Kia Lotos Cup - podsumowanie i plany 2011-2012
Kia Lotos Cup to obecnie największy i najpopularniejszy wyścigowy serial markowy w Polsce. Przeznaczony przede wszystkim dla młodych osób, od swego powstania cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zawodników, kibiców i mediów.
Wyścigi rozgrywane na krajowych i europejskich torach stanowią doskonały element rozwoju kariery kierowców, oraz są świetną platformą marketingową dla firm bezpośrednio zaangażowanych w ich organizację.
Kia Motors Polska wystąpiła ze śmiałym pomysłem organizacji markowego pucharu dla amatorów pragnących rozpocząć swoją przygodę ze sportami motorowymi w 2006 r. Przez cztery lata liczne grono zawodników szlifowało swe umiejętności i rywalizowało o tytuły mistrzowskie za kierownicami Kii Picanto. Wybranie tego małego, miejskiego samochodu na bohatera wyścigowych zmagań okazało się strzałem w dziesiątkę. W Polsce nie było już od dłuższego czasu producenckiego pucharu umożliwiającego start tym, którzy stali dopiero na początku swojej motorsportowej kariery. Kia Motors Polska umożliwiła im to w najlepszy z możliwych sposobów. Z tej propozycji skorzystał obecnie odnoszący sukcesy na międzynarodowych arenach Maciej Steinhof czy też biorący udział w kolejnym przedsięwzięciu koreańskiego producenta – cee’d LOTOS cup – Łukasz Błaszkowski, Kamil Raczkowski, Maciej Ostoja-Chyrzyński, Michał Kijanka czy Aleksandra Furgał i Monika Luberadzka.
Do kontynuowanego przez cztery sezony pucharu Picanto, w 2008 r.dołączył puchar zdecydowanie mocniejszych i bardziej zaawansowanych technologicznie pro-cee'dów. To był naturalny krok w rozwoju dla najlepszych zawodników z rywalizacji małych Picanto. W tym przypadku organizator również zdecydował się na organizację serialu na międzynarodowej arenie, zabierając uczestników m.in. na tory w Niemczech, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Dało to im szansę na poznanie nowych obiektów i zaprezentowanie swoich umiejętności poza granicami kraju.
Chociaż w tym roku puchar pro-cee'd został rozegrany po raz ostatni, to Kia Motors Polska wraz ze swymi partnerami nie zamierza zniknąć z areny sportów motorowych. W chwili obecnej przygotowywany jest medialno-sportowy projekt łączący pomostem minione pięć sezonów wyścigowych pucharów z planami na 2012 r, kiedy to wskrzeszony zostanie puchar Picanto. Tym razem zawodnicy zasiądą w najnowszej wersji tego modelu, z trzydrzwiowym nadwoziem i ze zdecydowanie mocniejszą jednostką napędową.Powołując w 2012 roku do życia markowy puchar Picanto Kia Motors Polska chce ponownie stworzyć szansę rozpoczęcia kariery sportowej i zdobycia tytułów mistrzów Polski tym, których dotychczas nie było na to stać. Po raz kolejny firma będzie starała się przyczynić do krzewienia idei wyścigów samochodowych, popularyzacji tego sportu i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Poszukiwania nowych mistrzów kierownicy niebawem rozpoczną się!
Nie bez powodu wszystkie duże marki były, są lub będą promowały swoje produkty w sporcie samochodowym, mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. My podjęliśmy to wyzwanie 5 lat temu, wiedząc, że dobre auta nie obronią się same. Puchar stał się ważnym wydarzeniem w życiu sportowym, samochody sprawdziły się doskonale, kierowcy szybko nauczyli się wyścigów. Sukces, jaki odnieśliśmy przy organizacji Pucharu jest dla nas powodem do dumy, ale również wyzwaniem. Przede wszystkim chcemy jednak utrzymać nadrzędną ideę Pucharu jako adresowanego do młodych, początkujących zawodników. Poza specjalnym projektem, który przygotowujemy na sezon 2011, wspierać będziemy dodatkowo kierowców przy uzyskiwaniu licencji, opanowaniu wyczynowej techniki jazdy, poznawaniu i właściwym rozumieniu regulaminów i zasad czystej, sportowej rywalizacji. Kia ma doświadczenie i wiedzę w organizowaniu takiego przedsięwzięcia. Puchary okazały się dla firmy bardzo udanym projektem i nie widzimy powodu, dla którego mielibyśmy wycofywać się ze sportów motorowych - podkreśla Szyszko.