Kolejne miejsca na podium dla Chevroletów Cruze - triumf na torze w Niemczech
Chevrolety Cruze uzupełniły swoją listę sukcesów o kolejne zwycięstwa (w 16 wyścigach aż 14 razy zajmowały najwyższy stopień podium!). Yvan Muller i Rob Huff ponownie na miejscach 1-2 w pierwszym z wyścigów na torze w Oschersleben, a Alain Menu na 2. miejscu w drugim wyścigu, w którym zatriumfował lokalny bohater Franz Engstler. Był to naprawdę wspaniały dzień dla teamu RML.
Tak udany występ pozwolił Chevroletowi na umocnienie swojego prowadzenia w Klasyfikacji Konstruktorów oraz sprawił, że rywalizacja o tytuł mistrza w Klasyfikacji Kierowców nabrała tempa i stała się tak ekscytująca jak nigdy dotąd. Dwa czołowe miejsca, zajmowane przez Roba i Yvana, dzieli zaledwie 6 punktów, a zaraz za nimi, na pozycji trzeciej, znajduje się Alain.Teraz przed kierowcami WTCC krótka przerwa wakacyjna, po której rozegrane zostaną cztery ostatnie wyścigi mistrzostw. Jedna z tych imprez odbędzie się w Hiszpanii, trzy pozostałe w Azji.
Pierwszy wyścig to była wyrównana potyczka pomiędzy Yvanem Mullerem i Robem Huffem, któremu udało się nadrobić stratę i naprawić błąd popełniony na trzecim okrążeniu, kiedy to zbyt szeroko wszedł w zakręt. Ostatecznie zwycięzcą został Muller, a Alain Menu dojechał na miejscu piątym.
W drugim wyścigu Alain bardzo dobrze wykorzystał swoją pozycję startową i ukończył rywalizację na wysokim, drugim miejscu, pomimo pewnych kłopotów z podsterownością. Natomiast Yvan i Rob kilkakrotnie zamieniali się miejscami, walcząc o dobrą pozycję w środku dość dużej grupy innych, żądnych zwycięstwa zawodników. Wyścig ten nasi kierowcy ukończyli ostatecznie na miejscach 5 (Yvan) i 6 (Rob).
Yvan Muller (1 / 5 miejsce): „Był to dla mnie wspaniały weekend. Odniosłem kolejne zwycięstwo i zmniejszyłem ilość punktów dzielącą mnie od Roba. Jeśli chodzi o pierwszy wyścig, nie było tak łatwo, jak mogło to wyglądać w telewizji. Tor był mokry przez kilka pierwszych okrążeń, ale pomimo tego udało mi się uzyskać przewagę nad rywalami i wygrać. Drugi wyścig był zdecydowanie bardziej dynamiczny. Ja i Rob stoczyliśmy kilka pojedynków na torze, udało mi się zdobyć kilka punktów i zbliżyć się do niego w klasyfikacji, więc nie mam na co narzekać”.
Alain Menu (5 / 2 miejsce): „To dla mnie dobry weekend biorąc pod uwagę problemy z podsterownością z jakimi borykałem się podczas wyścigów. Pierwszy wyścig był taki sobie, nie miałem odpowiedniego tempa z powodu zbyt słabej przyczepności przednich kół, odczułem to szczególnie na wolniejszych odcinkach toru. Nagle, gdzieś tak w środku wyścigu, moja sytuacja uległa poprawie, ale tylko na kilka okrążeń. Byłem zadowolony, że udało mi się wyprzedzić Coronela i Nykjaera, i że zająłem piąte miejsce. W drugim wyścigu udał mi się start, potem odebrałem Monteiro trzecie miejsce, ale niestety nie dałem rady kierowcom BMW. Po błędzie Michelisza byłem na drugim miejscu i niewiele brakowało mi do Engstlera, jednak nigdy nie nadarzyła mi się okazja, aby spróbować go wyprzedzić. Po wyścigu pogratulowałem mu jego pierwszego zwycięstwa, to fajny facet i z pewnością na nie zasłużył”.
Rob Huff (2 / 6 miejsce): „Udało mi się utrzymać prowadzenie w klasyfikacji. Mimo że dystans do kolegów zmniejszył się, nie narzekam. Drugie miejsce w pierwszym wyścigu to niezły wynik, szczególnie, że na trzecim okrążeniu popełniłem błąd, gdy z zakrętu wyjechałem za szybko i zbyt szeroko. Po prostu chciałem za bardzo. Na szczęście udało mi się wrócić do czołówki wyścigu, dałem z siebie wszystko i zająłem drugie miejsce, zaraz za Yvanem. To dobry wynik. Drugi wyścig był trudny, jechałem przed Yvanem, ale Monteiro wypchnął mnie na zewnętrzną stronę toru przy pierwszej możliwej okazji, otwierając sobie drogę do ominięcia mnie i Yvana. Nie mogę mieć o to do niego żalu, takie są wyścigi! Ponadto nie było łatwo ścigać się z samochodami o niższej wadze, niewiele mogłem tu zdziałać”.
Eric Nève: „Jeszcze jeden dobry dzień dla Chevroleta, ale trzeba zauważyć, że w obu wyścigach cztery czołowe pozycje zajęło trzech różnych konstruktorów. Różnice punktowe pomiędzy czołowymi miejscami w klasyfikacji uległy zmniejszeniu, co zapowiada ekscytującą końcówkę sezonu. Zawsze mówię, że musimy pozostać czujni, a przerwa wakacyjna z pewnością nie będzie dla naszych kierowców okresem wypoczynku!”
OSCHERSLEBEN, WYNIKI 1. WYŚCIGU
Y Muller, Chevrolet Cruze, 14 okrążeń w 25m54s624
R Huff, Chevrolet Cruze, + 0s289
G Tarquini, SEAT León TDI, +13s810
R Dahlgren, Volvo C30, +14s665
A Menu, Chevrolet Cruze, +18s578
OSCHERSLEBEN, WYNIKI 2. WYŚCIGU
F Engstler, BMW 320TC, 15 okrążeń w 25m05s708
A Menu, Chevrolet Cruze + 0s750
G Tarquini, SEAT SR León 1.6T, + 2s361
T Coronel, BMW 320TC, + 2s392
Y Muller, Chevrolet Cruze, + 3s117
R Huff, Chevrolet Cruze, + 3s816
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 16 Z 24 WYŚCIGÓW:
1. R Huff (Chevrolet), 289 punktów;
2. Y Muller (Chevrolet), 283;
3. A Menu (Chevrolet), 220;
4. G Tarquini (SEAT), 145 ;
5. T Coronel (BMW), 137 ;
...
12. D O’Young (Chevrolet), 43;
14. C Bueno (Chevrolet),
25; itd.
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 16 Z 24 WYŚCIGÓW:
1. Chevrolet, 648 punktów;
2. BMW, 381;
3. SEAT SR, 357;
4. Volvo, 112.
NASTĘPNY WYŚCIG: Runda 9, Hiszpania, Valencia, 3-4 września 2011 r.