Ford TDCi – kontynuacja pasma sukcesów
Ford kontynuuje strategię wprowadzania silników wysokoprężnych z układem wtryskowym common rail najnowszej generacji do kolejnych modeli w coraz to nowych segmentach rynkowych. Obecnie silniki rodziny Ford Duratorq TDCi obejmują zakres mocy od 68 KM do 130 KM i są dostępne w modelach: Fiesta, Fusion, Focus, Mondeo, Transit oraz Transit Connect.
<strong>
• Silniki wysokoprężne Duratorq TDCi dostępne obecnie we wszystkich najważniejszych modelach Forda
• Szersza gama silników TDCi w Fordzie Focus dzięki nowej wersji o mocy 100 KM
• Silniki TDCi w zakresie mocy 68 KM do 130 KM dostępne w szerokiej gamie modeli, od Forda Fiesta do Forda Transita
Ford kontynuuje strategię wprowadzania silników wysokoprężnych z układem wtryskowym common rail najnowszej generacji do kolejnych modeli w coraz to nowych segmentach rynkowych. Obecnie silniki rodziny Ford Duratorq TDCi obejmują zakres mocy od 68 KM do 130 KM i są dostępne w modelach: Fiesta, Fusion, Focus, Mondeo, Transit oraz Transit Connect.
Ford Focus TDCi 100 KM
</strong>
Pierwszym modelem Forda, który otrzymał silnik wysokoprężny TDCi był Ford Focus. Oprócz znanej już wersji silnika o mocy 115 KM, nabywcy tego modelu mają teraz do wyboru jeszcze jedną jednostkę napędową TDCi z wtryskiem common rail o mocy 100 KM.
Najnowocześniejsze silniki z wtryskiem common rail charakteryzują się znacznie lepszymi wskaźnikami mocy i momentu obrotowego, zużywają mniej paliwa, ich spaliny są mniej szkodliwe dla środowiska, pracują znacznie ciszej i równomierniej, bez dokuczliwych wibracji. W praktyce użytkownicy tego typu silników odnoszą korzyści w eksploatacji podobne do tych, które dają silniki benzynowe, z zachowaniem niskiego zużycia paliwa i niedużych kosztów eksploatacji, typowych dla wszystkich silników wysokoprężnych.
W Europie segment "C" (kompaktowych) samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku – ocenia się, że liczba takich pojazdów w ciągu najbliższych dwóch lat podwoi się. Nowy silnik Ford Duratorq TDCi o mocy 100 KM jest adresowany przede wszystkim dla użytkowników, którzy będą chcieli wybrać dynamikę, osiągi i kulturę pracy silnika z wtryskiem common rail drugiej generacji oraz niskie zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach eksploatacji.
Wprowadzenie do oferty nowej jednostki napędowej Duratorq TDCi o mocy 100 KM daje nabywcom Forda Focus większy wybór silników dieslowskich. Obok znanego już bardzo dynamicznego 115-konnego silnika TDCi w ofercie pozostaje jeszcze jednostka TDdi z bezpośrednim wtryskiem o mocy 90 KM.
Nowa odmiana silnika Duratorq TDCi maksymalną moc 100 KM osiąga przy 3,850 obr/min. Dzięki wytwarzaniu bardzo wysokiego ciśnienia doładowania, rzędu do 1,2 bara, maksymalna stabilna wartość momentu obrotowego równa 240 Nm przy 1,750 obr/min jest znacznie wyższa niż 200 Nm osiągane przez silnik TDdi i nieco tylko niższa niż 250 Nm uzyskiwane przez znacznie mocniejszy silnik Duratorq TDCi o mocy 115 KM. Ford Focus napędzany 100-konnym silnikiem TDCi rozwija maksymalną prędkość 185 km/h.
Zgodnie z oficjalnym pomiarem zużycia paliwa w europejskim cyklu testowym Ford Focus z nowym silnikiem będzie uzyskiwać zużycie paliwa na poziomie 7,0 litra/100 km w jeździe miejskiej, 4,2 l/100 km poza miastem. W tych warunkach średnie spalanie wynosi 5,2 l/100 km. Homologacyjna wartość emisji CO2 mierzona dla średniego zużycia paliwa wynosi 138 g/km.
<strong>Źródło: FORD OF EUROPE</strong>