Kia Optima Hybrid: znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa
Kia Optima Hybrid to nowoczesny sedan o dużej mocy oraz doskonałych osiągach i przyspieszeniach, przy niskim poziomie zużycia paliwa i emisji co2, wyróżniający się wśród konkurencji wyjątkowo korzystną ceną oraz unikalną, gwarancją fabryczną na 7 lat lub 150 000 km. Komfort i bezpieczeństwo jazdy gwarantuje eleganckie i funkcjonalne wnętrze z gamą nowoczesnych rozwiązań hi-tech. Samochód dostępny w 3 wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 zł. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku.
Produkowana w Korei 2,0-litrowa Kia Optima Hybrid dedykowana jest wyłącznie rynkom europejskim i zwiastuje nowe technologie, które w ciągu najbliższej dekady pojawią się także w innych liniach modelowych. Optima 2,0 powstała na bazie Optimy Hybrid 2.4, oferowanej klientom w Ameryce Północnej, Kanadzie i Korei.
Awansując markę Kia jeszcze dalej w kierunku ery „EkoDynamiki”, mierząca 4,85 m długości Optima Hybrid jest pierwszym samochodem z napędem benzynowo-hybrydowym w europejskim segmencie „D”
„Nowa Optima Hybrid łączy w sobie to, co najlepsze ze świata osiągów i oszczędności paliwa. Oprócz niskiej emisji spalin jest to także najlepiej przyspieszająca Optima z automatyczną skrzynią biegów” − mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe. „Poszerzając gamę Optimy w Europie o model hybrydowy, dajemy klientom możliwość wyboru zespołu napędowego zgodnego z najnowszymi trendami światowymi. Nasz pierwszy hybrydowy samochód produkcyjny dla Europy jest dowodem na doskonałość inżynierii i zaawansowania technologicznego Kia” − dodaje Benny Oeyen.
W Optimie Hybrid 2.0 zastosowano innowacyjny system konstrukcji pozwalający uzyskać unikalną harmonię osiągów (moc 190 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekund i prędkość maksymalną 192 km/h) z wiodącą w tej klasie pojazdów oszczędnością zużycia paliwa (5,4 l/100 km) oraz niską emisją CO2 wynoszącą
125 g/km.Silnik benzynowy współpracuje, za pośrednictwem specjalnego zespołu sprzęgającego, z niewielkim silnikiem elektrycznym i napędza koła przednie poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Zespół sprzęgający pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając „zero-emisyjną” jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Warto podkreślić, iż konfiguracja systemu nie wymaga stosowania silnika elektrycznego ani generatora prądowego o większej mocy, czyli urządzeń zwiększających masę i koszt produkcji pojazdu. Kia Optima Hybrid wyposażona jest ponadto w system stop/start Kia HSG (odpowiednik systemu ISG stop/start stosowanego w samochodach z konwencjonalnym napędem spalinowym), który minimalizuje zużycie paliwa podczas postojów, a więc również i emisję spalin.