Golf Variant Bi FUEL
Pierwszego Volkswagena z montowanym seryjnie napędem na gaz ziemny charakteryzuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, oszczędność i niewielka emisja substancji szkodliwych połączone z doskonałymi osiągami jezdnymi.
<strong>
Pierwszy Volkswagen z seryjnie montowanym napędem na gaz ziemny
Pierwszego Volkswagena z montowanym seryjnie napędem na gaz ziemny charakteryzuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, oszczędność i niewielka emisja substancji szkodliwych połączone z doskonałymi osiągami jezdnymi. Dzięki swojemu podwójnemu napędowi Golf Variant Bi FUEL może przejechać nawet do 900 km bez tankowania. Takiego zasięgu nie oferują z reguły samochody spalające tylko jeden rodzaj paliwa
</strong>
Z zewnątrz Golf Variant Bi FUEL wyróżnia się tylko napisem z tyłu
i drugim otworem wlewu paliwa. Dzięki nie zajmującemu wiele miejsca zbiornikowi na gaz ziemny z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym, wersja Bi FUEL jest wewnątrz równie przestrzenna jak każdy Golf Variant. Dzielona i składana tylna kanapa oraz bagażnik o pojemności do 1.285 litrów stwarzają doskonałe warunki do przewożenia nawet dużego bagażu.
Kolejne, zasługujące na uwagę, rozwiązania techniczne zastosowane w Golfie Bi FUEL to elektronicznie regulowany, sekwencyjny, wielopunktowy system zasilania gazem, pozwalający na uzyskanie niskich emisji (Euro3/D4) oraz montaż wspólnego sterownika dla obu trybów pracy.
Golf na gaz ziemny napędzany jest 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, stosowanym także w innych modelach. Może on spalać zarówno benzynę, jak i gaz, osiąga moc 85 kW / 115 KM w trybie benzynowym lub 75 kW / 102 KM w trybie gazowym. Objętość zbiornika benzyny pozostała niezmieniona i wynosi 55 litrów,
co pozwala na przejechanie na jednym zbiorniku 890 km.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>