Kia Motors prezentuje 4 nowe modele podczas Paris Motor Show 2018
Kia Motors zaprezentowała dziś podczas salonu samochodowego w Paryżu nową Kia ProCeed. Obok shooting brake’a, nowej wersji nadwoziowej Kia Ceed, debiutują Ceed GT i ProCeed GT wyposażone w najmocniejszą jednostkę napędową w ofercie kompaktowego hatchbacka marki Kia oraz Ceed GT Line. Swój europejski debiut w Paryżu ma również elektryczny crossover – Kia e-Niro.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Nowe samochody, które pokazujemy na salonie samochodowym w Paryżu odzwierciedlają naszą ambicję i pasję do tworzenia pięknych aut. Najlepszym tego przykładem jest ProCeed, który oferuje nabywcom niespotykane w tej klasie nadwozie typu shooting brake o bardzo dynamicznych proporcjach i świetnie stylizowane. Z kolei, Ceed GT zapewnia wysokie osiągi i ogromną radość z jazdy. e-Niro natomiast przełamuje barierę w posiadaniu i w użytkowaniu samochodu elektrycznego. Elektryczny crossover marki Kia jest przystępny cenowo, tani w eksploatacji i funkcjonalny.”
Wszystkie cztery modele zaprezentowane przez Kia w Paryżu będą w standardzie oferowane z unikalną 7-letnią gwarancją (lub do przebiegu 150.000 km). Gwarancja producenta obejmuje również akumulator litowo-jonowy i silnik elektryczny w Kia e-Niro.
Nowa Kia ProCeed oferuje przestronność i funkcjonalność kombi w nadwoziu typu shooting brake, które z wyglądu przypomina coupé
Pokazana po raz pierwszy publicznie w Paryżu, nowa Kia ProCeed o nadwoziu typu shooting brake łączy dynamiczny design samochodów w stylu coupé z przestronnością i funkcjonalnością aut typu kombi. Nowa Kia ProCeed będzie oferowana od początku 2019 roku i wyłącznie na europejskim rynku.
Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.
Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee'da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, ProCeed udanie łączy atrakcyjny design z funkcjonalnością.
Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozostałych modeli z rodziny Ceed. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa. 7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej niego umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla marki Kia i przenosi rodzinę modeli Ceed na wyższy poziom. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy te dwa przeciwstawne światy”.
Produkcja shooting brake’a ProCeed rozpocznie się w listopadzie. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 roku.
Kia Ceed GT stawia na znakomite osiągi i wysoką precyzję prowadzenia
Nowa Kia Ceed GT jest znacznie bardziej dopracowana i jeździ jeszcze lepiej niż jej poprzedniczka. Podczas salonu samochodowego w Paryżu najmocniejsza wersja nowego Ceeda – GT – po raz pierwszy jest pokazywana publicznie, podobnie jak nowy ProCeed GT.
Pierwsze – cee’d GT i pro_cee’d GT debiutowały w 2013 roku i rozpoczęły historię usportowionych kompaktów marki Kia. Nowy Ceed GT podąża ich śladem, ale wszystkiego oferuje więcej niż jego poprzednicy – jeszcze lepszą precyzję prowadzenia, jeszcze lepsze osiągi, za które odpowiada mocny, turbodoładowany silnik T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny oraz jeszcze więcej systemów asystujących kierowcy i poprawiających komfort obsługi.
Ceed GT charakteryzuje się sportowym wyglądem na zewnątrz, który wizualnie odróżnia go od pozostałych wersji kompaktowego auta marki Kia. Ten model ma nowy zderzak z przodu z większymi wlotami powietrza i z błyszczącym wykończeniem w kolorze czarnym u dołu. Osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa również jest dostosowana do nowego modelu, z ciemnym chromowanym obramowaniem i z subtelnym logo „GT”. Kratka wlotu powietrza z otworami w kształcie plastra miodu ma delikatny czerwony akcent dookoła.
Wnętrze Ceeda GT zostało opracowane na bazie kabiny innych wersji kompaktowego modelu marki Kia. Wszystkie elementy kabiny wykonano z materiałów wysokiej jakości, większość z nich z miękkiego i przyjemnego w dotyku tworzywa. Centralna część deski rozdzielczej jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę. Wysoko na środku jest umieszczony ekran dotykowy systemu multimedialnego, który może mieć przekątną 7,0 lub 8,0 cali. Poniżej znajdują się intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji.
Nowy Ceed GT, po raz pierwszy w wypadku kompaktowego modelu marki Kia, będzie dostępny do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową, automatyczną o siedmiu przełożeniach.
Produkcja najmocniejszej wersji silnikowej nowego Ceeda rozpocznie się już w przyszłym miesiącu w fabryce Kia w Żylinie na Słowacji. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2019 roku.
