Geraint Thomas, zwycięzca tegorocznego Tour de France, odebrał kryształowe trofeum ŠKODA AUTO
Mistrz tegorocznego wyścigu Tour de France, Geraint Thomas, swoje pierwsze zwycięstwo celebrował trzymając w rękach trofeum zaprojektowane przez ŠKODA Design. Szklaną statuetkę zdobywcy tytułu najlepszego sprintera, również zaprojektowaną przez ŠKODĘ, wręczył Peterowi Saganowi Alain Favey, Członek Zarządu ŠKODY.
Już po raz piętnasty SKODA AUTO była oficjalnym sponsorem i partnerem samochodowym tegorocznej edycji Tour de France. Producent dostarczył łącznie 250 pojazdów dla organizatorów wyścigu, w tym ŠKODĘ SUPERB, która pełniła funkcję czerwonego samochodu dyrektora trasy, Christiana Prudhomme.
105. edycja prawdopodobnie najcięższego wyścigu kolarskiego na świecie rozpoczęła się 7 lipca na wyspie Noirmoutier. W trakcie trzytygodniowego wyzwania rowerowego zmierzyło się ze sobą 176 profesjonalnych rowerzystów, którzy do pokonania mieli 21 etapów, w tym liczne trudne górskie przełęcze.
W trakcie wyścigu Geraint Thomas bardzo szybko stał się pretendentem do wygranej. Walijczyk przejął żółtą koszulkę po jedenastym odcinku i nosił ją aż do ostatniego etapu w Paryżu. Zwycięzcy nie był w stanie pokonać nawet jego kolega z zespołu i zeszłoroczny zwycięzca, 32-letni Christopher Froome.
ŠKODA już czwarty rok z rzędu jest również sponsorem zielonej koszulki, która przyznawana jest liderowi w klasyfikacji punktowej. Tytuł najlepszego sprintera w tym roku, po raz szósty z rzędu, został zdobyty przez słowackiego zawodnika, Petera Sagana. Przyznane mu trofeum, podobnie jak nagroda Gerainta Thomasa, zostało zaprojektowane przez ŠKODĘ. Producent odpowiada za wytwarzane z czeskiego szkła, mierzące 60 cm i ważące 4 kg statuetki przyznawane najlepszym kolażom od 2011 roku. Choć wymiary co roku pozostają takie same, projektanci zaskakują swoją kreatywnością i nowymi formami. Tegoroczne trofeum to hołd dla geometrycznych wzorów i kanciastych kształtów inspirowanych kubizmem.
Flota ŠKODY podczas Tour de France
ŠKODA, która jest sponsorem Tour de France od 2004 roku, po raz kolejny zapewniła wsparcie logistyczne, przekazując na potrzeby wyścigu 250 samochodów. Prócz ŠKODY SUPERB, flota obejmowała modele ŠKODA OCTAVIA oraz SUV-y: KODIAQ i KAROQ.
SUPERB podczas tegorocznej edycji, wznowił swoją rolę jako najważniejszy samochód całego wyścigu. Dyrektor trasy, Christian Prudhomme, tradycyjnie już używał czerwonej limuzyny jako mobilnego centrum dowodzenia, z której na bieżąco wydawał instrukcje dotyczące wyścigu lub bezpieczeństwa za pośrednictwem kanałów radiowych. Dzięki dużemu panoramicznemu dachowi, który otwiera się naciśnięciem jednego przycisku, Prudhomme mógł nadzorować peleton w optymalnej dla siebie pozycji.
„Zawsze dla tych, którzy jeżdzą” – kampania ŠKODY
Wraz z rozpoczęciem wyścigu, wystartowała również nowa, 360-stopniowa kampania „Zawsze dla tych, którzy jeżdzą”. Motto to można zobaczyć na stronie internetowej welovecycling.com oraz w mediach społecznościowych marki: na Facebook, YouTube oraz na Instagramie.
Na stronie welovecycling.com, przez cały czas trwania wyścigu można było na bieżąco śledzić poczynania zawodników oraz dowiadywać się ciekawostek prosto z największej imprezy rowerowej na świecie.