Ford Fiesta ST wyniki sprzedaży
Ford Fiesta ST - najszybszy na świecie produkcyjny niewielki samochód – wszedł na rynek z dużym impetem. Od marca tego roku miłośnicy hot hatchy złożyli na ten model 3 000 zamówień.
Klienci z Wielkiej Brytanii kupili ponad połowę wszystkich egzemplarzy wydanych do tej pory; drugi najlepszy wynik pod tym względem sprzedaży uzyskano w Niemczech, a trzeci w Szwajcarii.
Nowy Ford Fiesta ST, opracowany przez zespół Ford Team RS, czyli europejski oddział grupy Global Performance Vehicle wchodzącej w skład struktur Ford Motor Company, jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 l EcoBoost o mocy 182 KM, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 220 km/h. Doskonałe osiągi to również zasługa zastosowania zaawansowanego układu zawieszenia.
Model ten wydziela 138 gramów CO2 na kilometr* - oznacza to 20-procentową redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z Fordem Fiesta ST poprzedniej generacji, mimo zwiększenia mocy silnika w nowym modelu o 20 procent.
– Ford Fiesta ST został doskonale przyjęty na rynku, co pozwala nam twierdzić, iż mamy do czynienia z wyjątkowym samochodem, – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe. – Jesteśmy dumni z naszego zespołu ekspertów ds. rozwoju produktu, który stworzył pojazd uznany przez najważniejszych krytyków w branży za doskonały i przystępny cenowo.
W zeszłym miesiącu zespół ekspertów Forda z oddziału ds. dynamiki pojazdów, który opracował Forda Fiesta ST, zdobył nagrodę "Dynamics Team of the Year" w międzynarodowym konkursie Vehicle Dynamics International Awards 2013 (VDI). Z kolei David Put, specjalista ds. dynamiki pojazdów w zespole Ford Team RS zdobył wyróżnienie "Dynamicist of the Year".
Nowy Ford Fiesta ST został wyposażony w specjalne zawieszenie, dostrojony układ kierowniczy i hamulcowy oraz zmodyfikowany układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach. Na pokładzie znajduje się także system inteligentnego kluczyka (MyKey) oraz funkcja Emergency Assistance. (wideo z przejazdu Davida Puta Fordem Fiesta ST po torze testowym Lommel można zobaczyć tutaj)
Nowy Ford Fiesta ST odznacza się dużą, trapezoidalną osłoną chłodnicy o unikatowej konstrukcji w kształcie plastra miodu, dynamicznym tylnym dyfuzorem, a także pełnym "body kitem" nadwozia typu ST. Najbardziej popularnym kolorem lakieru wśród klientów jest Spirit Blue (27 procent wszystkich zamówień). W drugiej kolejności nabywcy wybierali odcienie Frozen White i Race Red.
Ponad 60 procent klientów wybrało skórzane wnętrze Smoke Storm Torino w kolorze Charcoal Black, stanowiącym doskonałe uzupełnienie karbonowych wstawek w desce rozdzielcze, aluminiowych pedałów i aluminiowej dźwigni zmiany biegów oraz kierownicy ST i foteli Recaro. 90 procent nabywców zamówiło 17-calowe obręcze aluminiowe Rado Grey z czerwonymi zaciskami hamulcowymi, natomiast 19 procent kupujących wybrało radio Sony DAB z opcjonalnym systemem nawigacji i 5-calowym kolorowym ekranem.
– Modele wystawione w salonach sprzedaży przyciągają wiele uwagi; klienci chcą usiąść za kierownicą, doświadczyć „ducha” Forda Fiesta ST i porozmawiać o osiągach auta, – powiedział John Leeman, dyrektor ds. operacyjnych Ford Retail przy największej grupie dilerów Forda w Wielkiej Brytanii. – Codziennie przyjmujemy dużą liczbę zapytań odnośnie tego modelu.
Ford Fiesta ST idzie w ślady Forda Focus ST, który pojawił się w sprzedaży latem 2012 roku i również odniósł sukces rynkowy. Samochód wyposażony w 250-konny silnik EcoBoost o pojemności 2 litrów w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku był najlepiej sprzedającym się hot hatchem - w ręce klientów trafiło 2100 egzemplarzy tego modelu.