bestsellerami marki w Chinach są modele XC60 i S90.
W Europie sprzedaż w kwietniu wzrosła o 6,1% osiągając poziom 27 963 aut. Tutaj najbardziej pożądanymi modelami były XC40, XC60 i V60.
W USA kwiecień zakończył się niewielkim wzrostem (0,4%). W kwietniu sprzedano tam 8367 aut. Amerykanie najchętniej wybierali modele XC90 i XC60.
Dobre sygnały płyną także z Polski. W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano w Polsce 4438 aut (dane bazujące na rejestracjach), co oznacza 19,1% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2018.
W Europie sprzedaż po czterech miesiącach wzrosła o 8,1%, w Chinach o 7,3%, w USA o 7,1%, a średnio na całym świecie – o 8,9%. Jak dotąd Volvo konsekwentnie zmierza do pobicia w tym roku kolejnego rekordu sprzedaży.
Oto trzy modele Volvo, które cieszyły się w kwietniu 2019 największą popularnością. XC60: 16,545 (2018: 14,840), XC40 – 10,801 (2018: 5,554), Volvo XC90 – 7,954 (2018: 7,241).