Golf i Bora z silnikami FSI dostępne na polskim rynku
Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI – Fuel Stratified Injection).
<strong>Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona
o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI – Fuel Stratified Injection).
</strong>
Silniki FSI, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi
o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji.
W silnikach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.
Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.
W silnikach FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa pozwala oczekiwać, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).
<strong>Podstawowe dane techniczne silników FSI (VW Bora i Golf): </strong>
rodzaj silnika: 4-cylindrowy,benzynowy
pojemność: 1,6 / 1598 cm3
moc maksymalna kW(KM)przy obr/min: 81(110) / 5800
max. moment obrotowy Nm przy obr/min: 155 / 4400
średnie zużycie paliwa: 6,2 – 6,6 l /100 km
zasięg: 887 km
masa własna: 1200-1345 kg (Bora); 1117-1295 kg (Golf)
przyspieszenie 0-100 km: 11,2 s (Bora); 10,6 s (Golf)
prędkość maksymalna: 194 km/h
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>