International Engine of the Year Award 2014 - technologia TSI wygrała po raz kolejny
Silnik TSI Volkswagena otrzymał po raz kolejny wyróżnienie „International Engine of the Year Award”. Silnik 1.4 l TSI Twincharger, który po raz dziewiąty z rzędu wygrał w kategorii pojemności od 1,0 do 1,4 litra, jest najczęściej nagradzaną jednostką napędową w historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.
Nazwa TSI od kilku lat jest symbolem inteligentnego downsizingu. Silniki TSI, mimo stosunkowo małej pojemności skokowej, rozwijają moc, którą jeszcze nie tak dawno mogły oferować tylko znacznie większe jednostki. Napęd TSI jest obecnie dostępny w różnych klasach pojemności i mocy, między 66 kW / 90 KM a 221 kW / 300 KM. Pierwszym silnikiem TSI był nagrodzony w 2006 roku Twincharger. Teraz ponownie jednostka ta, która dzięki dodatkowej turbosprężarce i mechanicznemu kompresorowi może pochwalić się wyjątkowo dużą siłą ciągu, została doceniona przez jury konkursu. Podwójnie doładowany TSI Twincharger jest dostępny z mocą od 103 kW / 140 KM do 125 kW / 170 KM dla modeli Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabriolet, Touran, Tiguan, Passat i Sharan.
Ale dla Volkswagena downsizing jeszcze się nie skończył: najmłodszym dzieckiem w rodzinie TSI jest wersja 1,0 litra o mocy 66 kW / 90 KM w nowym Polo TSI BlueMotion. Ten pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa zadebiutuje w drugiej połowie roku i będzie zużywał tylko 4,1 l/100 km (emisja CO2 94 g/km). Poprzednik o identycznej mocy spalał 4,9 l/100 km (113 g/km CO2).
Od ubiegłego roku Volkswagen oferuje także technologię aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), umożliwiającą dalszą redukcję spalania dzięki tymczasowemu wyłączaniu drugiego i trzeciego cylindra.
Wyróżnienie dla 1.4 TSI odebrał w środę w Stuttgarcie Carsten Helbing, szef projektu EA888 i paliw alternatywnych w dziale rozwoju silników benzynowych Volkswagena. „Nasze wielokrotnie nagradzane silniki TSI od lat pokazują, że połączenie redukcji pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania oferuje doskonałą dynamikę jazdy przy niskich wartościach emisji i zużycia paliwa” –stwierdził Helbing odbierając nagrodę.
„International Engine of the Year Award” przyznawana jest corocznie od 1999 roku. Ponad 80 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata wybiera najlepsze silniki w różnych kategoriach. Do oceny stosowany jest specjalny system punktacji, obejmujący m.in. osobiste odczucia podczas jazdy, oszczędność paliwa, emisję hałasu oraz moc.