Jaguar-Land Rover Polska - znakomite wyniki sprzedaży w 2010 roku
JLR Polska - generalny importer samochodów Jaguar i Land Rover na Polskę - przedstawił wyniki sprzedaży w 2010 roku. Największą popularnością wśród polskich klientów cieszyły się modele Land Rover Discovery 4 oraz Jaguar XF. Doskonale przyjęty w Polsce premierowy model XJ przyciągnął do salonów zupełnie nową grupę kupujących.
Rok 2010 przyniósł wzrosty sprzedaży poszczególnych modeli z portfolio marek Jaguar i Land Rover. W przypadku marki Jaguar zanotowano wzrost sprzedaży o ponad 44% natomiast sprzedaż samochodów Land Rover wzrosła o 53%.
„Rok 2010 był niewątpliwie szczególnym rokiem dla marek Jaguar i Land Rover. Liczne premiery i zapowiedzi nowych modeli pokazały, że ikony brytyjskiej motoryzacji mają jasno wytyczony kierunek rozwoju. Wysoki poziom sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, świadczy o tym, że nasze samochody spełniają oczekiwania wymagających klientów marek premium” – powiedział Dariusz Wawrzynów, Dyrektor Handlowy JLR Polska Sp. z o.o.
Najlepiej sprzedającym się modelem Land Rovera okazała się czwarta odsłona Discovery. Liczne udoskonalenia w porównaniu do Discovery 3, znakomite silniki oraz wyjątkowe możliwości terenowe tego samochodu sprawiły, że jego sprzedaż była w 2010 roku rekordowa. Najbardziej luksusowe modele Range Rover i Range Rover Sport – pomimo braku homologacji ciężarowej – również poprawiły swój wynik w porównaniu do poprzedniego roku.
Jaguar obchodzący 75-lecie powstania marki, przygotował na ten rok wyjątkową wersję modelu XF, która stała się liderem sprzedaży (wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2009). Model XJ – debiutująca w nowej odsłonie flagowa limuzyna Jaguara – został znakomicie przyjęty na polskim rynku (sprzedano 30 egzemplarzy).
Wyniki sprzedaży Land Rovera są znakomite na każdym ze 102 rynków, gdzie sprzedaje się modele tej marki. Średni globalny wzrost wyniósł 25%. Jaguar na pięciu najważniejszych rynkach (Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy, Włochy oraz Chiny) osiągnął blisko 75% wzrost sprzedaży.