Grupa PGD wystrzeliła ponad rynek
Na rynku motoryzacyjnym lekki spadek, ale nie u wszystkich. 6077 samochodów zamówili w pierwszym półroczu 2013 roku klienci w salonach Grupy PGD. To aż o 13,8% więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku. W czerwcu 2013 liczba zamówień w porównaniu z majem wzrosła o 11,2%, a w porównaniu z czerwcem 2012 roku aż o 26,8%.
Do wzrostów w ujęciu półrocznym w największym stopniu przyczynili się klienci indywidualni, gdyż właśnie w tym segmencie rynku Grupa PGD zanotowała wzrost zamówień o 17%, podczas gdy w sprzedaży flotowej wzrost wyniósł 10,5%. W segmencie sprzedaży detalicznej największe wzrosty uzyskały Ford – o 46,6%, Mitsubishi – o 27,8% oraz Hyundai – o 23,7%.
Dzięki kontraktom flotowym, największą całościowo dynamikę zanotowały salony Suzuki Japan Motors, które sprzedały o ponad 75% aut więcej niż przed rokiem.
Poza wzrostem sprzedaży, innym ważnym powodem naszego zadowolenia jest fakt skutecznego docierania przez nas z ofertą do klientów indywidualnych i małego biznesu, szczególnie, w sytuacji, gdy niektóre z reprezentowanych przez nas marek notują nienajlepsze wyniki sprzedaży − komentuje prezes Grupy PGD Grzegorz Hankus. Nie kryje on jednocześnie, że największy potencjał do dalszego stabilnego wzrostu widzi właśnie w strukturze portfela z rosnącym udziałem klientów indywidualnych.
Przed nami druga połowa roku, z okresem wakacyjnym , który często nie jest najlepszym czasem dla sprzedaży. Teraz jednak duże nadzieje wiążemy z nowościami wprowadzanymi przez marki z naszego portfela. Liczymy, że nowe modele − Suzuki SX4, Nissan Micra, Note i Leaf zostaną dobrze przyjęte przez klientów, co w IV kwartale ożywi sprzedaż − zastrzega Grzegorz Hankus. Grupa PGD, będąca też importerem Infiniti, duże nadzieje wiąże także z nowym modelem tej marki − Q50, który m.in. dzięki nowemu, niedużemu silnikowi diesla, ma znacząco ożywić sprzedaż w tej marce. Jak zatem widać, powodów do optymizmu mamy wiele – konkluduje prezes Grupy PGD.