Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów
Koncern Volkswagen w 2010 roku znacznie zwiększył sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem i dostarczył klientom rekordową ilość samochodów - ponad siedem milionów sztuk. Łącznie klientom przekazanych zostało 7,14 miliona (2009: 6,29; + 13,5 procent) samochodów. Światowy rynek aut osobowych również rozwijał się pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 11,3 procent, zatem koncernowi udało się zdobyć kolejne udziały w rynku.
„Również rok 2010 pokazuje, że konsekwentnie kontynuujemy wzrost na globalnym rynku i realizujemy Strategię 2018” – oznajmił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler. „Podstawą naszego sukcesu pozostaną, także w roku 2011, innowacyjne produkty i nowoczesne, najwyższej klasy technologie” – dodał Klingler.
Wyraźny wzrost zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach
Stały, zadawalający wzrost sprzedaży koncern Volkswagen odnotował w 2010 roku na azjatyckich rynkach. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 37,4 procent do 1,92 mln sztuk (2009: 1,40 mln) i osiągnęła nową, rekordową wartość. Również w Indiach sprzedaż wzrosła, koncern przekazał tam nabywcom 53.300 samochodów (2009: 19.000), czyli o 181 procent więcej, niż rok wcześniej. W całym regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wyraźnie wyższy wynik sprzedaży: 2,14 miliona (2009: 1,55 mln; + 38,5 procent) samochodów.
Także w innych częściach świata więcej nabywców zdecydowało się na zakup samochodu koncernu Volkswagen. W Ameryce Południowej klienci odebrali 888.000 aut (2009: 815.100), co oznacza wzrost o 8,9 procent. W USA marki koncernu w ciągu dwunastu miesięcy sprzedały 360.300 samochodów (2009: 298.000), zatem wzrost wyniósł 20,9 procent.
W Europie Zachodniej (bez Niemiec) koncern sprzedał 1,85 mln (2009: 1,66; +11,6 procent) pojazdów. Sprzedaż koncernu Volkswagen za cały 2010 rok kształtuje się znacznie lepiej, niż cały rynek, który zwiększył się jedynie o 1,9 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedanych zostało o 10,8 procent więcej samochodów (423.200; 381.900). Bardzo zadowalająco rozwijała się sprzedaż koncernu w Rosji (+39,5 procent).
Na rodzimym niemieckim rynku, na którym ciągle jeszcze odczuwalne są skutki premii za złomowanie, koncern Volkswagen przekazał klientom 1,04 mln (2009: 1,24; -16,8 procent) samochodów. W sytuacji, gdy cały rynek w ostatnich dwunastu miesiącach odnotował spadek sprzedaży o 23,4 procent, koncernowi udało się zwiększyć swoje udziały w rynku.
Rekord marki Volkswagen: po raz pierwszy 4,5 miliona sprzedanych samochodów w ciągu roku
Marka Volkswagen zamknęła rok 2010 rekordowym wynikiem: po raz pierwszy, w ciągu jednego roku, przekazano klientom na całym świecie 4,5 miliona samochodów (2009: 3,95; + 13,9 procent).
Na ważnych rynkach takich jak Chiny, USA, Rosja i Indie marka Volkswagen zanotowała duże wzrosty sprzedaży. Na przykład w Chinach przekazano klientom w całym 2010 roku po raz pierwszy ponad 1,51 miliona samochodów (2009: 1,12; +35,5 procent). W USA klienci odebrali 256.800 aut (2009: 213.500; +20,3 procent). W Rosji wielkość sprzedaży wyniosła 58.900 sztuk (2009: 39.500), czyli o całe 49,1 procent więcej, niż rok wcześniej. Szczególnie zadawalająco rozwinęła się sprzedaż Volkswagenów w Indiach: sprzedanych zostało tam 30.300 aut (2009: 2.800), czyli ponad dziesięć razy więcej, niż w ubiegłym roku.
W całym regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w minionych dwunastu miesiącach wzrost sprzedaży o 37,6 procent do 1,65 miliona samochodów (2009: 1,20), w regionie Ameryki Południowej Volkswagen zwiększył sprzedaż do 406.600 sztuk (344.800; 17,9 procent), a w Ameryce Południowej o 2,9 procent do 756.500 sztuk (735.100). Prawie bez zmian pozostała sprzedaż w Europie, gdzie marka Volkswagen przekazała klientom 1,55 miliona samochodów (1,56; -1,2 procent), a tym samym wypadła lepiej, niż cały rynek, który zanotował spadek sprzedaży o 2,5 procent.
Rekordowa sprzedaż Volkswagena w Polsce
Co roku, nieprzerwanie niemal od 20 lat, Volkswagen sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów. Rok 2010 był rekordowym, klientów znalazło 27.868 samochodów, jest to o 4,6% więcej niż w poprzedzających 12 miesiącach. Marka po raz pierwszy w Polsce znalazła się na drugim miejscu w statystykach sprzedaży.