Ford Fiesta – teraz w wersji 3-drzwiowej i z nowymi rozwiązaniami układu napędowego i jezdnego
Salon w Paryżu wybrano na miejsce prezentacji powiększonej rodziny Forda Fiesta. Tutaj swoją premierę będzie miała także zupełnie nowa generacja małych samochodów miejskich Forda.
<strong>
• Uzupełnienie gamy modeli o wersję 3-drzwiową
• Wprowadzenie nowej przekładni automatyczno-sekwencyjnej Durashift EST
• Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) dostępny jako opcja
Salon w Paryżu wybrano na miejsce prezentacji powiększonej rodziny Forda Fiesta. Tutaj swoją premierę będzie miała także zupełnie nowa generacja małych samochodów miejskich Forda.
</strong>
Na początku 2002 roku swoją premierę miał nowy Ford Fiesta w wersji 5-drzwiowej, zaprezentowano także zupełnie nowy samochód miejski - Ford Fusion - przeznaczony dla osób prowadzących aktywne życie zawodowe i preferujących aktywny wypoczynek, klasyfikowany jako tzw. UAV (Urban Activity Vehicle). Teraz przychodzi kolej na Forda Fiestę w atrakcyjnym wydaniu 3-drzwiowym oraz nowe rozwiązania układu napędowego i jezdnego modeli Fiesta i Fusion: automatyczno-sekwencyjną skrzynię biegów Durashift EST oraz nowy elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP).
Ford Fiesta w wersji 3-drzwiowej
3-drzwiowa wersja nowego Forda Fiesta przejmuje wszystkie atuty nowej generacji tego popularnego modelu – stylową linię nadwozia, przestronne wnętrze, bezpieczeństwo, jakość prowadzenia i duże walory użytkowe w stosunku do ceny. 3-drzwiowa wersja Forda Fiesta trafi do salonów sprzedaży Forda jeszcze przed końcem tego roku (w Polsce wersja ta pojawi się w 2003 roku).
To samochód, który wywołuje pewne określone skojarzenia, wyraźnie odróżniające go od swojego odpowiednika z nadwoziem 5-drzwiowym. Nadwozie o bardzo zwartej budowie, bardziej sportowa charakterystyka i jeszcze większa dynamika – to walory wersji 3-drzwiowej, które powinny się wydać atrakcyjne przede wszystkim potencjalnemu młodemu nabywcy, który najprawdopodobniej nie założył jeszcze rodziny.
Wraz z nową wersją wprowadzono nowy kolor lakieru metalizowanego, pokazywany zresztą w Paryżu – charakterystyczny, odcień przypalanej pomarańczy, noszący nazwę Flare. Nabywcy 3-drzwiowego Forda Fiesta mają do wyboru jeszcze 12 innych kolorów nadwozia.
3-drzwiowa wersja Forda Fiesta skutecznie obala mit, że auta 3-drzwiowe są mniejsze i mniej komfortowe niż ich 5-drzwiowe odpowiedniki. Nowy model nie tylko ma tak samo przestronne wnętrze i szczyci się równie wysokim komfortem jazdy, ale także zapewnia bardzo wygodny dostęp dla osób zajmujących miejsca z tyłu.
Ford Fiesta w wersji 3-drzwiowej oczywiście kontynuuje bogaty temat bezpieczeństwa, tak obiecująco zapoczątkowany przez odmianę 5-drzwiową. Jest bowiem wyposażony między innymi w nowoczesny Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) z poduszkami powietrznymi o dwóch stopniach napełniania, będący elementem standardowego wyposażenia wszystkich modeli rodziny Forda Fiesta.
Podobnie jak w przypadku wersji 5-drzwiowej, do napędu nowego Forda Fiesta z nadwoziem 3-drzwiowym służą nowoczesne i niezawodne silniki charakteryzujące się nie tylko bardzo dobrą dynamiką i wysoką kulturą pracy, ale także spalające do 10% mniej paliwa niż model poprzedniej generacji (zgodnie z pomiarami w nowym europejskim cyklu jazdy, stosowanym podczas prób towarzyszących homologacji pojazdu):
• Duratorq TDCi o pojemności 1,4 litra (68 KM) – Silnik wysokoprężny nowej generacji z układem wtryskowym common rail i turbodoładowaniem charakteryzuje się wysoką mocą, cichą i równomierną pracą, a także niskim zużyciem paliwa i niską toksycznością spalin. W połączeniu z niezwykle udanym podwoziem Forda Fiesta, nowa jednostka zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i wysoką dynamikę jazdy, zapewnia także ogólnie wysoką jakość prowadzenia, rzadko spotykaną w samochodach osobowych tej wielkości.
• Duratec 16V - o pojemności 1,4 litra (80 KM) lub 1,6-litra (100 KM) – Dwie różniące się mocą odmiany silnika benzynowego Duratec 16V z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Jednostki te powstały na bazie silnika stosowanego już wcześniej w Fordzie Focus. Obie są niezwykle ekonomiczne i dysponują wysokimi wartościami momentu obrotowego w niskich zakresach obrotów.
• Duratec 8V 1,3-litra (70 KM) – Nowość w rodzinie Forda Fiesta, silnik Duratec 8V został opracowany specjalnie jako jednostka charakteryzująca się bardzo niskim zużyciem paliwa, niską zawartością związków szkodliwych w spalinach oraz optymalnie wysoką elastycznością i stabilnością pracy na biegu jałowym.
Przekładnia Ford Durashift EST
Nowa przekładnia automatyczno-sekwencyjna Durashift EST (Electronic Shift Technology) zapewnia użytkownikom Forda Fiesta i Forda Fusion wszelkie korzyści płynące z posiadania automatycznej skrzyni biegów, lecz bez typowych wad tego rozwiązania spotykanych w samochodach mniejszych. Dodatkowym atutem tej przekładni są większe możliwości użytkowania ze względu na opcję ręcznej zmiany biegów, lecz bez konieczności korzystania z pedału sprzęgła.
Przekładnia Durashift EST będzie oferowana w wersjach Forda Fiesta oraz Forda Fusion napędzanych 1,4-litrowym 16-zaworowym silnikiem Duratec 16V bądź 1,4-litrową jednostką wysokoprężną Duratorq TDCi z wtryskiem common rail.
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), dostępny na życzenie nabywcy, jest kolejnym z rozwiązań Forda wprowadzanych w samochodach małych i mających na celu ułatwienie prowadzenia pojazdu. Ten nowoczesny układ sterowany elektronicznie śledzi za pomocą specjalnych czujników zachowanie i reakcje pojazdu na ruchy kierownicy – ESP reaguje automatycznie, korygując kierunek ruchu pojazdu, jeżeli zaczyna on schodzić z zamierzonego przez kierowcę kierunku jazdy. Układ ESP jest szczególnie użyteczny w sytuacjach nagłej i niespodziewanej zmiany warunków drogowych – pomaga wtedy kierowcy zachować panowanie nad samochodem. ESP jest oferowany na wybranych rynkach w wersjach Forda Fiesta oraz Forda Fusion napędzanych silnikami Duratorq TDCi oraz Duratec 16V o pojemności 1,6-litra.
<strong>Źródło: FORD OF EUROPE</strong>