Koncern Volkswagen ustanowił kolejny rekord sprzedaży
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku koncern Volkswagen po raz kolejny pobił rekord ilości sprzedanych pojazdów. Łącznie klienci odebrali 5,37 miliona aut (styczeń – wrzesień 2009: 4,67; + 12,7 procent)*. Tylko we wrześniu sprzedaż wzrosła o 7,9 procent do 663.100 sztuk (614.800)*.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego rozwoju sytuacji. Spodziewamy się kolejnego rekordu sprzedaży koncernu po podsumowaniu całego roku. Pomimo faktu, że przewidywany jest pozytywny rozwój koniunktury na samochody, nadal pozostajemy ostrożni” – wyjaśnił Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler. „Volkswagen będzie nadal w sposób ciągły odmładzał swoją paletę innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska modeli, co bez wątpienia przyczyni się do utrzymania dynamiki sprzedaży” – dodał Klingler.
Koncern zdecydowanie zwiększa sprzedaż w regionach rozwijających się
Koncern zanotował duży wzrost sprzedaży na takich rynkach, jak Chiny czy USA. W Chinach sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach wzrosła o 39 procent do 1,48 miliona samochodów (I-IX 2009: 1,06 mln), a w USA do 267.500 (220.600; +21,2 procent). W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen przekazał klientom o 39,7 procent samochodów więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na rynku europejskim sprzedaż również wzrosła w porównaniu z minionym rokiem. Ze sprzedażą 2,5 miliona aut (2,47; +1,1 procent) koncern zanotował niewielki przyrost w stosunku do okresu styczeń – wrzesień 2009, podczas gdy cały rynek motoryzacyjny w tym regionie zanotował spadek o 2,3 procent. Największy europejski producent samochodów utrzymał swoją tendencję wzrostową również w Rosji. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku nabywców znalazło tam 92.300 pojazdów (72.600, +27,2 procent). Wzrost utrzymany został także na rynkach zachodnioeuropejskich, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 15,5 procent (Europa Zachodnia bez Niemiec).
Bardzo dobre wyniki marki Volkswagen
Marka Volkswagen sprzedała w pierwszych dziewięciu miesiącach roku łącznie 3,39 milionów samochodów osobowych (3,02; +12,2 procent). W tym czasie imponujący wzrost nastąpił na rynku indyjskim: sprzedano tam łącznie 16.000 aut (2.200), czyli siedmiokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Także na innych rynkach, takich jak Chiny (+33,9 procent), USA (+20,6 procent) i Rosja (+26,2 procent) osiągnięty został zadowalający przyrost.
W Polsce mimo niewielkiego spadku sprzedaży w okresie od stycznia do września, w porównaniu z minionym rokiem (-3,64%), marka Volkswagen zdołała awansować w ogólnych statystykach sprzedaży z 5 na 3 miejsce. We wrześniu sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena w naszym kraju wzrosła o 22,83 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku.
Volkswagen Samochody Użytkowe zanotował w pierwszych dziewięciu miesiącach wzrost sprzedaży na świecie o 15,9 procent do 310.700 lekkich pojazdów użytkowych (261.400). W Ameryce Południowej wzrost ten wyniósł nawet 81,1 procent (80.500 aut, rok wcześniej 44.500).
*) bez marki Scania