I runda Wrocławskiej Ligi Time Attack - relacja
I runda Wrocławskiej Ligi Time Attack odbyła się 30 sierpnia na Torze Redeco we Wrocławiu. Miłośnicy motoryzacji w autach 15 marek rywalizowali na 1,5-kilometrowej trasie o pierwsze miejsca w 4 klasach, w zależności od pojemności silnika pojazdu i rodzaju napędu. Liczbę uczestników ograniczono aby zapewnić sprawny przebieg zawodów i wiele emocjonujących przejazdów w bezpiecznych warunkach.
Sucha nawierzchnia i temperatura nieco poniżej 20 stopni Celsjusza sprzyjały zaciętej rywalizacji i podnoszeniu umiejętności prowadzenia samochodu. Precyzyjny pomiar czasu zapewniały fotokomórki i system TAG Heuer, a wyniki oglądać można było „na żywo” on-line. Patronat medialny nad imprezą objęło Radio Eska, a sponsorami zawodów byli: V Van Grabowski, Eltron, Ostry serwis opon, który zapewnił specjalną strefę wymiany kół, oraz Klub Muzyczny PRL.
Najlepszy wynik zawodów uzyskał Jacek Kaczyński z Bolesławca, jadący Mitsubishi Lancerem Evo 9. Startował w klasie IV (>2500 cm3 AWD), podobnie jak wrocławianie Piotr Kałużny (Mitsubishi Lancer Evo 9 Jetronik) i Marcin Iskrowicz (Subaru Impreza). O ile jednak zwycięzca przejechał trasę o 0,83 s szybciej od kolejnego rywala w rankingu, to różnica najlepszych czasów drugiego i trzeciego kierowcy zawodów wyniosła tylko 0,13 s.
Jeszcze bardziej wyrównana rywalizacja była w klasie III (>2500 cm3 2WD). Jakub Glasse (BMW M3 Compact) przejechał trasę o 0,09 s szybciej od Jana Grabowskiego (BMW M3) i o 0,35 s szybciej od Bartosza Palusko (Nissan Skyline).
Największa liczba zawodników (11) walczyła w klasie II (1600-2500 cm3). Zwyciężył Jakub Jurek (BMW Compact 323 ti), przed Krystianem Mendykiem (Renault Clio) i „Latino20” (Honda Civic). Czwarty był Przemysław Urniaz (Skoda Octavia TDI) – najszybszy w gronie startujących autem z silnikiem Diesla.
W klasie I (do 1600 cm3) bezkonkurencyjny okazał się Mirosław Gadek (Honda Civic Coupe). Jego wynik był lepszy o ponad 0,5 s od zwycięzcy klasy II i 9. w całych zawodach. Kierowca umiejętnie wykorzystywał możliwości blisko 200-konnego silnika, kręcącego się do ok. 9,5 tys. obr./min. Drugie i trzecie miejsce w klasie zajęli Robert Bielecki (Alfa Romeo MiTo) i Maciek Matyka (Honda Civic).
Kolejne zawody Wrocławskiej Ligi Time Attack odbędą w poniedziałek 19 września br. Co istotne, nie są wymagane licencje sportowe. Auto musi mieć ważne ubezpieczenia OC i NW. Opłata za udział w zawodach wynosi 90 zł. Cykl składa się z 7 eliminacji, Punktowane jest 8 najlepszych miejsc, a w rankingu sezonu liczy się 5 najlepszych wyników zawodnika w danej klasie. Liczbę załóg w jednych zawodach ograniczono do 30, w celu zapewnienia zawodnikom 5-6 przejazdów z pomiarem czasu.
Szczegółowe wyniki z czasami poszczególnych przejazdów znajdują się na stronie http://www.czasy.net
Galeria zdjęć z zawodów: http://www.motorsportmaxxx.pl/index.php/galeria/2865-galeria-wroclawska-liga-time-attack-fot-wyszynski.html
Aktualne informacje na temat zawodów na stronie www.srtw.pl w dziale Rajdowalnia.
Podział na klasy:
Klasa 1 – do 1600 cm3
Klasa 2 – 1600-2500 cm3
Klasa 3 – powyżej 2500 cm3 2WD
Klasa 4 – powyżej 2500 cm3 AWD
W przypadku turbodoładowanych silników benzynowych stosuje się współczynnik x 1,7 dla pojemności skokowej silnika.
Punktacja za poszczególne miejsca:
1. miejsce – 10 punktów,
2. miejsce – 8 punktów,
3. miejsce – 6 punktów,
4. miejsce – 5 punktów,
5. miejsce – 4 punkty,
6. miejsce – 3 punkty,
7. miejsce – 2 punkty
8. miejsce – 1 punkt.
Terminy zawodów Wrocławskiej Ligi Time Attack:
30 sierpnia 2011 r. (wtorek) od 17:00
19 września 2011 r. (poniedziałek) od 17:00
10 października 2011 r. (poniedziałek) od 16:00
5 listopada 2011 r. (sobota) od 9:00
29 listopada 2011 r. (wtorek) od 15:00
10 grudnia 2011 r. (sobota) od 9:00
28 stycznia 2012 r. (sobota) od 9:00