Honda Civic hatchback i CR-V będą produkowane w brytyjskiej fabryce
Honda poinformowała, iż zarówno nowy pięciodrzwiowy Civic w wersji europejskiej, jak i Honda CR-V następnej generacji będą budowane w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon w Wielkiej Brytanii.
Co więcej, tygodniowa wielkość produkcji w fabryce HUM powróci na początku września do normalnego poziomu.
Pracownicy czekają na nowego Civica
Nowa Honda Civic – zaprojektowana wyłącznie z myślą o europejskich klientach i gruntownie przetestowana na drogach Starego Kontynentu – będzie dziewiątą generacją popularnego hatchbacka. Pierwszy w historii Civic wszedł do sprzedaży w 1972 roku. Produkcja nowego modelu rozpocznie się pod koniec roku w fabryce HUM, natomiast na drogach Europy pojawi się on na początku 2012 roku.
Pomimo przerwy w dostawie części, montaż ma rozpocząć się zgodnie z planem, dlatego 3 000 pracowników Hondy stale przygotowuje się na debiut nowej Hondy Civic. Obecnie przeprowadzane są dodatkowe szkolenia, które podniosą ich kwalifikacje.
„Nasi pracownicy są niezmiernie podekscytowani faktem, iż najnowsza Honda Civic będzie wytwarzana w Swindon,” mówi Mark Trowbridge, dyrektor ds. jakości i nowego modelu w HUM. „Sześć kolejnych miesięcy będzie dla nas gorącym okresem ze względu na przygotowania do produkcji nowego modelu prowadzone w formie szkoleń i testów polegających na próbnym montażu samochodu.”
„Jesteśmy dumni, iż nowa Honda Civic w wersji hatchback będzie powstawała wyłącznie w naszej fabryce. Świadczy to o profesjonalizmie i oddaniu naszych pracowników,” dodał Mark.
Kolejnym ukłonem w stronę wysokiej jakości pracy zespołu ze Swindon jest decyzja firmy o produkcji w fabryce HUM modelu CR-V następnej generacji. Nowa Honda CR-V wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią 2012 roku.
Produkcja powróci do normalnego poziomu
Honda potwierdza, iż na początku września tygodniowa wielkość produkcji w fabryce HUM powróci do normalnego poziomu, utrzymującego się do tej pory poniżej optymalnej wartości ze względu na zakłócenia dostaw części w następstwie trzęsienia ziemi i tsunami, które nawiedziły Japonię na początku roku.
Sytuacja związana z dostawami części z Japonii sukcesywnie się stabilizuje, a przywrócenie początkowej wydajności produkcyjnej w HUM pozwoli szybko wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.