Kia Ceed GT Line ma teraz design bardziej zbliżony do stylistyki modelu GT i jest napędzana wyłącznie przez oszczędne silniki turbodoładowane o niskiej emisji
Nowa Kia Ceed w wersji GT Line, która debiutuje dzisiaj podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, z wyglądu jeszcze bardziej przypomina najmocniejszą odmianę Ceeda – GT. Kia Ceed GT Line trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2019 roku.
Wersja GT Line jest dostępna zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, jak i przestronne kombi. Nowa odmiana nadwoziowa kompaktowego modelu marki Kia – shooting brake o nazwie ProCeed – standardowo jest oferowana w wersji GT Line. Wszystkie trzy odmiany nadwoziowe kompaktowego auta marki Kia w wersji GT Line są napędzane wyłącznie przez silniki turbodoładowane, odznaczają się znakomitą funkcjonalnością i świetną precyzją prowadzenia oraz – dodatkowo – sportowym wyglądem na zewnątrz i wewnątrz.
Nadwozie Ceeda GT Line wyraźnie różni się detalami stylistycznymi od nadwozi tańszych wersji. Do charakterystycznych elementów należą lakierowana na wysoki połysk czarna osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa z obramowaniem w kolorze satynowanego chromu, nowe 17- lub 18-calowe (opcjonalne) obręcze kół z lekkich stopów oraz zaprojektowane od nowa zderzaki z przodu i z tyłu, które wyglądają bardzo podobnie jak te w najmocniejszej odmianie Ceeda i ProCeeda, czyli w wersji GT. W obudowach lamp przeciwmgielnych zastosowano poziome metalowe „ostrza”, podobne do tych, które występują w nowych modelach GT oraz w Kia Stinger.
We wnętrzu modele serii GT Line wyróżniają się szeregiem nowych detali, których zadaniem jest wprowadzenia do kabiny sportowej atmosfery. Szarą podsufitkę, standardową w tańszych odmianach hatchbacka i kombi, zastąpiono czarną. Na progach zastosowano listwy ochronne z materiału imitującego metal. Ceed GT Line jest wyposażony w sportowe fotele z przodu, które mają większe boczne podparcia niż fotele oferowane w podstawowych odmianach Ceeda. Jako opcja są dostępne fotele sportowe, stosowane w nowym Ceedzie GT i ProCeedzie GT.
Ceed GT Line jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi T-GDi (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem benzyny) o pojemności 1,0 l i 1,4 l oraz z turbodieslem 1,6 l CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail). Małe, ale mocne i lekkie silniki świetnie pasują do dynamicznych właściwości jezdnych Kia Ceed GT Line i zapewniają dobre osiągi.
Kia e-Niro: łączy funkcjonalność crossovera z napędem o zerowej emisji spalin
Elektryczne e-Niro łączy przyjemność z jazdy, atrakcyjny wygląd, funkcjonalność crossovera i układ napędowy o zerowej emisji. Dzięki tym cechom elektryczny samochód marki Kia jest jednym z najbardziej wszechstronnych aut elektrycznych, które są oferowane na świecie. e-Niro, zaprezentowane dzisiaj po raz pierwszy w europejskiej wersji wyposażenia, zostało zaprojektowane z myślą o przełamaniu wszelkich ograniczeń, z którymi samochody elektryczne były kojarzone do tej pory.
e-Niro jest pierwszym całkowicie elektrycznym crossoverem marki Kia. Dzięki litowo-jonowemu akumulatorowi o pojemności 64 kWh zasięg auta w cyklu mieszanym – po jednokrotnym naładowaniu akumulatora w 100% – wynosi do aż 485 km*. Według tej samej normy e-Niro w cyklu miejskim przejedzie do aż 615 km, czyli więcej niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym pod maską. e-Niro jest również dostępne z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh. Po naładowaniu mniejszego akumulatora do pełna zasięg auta wynosi 312 km*.
Kia e-Niro łączy nowoczesny design wnętrza z przestronnością i nowoczesnymi systemami, które zwiększają wydajność układu napędowego o zerowej emisji. W porównaniu z hybrydowymi odmianami Niro, Kia wyposażyła e-Niro nie tylko w szereg technologii poprawiających zasięg samochodu, ale również w nowe systemy z dziedziny bezpieczeństwa oraz w nowe detale stylistyczne na zewnątrz auta i w kabinie.
Kia e-Niro jest produkowana w zakładach w Hwasung w Korei. Sprzedaż auta na wybranych rynkach w Europie rozpocznie się już pod koniec 2018 roku. Podobnie jak wszystkie inne modele również Kia e-Niro standardowo będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (do przebiegu 150.000 kilometrów), która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.
* – wszystkie dane techniczne zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są danymi oczekiwanymi i wymagają potwierdzenia w procesie homologacji. Zasięg obliczono zgodnie z procedurą testową WLTP. Wszystkie liczby mogą ulec zmianie.