Huff Mistrzem Świata WTCC 2012
Rob Huff zdobył tytuł Mistrza Świata WTCC 2012 w klasyfikacji kierowców. Walka o mistrzostwo rozegrała się podczas ostatniej rundy w Makao, którą Chevrolet zamka sezon 2012 z bezprecedensowym wynikiem 1 025 punktów. Ostatnie wyścigi tego sezonu to również podwójne i potrójne zwycięstwo dla kierowców Chevroleta.
Huff zasłużenie zdobył tytuł Mistrza WTCC, jednak z okazaniem radości musiał poczekać aż do ostatniego okrążenia drugiego wyścigu, ponieważ w pierwszym wyścigu popełnił nietypowy błąd, który zmusił go opuszczenia toru.
To był emocjonujący i wzruszający dzień dla całego zespołu. Yvan Muller i Alain Menu zdobyli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w pierwszym wyścigu, a dodatkowo Szwajcar, który wywalczył dla Chevroleta pierwsze zwycięstwo w WTCC w 2006 roku, przyczynił się do kolejnego sukcesu, przejeżdżając linię mety w drugim wyścigu na pierwszej pozycji, przed Huffem i Mullerem.
Huff, który był trzeci w klasyfikacji kierowców w 2010 roku i drugi w 2011 roku, zakończył sezon z wynikiem 413 punktów. Zaraz za nim uplasował się Alain Menu z 401 punktami, natomiast Yvan Muller zdobył 393 punkty. To już trzeci z kolei tytuł Mistrza Świata WTCC w klasyfikacji kierowców wywalczony przez zawodników Chevroleta startujących w modelach Cruze zespołu RML. Podczas tegorocznego wyścigu w Japonii na torze Suzuka, Chevrolet zapewnił sobie też trzeci z kolei tytuł Mistrza Świata WTCC w klasyfikacji konstruktorów.
Chevrolet ustanowił w tym sezonie historyczny rekord, będąc pierwszym konstruktorem, który przekroczył granicę 1 000 punktów i ukończył sezon z wynikiem 1 025 punktów. Na drugim miejscu uplasowało się BMW (650 punktów), a trzecie miejsce zajął SEAT (617 punktów).
Ostatni wyścig sezonu był doskonałym pożegnaniem Chevroleta z jeszcze jednego powodu – Darryl O’Young, zasiadający za kierownicą Cruze’a zespołu Bamboo Engineering, zdobył punkty w obu wyścigach w klasyfikacji zespołów niezależnych.
Niedzielne wyścigi stały pod znakiem emocji i wypadków. W pierwszym wyścigu doskonale wystartował Muller, dojeżdżając do pierwszego zakrętu przed Huffem i Menu, którzy ruszyli z pole position. Na czwartym okrążeniu Brytyjczyk zdołał wyprzedzić Mullera w zakręcie Lisboa, jednak jego triumf nie trwał długo, ponieważ zawodnik uderzył w ścianę w zakręcie Pariol i uszkodził swój samochód, przez co musiał zjechać do pit-stopu.
W międzyczasie Muller i Menu rozpoczęli zaciekłą walkę o prowadzenie, podczas której doszło do kontaktu pomiędzy samochodami obu kierowców, jednak Szwajcar uniknął uderzenia w bariery i ostatecznie przekroczył linię mety na pierwszym miejscu.
W drugim wyścigu Menu, który ruszał z ósmej pozycji, doskonale wystartował i szybko przejął prowadzenie, które utrzymał aż do mety. Huff był drugi, unikając po drodze kontaktu z samochodami Orioli (SEAT) i Michelisza (BMW), którzy otarli się o siebie na ostatnim okrążeniu. Muller wywalczył trzecią pozycję po incydencie, w którym uczestniczył MacDowall. Po tym, jak doszło do tych dwóch zdarzeń na tor wjechał samochód bezpieczeństwa.
Wyścig w Makao był ostatnim wyścigiem dla Chevroleta w serii WTCC. W swojej ośmioletniej karierze zespół wywalczył trzy podwójne tytuły mistrzowskie (w kategorii konstruktorów i kierowców) oraz zwyciężył w aż 68 wyścigach.