Grupa PSA w ramach europejskiego konsorcjum EU-LIVE zaprojektowała zelektryfikowany lekki pojazd
Europejskie konsorcjum EU-LIVE zaprezentowało 30 listopada nowy zelektryfikowany lekki pojazd z kategorii L5e1, który plasuje się pomiędzy światem pojazdów dwu- i czterokołowych.
Jest on wyposażony w hybrydowy układ napędowy PHEV, dwa elektryczne silniki umieszczone w kołach i silnik benzynowy. W ten sposób Grupa PSA poszerza swoje knowhow w projektowaniu i wykracza poza branżę motoryzacyjną. Grupa pilotuje projekt i czuwa nad produkcją egzemplarza pokazowego.
Dzięki trójkołowej konstrukcji i technologii hybrydowej, nowy produkt zelektryfikowanej mobilności EU-LIVE, który może poruszać się po wszystkich drogach, ma wiele zalet:
- Może być użytkowany bez ograniczeń na drogach i autostradach z prawem jazdy kategorii B,
- Mechanizm przechyłu zapewnia dużą zwrotność. Prowadzi się go podobnie do trójkołowego skutera. Ponad połowa z 13 patentów złożonych przez Grupę PSA dotyczy tego mechanizmu i systemu sterowania przechyłem. System wykorzystuje m.in. elementy hydrauliczne i zawieszenie hydropneumatyczne,
- Pojazd pracuje w trybie „zero emisji” do prędkości 70 km/h za sprawą dwóch silników elektrycznych umieszczonych w tylnych kołach (In Wheel Motors). Ich konstruktorami są członkowie konsorcjum – firmy ELAPHE i BREMBO. Elektryczny akumulator 48 V zaprojektowany przez SAMSUNG SDI ładuje się dzięki energii odzyskiwanej podczas hamowania,
Jednocylindrowy silnik benzynowy PEUGEOT SCOOTER 31 KW znajduje zastosowanie przy jeździe poza miastem z prędkością od 70 do 130 km/h. Całkowity zasięg tego lekkiego pojazdu wynosi 300 km przy prędkości do 130 km/h,
- Niewielkie rozmiary (2,4 m x 0,85 m) i obrotowe drzwi ułatwiają parkowanie prostopadle. Pojazd z łatwością wszędzie się zmieści. Zamknięta i ogrzewana kabina pasażerska wyposażona jest w pasy i poduszkę powietrzną. W związku z tym nie jest konieczna dodatkowa ochrona jak kask, rękawice, kurtka wodoodporna.