GM i LG będą wspólnie opracowywać samochody o napędzie elektrycznym
General Motors i LG Group będą wspólnie projektować i konstruować elektryczne samochody przyszłości, zacieśniając tym samym już podjętą współpracę. LG jest obecnie dostawcą ogniw akumulatorowych dla Chevroleta Volta i Opla Ampery, samochodów elektrycznych o rozszerzonym zasięgu.
Podpisana w środę umowa pomoże GM zwiększyć ilość i rodzaje samochodów elektrycznych, produkowanych i sprzedawanych z wykorzystaniem sprawdzonego w praktyce doświadczenia LG w dziedzinie akumulatorów i innych układów. Firmie LG umowa ta pozwala na wzbogacenie jej portfolio jako dostawcy rozwiązań motoryzacyjnych.
„Wiele rozwiązań, spełniających potrzeby transportowe jutra, może być dostępnych szybciej, w oparciu o nasze strategiczne partnerstwo”, powiedział wiceprezes GM, Steve Girsky. „Klienci szybciej odczują korzyści płynące z uzyskania najnowszej paliwooszczędnej technologii, gdy będziemy współpracować z najlepszymi dostawcami i oszczędzać czas i pieniądze w procesie rozwoju produktu”.
Sukces układu napędowego o rozszerzonym zasięgu, jaki zainstalowano w modelach Volt i Ampera, doprowadził do poszukiwań innych możliwości współpracy w dziedzinie elektryfikacji samochodów. Zespoły inżynierów LG i GM będą pracować nad kluczowymi komponentami, a także nad strukturą i architekturą pojazdu. Samochody powstające w wyniku partnerstwa będą sprzedawane w wielu krajach.
Współpraca GM i LG, która zaczęła się od dostarczania przez LG ogniw do pakietu akumulatorów dla Chevroleta Volta i Opla Ampery, została rozszerzona w zeszłym roku, dzięki pracy nad flotą pokazowych elektrycznych egzemplarzy Chevroleta Cruze. Modele te zostały wykorzystane jako oficjalne samochody na szczycie G20 w Seulu. Obecnie są one na etapie badań rynkowych, mających na celu zgłębienie wiedzy na temat możliwości i potrzeb.
„To strategiczny krok naprzód dla LG. Nasza firma w pełni popiera cel GM, jakim jest bycie liderem branży motoryzacyjnej w zakresie samochodów elektrycznych”, powiedział Juno Cho, prezes i dyrektor ds. operacyjnych LG Corp.
Przyspieszenie tempa rozwoju technologii związanych z motoryzacją ma obecnie większe znaczenie niż kiedykolwiek w związku z ogłoszeniem wielu bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin i zużycia paliwa na całym świecie. Zgodnie ze standardami CAFE (Corporate Average Fuel Economy) średnie zużycie paliwa dla producentów aut sprzedawanych w USA do końca roku modelowego 2025 nie może przekraczać 54,5 mpg (23,2 km/l). Oczekuje się, że samochody elektryczne, nie produkujące spalin oraz nie wymagające stosowania paliwa, odegrają znaczącą rolę w osiągnięciu celu programu CAFE.
Termin wprowadzenia na rynek pierwszych samochodów, będących wynikiem podpisanego porozumienia GM i LG zostanie ogłoszony, gdy auta będą gotowe do premiery. Umowa nie uwzględnia wymiany udziałów pomiędzy spółkami.