Groupe PSA optymalizuje swoją bazę produkcyjną w Europie
Grupa PSA przygotowuje zakłady produkcyjne do zmian w strukturze miksu energetycznego silników spalinowych oraz ofensywy elektrycznej.
W celu przyspieszenia rozwoju i zwiększenia konkurencyjności w Europie, Grupa postanowiła:
- Zwiększyć elastyczność swojej bazy produkcyjnej, wytwarzając komponenty jak najbliżej fabryk samochodów.
- Dostosować swoją produkcję do oczekiwań klientów, biorąc pod uwagę zmiany technologiczne i energetyczne.
Zmiany te są również okazją do dostosowania mocy produkcyjnych w zakresie silników Grupy, w związku ze zwiększającą się stopniowo produkcją modeli Opla/Vauxhalla opartych na platformach Groupe PSA i wyposażonych w układy napędowe oraz technologie Groupe PSA.
W związku z powyższym Grupa postanowiła wprowadzić trzy następujące zmiany:
- Zwiększenie produkcji 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech, nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem "Engine of the Year" w swojej kategorii, jak najbliżej zakładów produkujących samochody. Dodatkowo, do już realizowanego w zakładach w Douvrin i Trémery we Francji podwojenia mocy produkcyjnych w porównaniu do 2016 roku, Grupa będzie produkować silniki PureTech w Tychach (Polska) i Szentgotthárd (Węgry), począwszy od 2019 roku.
- Zwiększenia wielkości produkcji skrzyń biegów od 2019 roku, z udziałem produkcji na licencji automatycznej skrzyni biegów w Valenciennes (Francja), która ma osiągnąć pełny potencjał do 2020 roku dzięki strategicznemu partnerstwu ustanowionemu z AISIN AW. Do tej pory były one produkowane w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w produkcję dodatkowego wolumenu manualnych skrzyń biegów ML w Metz-Borny (Francja) i MB6 w Aspern (Austria), koncentrując się głównie na wyposażeniu swoich samochodów klasy wyższej i dostawczych, a także na zaspokojeniu rosnących potrzeb związanych z produkcją samochodów marek Opel/ Vauxhall.
- Przygotowania zakładu Trémery (Francja) do produkcji silników elektrycznych, począwszy od 2019 r., przed przyspieszeniem, które nastąpi w 2021 r. dzięki spółce joint venture ustanowionej z Nidec. Będzie to wzmocnienie ofensywy elektryfikacyjnej, tak by do 2025 roku 100% pojazdów Grupy miało w swojej ofercie wersję elektryczną.
Decyzje te podjęto w oparciu o ocenę wydajności zakładów produkcyjnych, a także zgodnie ze zobowiązaniami w ramach nowego projektu "Momentum for Growth", podpisanymi w lipcu 2016 r. przez pięć, z sześciu, organizacji związkowych. Nowych alokacji produkcji dokonano również z uwzględnieniem tego, co zostało zaprezentowane przedstawicielom pracowników, w ramach programu PACE! dla Opla/Vauxhalla.
Yann Vincent, wiceprezes wykonawczy ds. produkcji i łańcucha dostaw Grupe PSA, powiedział:
– Tym, co nas wyróżnia jest umiejętność przygotowania bazy produkcyjnej do wytwarzania produktów spełniających oczekiwania klientów i zdolność reagowania na zmiany w obszarze napędów, tworząc warunki dla zrównoważonego rozwoju w przyszłości, dzięki poprawie wydajności. Piętnaście zakładów produkcyjnych należących do Grupe PSA w Europie, zlokalizowanych we Francji, Niemczech, Austrii, na Węgrzech i w Polsce, jest gotowych zaoferować naszym klientom najlepszą jakość i wydajność.
Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland, powiedział:
– Dla zakładu w Tychach to ważna decyzja, która rozpoczyna nowy etap rozwoju fabryki, czyniąc ją ważną częścią Grupy PSA. Dzięki tej inwestycji zakład znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności.
Fabryka Opla w Tychach prowadzi zaawansowane przygotowania do uruchomienia produkcji w 2019 roku. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, w tym powiększono powierzchnię produkcyjną i dokonano całkowitej wymiany maszyn i urządzeń. Trwają intensywne testy i prace instalacyjne, dzięki którym najnowsze, wiodące technologie produkcji i sterowania, wspierane zaawansowanymi systemami informatycznymi, będą gotowe do uruchomienia w przyszłym roku produkcji nowoczesnej rodziny silników PureTech.