Już ponad 2 miliony SUV-ów Mercedes-Benz wyjechało na drogi
Mercedes-Benz świętuje kolejny sukces - od momentu premiery Klasy G ponad 30 lat temu, klienci na całym świecie odebrali kluczyki do ponad 2 milionów sztuk Klasy G, M, R, GL i GLK.
Mercedes-Benz świętuje kolejny sukces - od momentu premiery
Klasy G ponad 30 lat temu, klienci na całym świecie odebrali kluczyki do ponad 2 milionów sztuk Klasy G, M, R, GL i GLK.
- Rodzina naszych SUV-ów cieszy się wśród klientów ogromną popularnością, szczególnie w USA i Chinach. W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery Klasy G zaprezentowaliśmy w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa Klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar rozwoju Mercedes-Benz - podkreśla dr Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales & Marketing Mercedes-Benz Cars.W listopadzie 2011 r. SUV-y spod znaku gwiazdy osiągnęły kolejny rekord sprzedaży z wynikiem 25 552 egzemplarzy (+23,4 proc.). Łącznie, od stycznia do listopada, sprzedano ich na świecie 221 518 sztuk (+24,3 proc.). Na szczególną uwagę zasługuje udany debiut Klasy M oraz wzrost zainteresowania modelem GLK, na którego popyt wzrósł o 25,6 proc. By sprostać lokalnemu zapotrzebowaniu, w grudniu produkcję tego drugiego uruchomiono w fabryce w Chinach. Pozostałe SUV-y również cieszą się dużym powodzeniem. Sprzedaż Klasy R poszybowała w górę o 50,3 proc., Klasy G - o 30,9 proc., Klasy GL - o 28,9 proc, a Klasy M - o 15,8 proc., i to mimo rychłej premiery kolejnego wcielenia modelu. SUV-y stanowią jedną piątą światowej sprzedaży Mercedes-Benz. Ich główne rynki zbytu to: Stany Zjednoczone, Chiny i Niemcy. Dla przykładu, najwięcej egzemplarzy Klasy G kupują klienci niemieccy, zaś Klasy R - nabywcy z Państwa Środka. Najmłodsza w rodzinie SUV-ów, trzecia odsłona Klasy M zadebiutowała w listopadzie ub. r. Jedną z cech jej twardego charakteru jest znakomita wydajność. Permanentny napęd na cztery koła gwarantuje wzorową stabilność, komfort i dynamikę jazdy - zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Jako najbardziej ekonomiczna w segmencie, tuż po debiucie Klasa M zdobyła prestiżowy certyfikat TÜV w dziedzinie ekologii. Zastosowanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa pozwoliło z kolei uzyskać najwyższą notę pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów w testach zderzeniowych Euro NCAP. Niedawno model został uznany przez "Focus Online" oraz "Bähr & Fess Forecast" za jeden z najlepszych w dziedzinie utrzymania wartości rezydualnej. Po czterech latach Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC wciąż będzie wart 55 proc. ceny zakupu w salonie. Czytelnicy "Bild am Sonntag" i "Auto Bild" zdążyli już nagrodzić Klasę M "Złotą Kierownicą 2011".Inne modele cieszą się nie mniejszym uznaniem. Klasa G po raz ósmy została wyróżniona tytułem "SUV-a roku" niemieckiego magazynu "Off Road" oraz nagrodą czytelników "AutoBild Allroad" w kategorii terenówek w cenie powyżej 60 tys. euro. Już w tym roku Mercedes-Benz zaprezentuje nowe generacje Klasy GL, GLK i G. Ich debiuty przyczynią się do kolejnego wzrostu popularności SUV-ów z gwiazdą.
- Rodzina naszych SUV-ów cieszy się wśród klientów ogromną popularnością, szczególnie w USA i Chinach. W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery Klasy G zaprezentowaliśmy w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa Klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar rozwoju Mercedes-Benz - podkreśla dr Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales & Marketing Mercedes-Benz Cars.W listopadzie 2011 r. SUV-y spod znaku gwiazdy osiągnęły kolejny rekord sprzedaży z wynikiem 25 552 egzemplarzy (+23,4 proc.). Łącznie, od stycznia do listopada, sprzedano ich na świecie 221 518 sztuk (+24,3 proc.). Na szczególną uwagę zasługuje udany debiut Klasy M oraz wzrost zainteresowania modelem GLK, na którego popyt wzrósł o 25,6 proc. By sprostać lokalnemu zapotrzebowaniu, w grudniu produkcję tego drugiego uruchomiono w fabryce w Chinach. Pozostałe SUV-y również cieszą się dużym powodzeniem. Sprzedaż Klasy R poszybowała w górę o 50,3 proc., Klasy G - o 30,9 proc., Klasy GL - o 28,9 proc, a Klasy M - o 15,8 proc., i to mimo rychłej premiery kolejnego wcielenia modelu. SUV-y stanowią jedną piątą światowej sprzedaży Mercedes-Benz. Ich główne rynki zbytu to: Stany Zjednoczone, Chiny i Niemcy. Dla przykładu, najwięcej egzemplarzy Klasy G kupują klienci niemieccy, zaś Klasy R - nabywcy z Państwa Środka. Najmłodsza w rodzinie SUV-ów, trzecia odsłona Klasy M zadebiutowała w listopadzie ub. r. Jedną z cech jej twardego charakteru jest znakomita wydajność. Permanentny napęd na cztery koła gwarantuje wzorową stabilność, komfort i dynamikę jazdy - zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Jako najbardziej ekonomiczna w segmencie, tuż po debiucie Klasa M zdobyła prestiżowy certyfikat TÜV w dziedzinie ekologii. Zastosowanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa pozwoliło z kolei uzyskać najwyższą notę pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów w testach zderzeniowych Euro NCAP. Niedawno model został uznany przez "Focus Online" oraz "Bähr & Fess Forecast" za jeden z najlepszych w dziedzinie utrzymania wartości rezydualnej. Po czterech latach Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC wciąż będzie wart 55 proc. ceny zakupu w salonie. Czytelnicy "Bild am Sonntag" i "Auto Bild" zdążyli już nagrodzić Klasę M "Złotą Kierownicą 2011".Inne modele cieszą się nie mniejszym uznaniem. Klasa G po raz ósmy została wyróżniona tytułem "SUV-a roku" niemieckiego magazynu "Off Road" oraz nagrodą czytelników "AutoBild Allroad" w kategorii terenówek w cenie powyżej 60 tys. euro. Już w tym roku Mercedes-Benz zaprezentuje nowe generacje Klasy GL, GLK i G. Ich debiuty przyczynią się do kolejnego wzrostu popularności SUV-ów z gwiazdą.