Ford Mustang jest od trzech lat najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie
Globalny popyt na nowy model Forda Mustanga 2018 już trzeci rok z rzędu dał Mustangowi pozycję najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.
Według analiz rejestracji nowych pojazdów osobowych firmy IHS Markit, w roku 2017 na całym świecie zarejestrowano 125 809 Mustangów. Raporty sumujące sprzedaż wg danych z oficjalnych źródeł rządowych oraz pozarządowych z 80 krajów, obejmujące 95 procent globalnych rejestracji dają Mustangowi przewagę nad wszystkimi innymi sportowymi konkurentami coupe na całym świecie.
„Świat jest zakochany w Mustangu”, mówi Erich Merkle, analityk sprzedaży Forda. „Mustang reprezentuje najlepsze amerykańskie wzornictwo, osiągi i poczucie wolności oraz niepowtarzalną osobowość, która jest atrakcyjna na każdej szerokości geograficznej.”
Z prawie 126 000 kupionych na całym świecie pojazdów, 81 866 zarejestrowanych było w Stanach Zjednoczonych, gdzie produkowany jest Mustang, co oznacza, że ponad jedna trzecia wszystkich rejestracji Mustanga dotyczy rynków eksportowych.
Ford sprzedał w zeszłym roku w Europie (według danych wewnętrznych) 13 100 Mustangów i wyprzedza Porsche 911 na 13 europejskich rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
W czołowej piątce europejskich rynków sprzedaży Mustanga znalazły się w roku 2017: Niemcy (5 742), Zjednoczone Królestwo (2 211), Francja (942), Belgia (900), Szwecja (512) i Polska (495).
Równie wysoki popyt jest w Chinach, gdzie Mustang był najlepiej sprzedającym się sportowym coupe w ubiegłym roku, z liczbą 7 125 rejestracji.
Globalny eksport tego modelu rozpoczął się w roku 2015 i od tego momentu do grudnia 2017 Ford sprzedał 418 000 Mustangów na całym świecie. Najchętniej kupowaną na świecie wersją jest Mustang GT napędzany silnikiem 5.0 V8.
Od roku 2015 do marca 2018*, Ford sprzedał w Europie 35 000 Mustangów, a od początku tego roku wprowadza nowego Forda Mustanga o bardziej atletycznej sylwetce i ekskluzywnym wnętrzu z miękkimi w dotyku materiałami i 12-calowym cyfrowym zestawem zegarów. Ulepszone układy napędowe obejmują m.in. ośmiocylindrową widlastą jednostkę 5.0-litra o mocy 450 KM z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, która rozpędza Mustanga do 100 km/h w 4,3 sekundy, gwarantuje spalanie średnie na poziomie 12.1 l/100 km i emisję CO2 270 g/km. **
Zaawansowane układy obejmują regulowane zawieszenie MagneRide®, dające możliwość wyboru trybu jazdy oraz nowy układ wydechowy Active Valve, który zapewnia tryb „dobrego sąsiada”, przydatny wczesnym rankiem lub późną nocą. Na liście systemów wspomagających kierowcę Mustanga znajdziemy asystenta ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu.
Ponadto, edycja specjalna - Ford Mustang BULLITT, która powstała dla uczczenia 50 rocznicy legendarnego filmu, trafi do produkcji na rynki europejskie w czerwcu.
Dostępny w kolorze Shadow Black lub klasycznym Dark Highland Green, Mustang BULLITT jest napędzany wzmocnionym silnikiem V8 o pojemności 5.0-litra, który zapewni moc ocenianą na 464 KM i moment obrotowy 529 Nm***. BULLITT wyposażony jest teraz w nowe rozwiązanie dopasowania prędkości obrotowej, zapewniające płynniejsze zmiany przełożeń i sportowe "strzały" silnika V8 podczas redukcji biegów. Standardowy system audio B&O PLAY zapewnia moc nagłośnienia 1000 watów, rozprowadzaną na 12 głośników o wysokich parametrach.
Sportowe coupe, zgodnie z definicją IHS Markit, to zarówno modele dwudrzwiowe jak i kabriolety.
* Dotyczy 20 europejskich rynków: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
** Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 są określone dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu ,na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.
Od 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP) zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151. Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpi poprzedni cykl testowy NEDC, który wciąż jest aktualnie stosowaną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
*** Oficjalnie homologacyjne dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane przed wejściem samochodu do sprzedaży.