Jeszcze bardziej niezależne - nowe Audi A8
Komfort bez zarzutu, jakość wykończenia porównywalna z ręczną robotą, konsekwentnie zastosowana lekka konstrukcja i wiele najnowszych rozwiązań technicznych. Audi zmodernizowało swój flagowy model A8. Nowe systemy wsparcia i innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED sprawiają, że jazda nim jest jeszcze bardziej komfortowa. W samochodzie zamontowano jeszcze mocniejsze i bardziej efektywne silniki.
Dzięki modelowi A8, Audi od dawna ma swoje stałe miejsce w czołówce innowacyjnych producentów luksusowych samochodów. Największą chyba zaletą tej dużej limuzyny jest lekka konstrukcja. Ciężar własny Audi A8 3.0 TFSI quattro ze standardowym rozstawem osi, to tylko 1830 kg – najlepszy wynik wśród konkurentów z napędem na cztery koła. Decydującym czynnikiem sprawiającym, że waga samochodu jest tak niska jest karoseria, wykonana prawie w całości z aluminium konstrukcja Audi Space Frame (ASF), ważąca jedynie 231 kg.
Nowe Audi A8 to największy dostępny obecnie na rynku model segmentu luksusowych limuzyn. Jego długość to 5,14 m, rozstaw osi: 2,99 m, szerokość: 1,95 m, a wysokość: 1,46 m. Model A8 L jest dłuższy i ma większy o 13 cm rozstaw osi. W przypadku obu wariantów karoserii, bagażnik o pojemności nawet do 520 litrów jest – dzięki jego przekonstruowaniu – bardziej pakowny. Dodatkowe rozwiązania mające na celu wytłumienie wnętrza zmniejszyły i tak już niski poziom hałasów.
Dynamiczna stylistyka Audi A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista. Maska silnika, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i zderzak mają mocniej zarysowane kontury, a reflektory wydają się bardziej płaskie. Na życzenie, Audi wyposaża swą największą limuzynę w innowacyjne diodowe reflektory Matrix LED. Jednostki świateł drogowych składają się w nich z 25 diod świetlnych, które zapalają się pojedynczo, zależnie od sytuacji, a które można również w zależności od potrzeb wyłączać lub przyciemniać. Dzięki takiemu rozwiązaniu, system oświetlenia drogi może bardzo precyzyjnie reagować na nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące przed nami pojazdy. Nie oślepia ich, równocześnie zawsze we właściwy sposób oświetlając tor jazdy. Światła tylne samochodu także zostały przeprojektowane i przebudowane.
Niezależnie od wersji silnikowej – z wyjątkiem modelu S8 – ujście układu wydechowego to dwie duże, trapezowate końcówki rur wydechowych, umiejscowione na prawym i lewym krańcu tyłu pojazdu. Delikatne chromowane listwy i polerowane na wysoki połysk czarne obramowania okien podkreślają zmienioną stylistykę auta. Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych. Rozmiary kół sportowej wersji S8 to 21 cali.