Ford Mondeo – powiew świeżości i nowoczesna technika
Gama Forda Mondeo znowu zyskała na atrakcyjności, tym razem za sprawą wprowadzenia do sprzedaży usportowionego modelu ST220 oraz nowych opcji układu napędowego. Dzięki nim stale umacnia się pozycja Forda Mondeo jako najbardziej prestiżowego modelu w europejskiej ofercie Forda.
<strong>
• Nowa odmiana silnika Duratorq TDCi o mocy 115 KM daje nabywcom większe możliwości wyboru nowoczesnych silników wysokoprężnych
• Przekładnia automatyczna Durashift 5-tronic poprawia komfort prowadzenia modeli z najwyższej półki gamy Forda Mondeo
Gama Forda Mondeo znowu zyskała na atrakcyjności, tym razem za sprawą wprowadzenia do sprzedaży usportowionego modelu ST220 oraz nowych opcji układu napędowego. Dzięki nim stale umacnia się pozycja Forda Mondeo jako najbardziej prestiżowego modelu w europejskiej ofercie Forda.
</strong>
Nowo wprowadzone warianty układu napędowego obejmują silniki wysokoprężne najnowszej generacji Duratorq TDCi z układem wtryskowym common rail oraz nowoczesną 5-stopniową przekładnię automatyczną Durashift 5-tronic.
Ford Mondeo Duratorq TDCi 115 KM
Wraz z wprowadzeniem nowej wersji 2,0-litrowego silnika wysokoprężnego Duratorq TDCi o mocy 115 KM z wtryskiem common rail, gama silników wysokoprężnych oferowanych w modelach Ford Mondeo obejmuje teraz trzy jednostki: silniki Duratorq TDCi rozwijające moc 115 KM i 130 KM oraz popularny silnik Duratorq TDdi z wtryskiem bezpośrednim o mocy 90 KM.
Najnowsza 115-konna wersja silnika Duratorq TDCi (85 kW przy 4,000 obr/min) dysponuje także imponującym momentem obrotowym, którego maksymalna wartość wynosi 280 Nm przy 1,900 obr/min, co bardzo pozytywnie wpływa na i tak już wysoką jakość prowadzenia tego samochodu. Mimo znacznych wartości mocy i momentu obrotowego, silnik spala niewiele paliwa. Potwierdzają to nie tylko testy wykonywane w europejskim cyklu pomiarowego, ale także pomiary w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Homologacyjne wartości zużycia paliwa dla Forda Mondeo z silnikiem Duratorq TDCi o mocy 115 KM wynoszą 7,9 l/100 km w cyklu miejskim i 4,5 l/100 km poza miastem. Średnie zużycie kształtuje się w granicach 5.7 l/100 km dla wersji z nadwoziem 4- i 5-drzwiowym i mechaniczną skrzynią biegów. Nominalna emisja CO2 wynosi 152 g/km. Ford Mondeo w tej konfiguracji rozwija prędkość maksymalną 195 km/h.
Osiągi i wartości zużycia paliwa Forda Mondeo w wersji kombi, napędzanego silnikiem Duratorq TDCi o mocy 115 KM, różnią się nieznacznie od przytoczonych powyżej.
Ford Mondeo z przekładnią Durashift 5-tronic
Nowa 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Durashift 5-tronic poprawia komfort i jakość prowadzenia modeli z najwyższej półki gamy Forda Mondeo.
Przekładnia Durashift 5-tronic jest oferowana w najbogatszych wyposażeniowo wersjach Forda Mondeo, przy czym może ona współpracować z 24-zaworowym benzynowym silnikiem Duratec V6 o mocy 170 KM, bądź z jednym z dwóch silników wysokoprężnych Duratorq TDCi z wtryskiem common rail.
Przekładnia Durashift 5-tronic jest kolejnym rozwiązaniem podnoszącym dobrze znane walory dynamiczne i jakość prowadzenia Forda Mondeo. Charakteryzuje się ona elastycznością i wysoką wytrzymałością, dzięki czemu może doskonale przenosić wysokie wartości momentu obrotowego, bez niekorzystnych efektów ubocznych w postaci wzrostu zużycia paliwa. Jej parametry użytkowe powinny przekonać do siebie nawet tych kierowców, którzy zawsze mówili, że nigdy nie kupią samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Nad prawidłową pracą przekładni Durashift 5-tronic czuwa zespół sterujący ATCU (Automatic Transmission Control Unit) najnowszej generacji. Elektroniczny układ sterujący zapewnia nie tylko znacznie większą precyzję włączania poszczególnych biegów oraz cichą i efektywną pracę, ale także pozwala na dostosowanie pracy skrzyni przekładniowej do stylu jazdy kierowcy oraz do zmieniających się warunków na drodze.
Przekładnia Durashift 5-tronic "myśli" niczym mechaniczna skrzynia biegów. Przewiduje bowiem, co zrobiłby w danej sytuacji dobry kierowca mający do dyspozycji skrzynię z ręczną zmianą biegów. Układ sterujący daje możliwość wybierania jednego z 11 różnych trybów pracy i tym samym dostosowania parametrów pracy przekładni do warunków jazdy i wymagań kierującego.
<strong>Źródło: FORD OF EUROPE</strong>