FleetBoard: oferta dla transportu dystrybucyjnego, spojrzenie w przyszłość telematyki
Równolegle z nowym Mercedes-Benz Antos, system FleetBoard wprowadza nowe usługi dla ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Poza tym inwestycja w telematykę dla autobusów i transporterów opłaca się jak nigdy dotąd. Spółka FleetBoard należy na rynku europejskim do wiodących dostawców rozwiązań telematycznych dla samochodów ciężarowych, transporterów i autobusów wszelkich marek i z wszystkich rynków. Również w Afryce Południowej, Brazylii i na Środkowym Wschodzie FleetBoard mógł pozyskać wielu nowych klientów. Przedsiębiorstwo zostało niedawno wyróżnione nagrodą Frost & Sullivan Award za rozwój i innowację.
Atrakcyjna oferta: zoptymalizowana logistyka w transporcie dystrybucyjnym
Specyficzne przypadki zastosowania w transporcie dystrybucyjnym wymagają elastycznych rozwiązań telematycznych: przy pomocy systemu FleetBoard kształtowane są optymalnie procesy logistyczne i dystrybucyjne, a potencjał pojazdów wykorzystywany jest w stopniu maksymalnym. FleetBoard oferuje dla nowego Mercedes-Benz Antos atrakcyjną ofertę w zakresie zastosowania profesjonalnej telematyki: FleetBoard TiiRec — zainstalowany na stałe komputer pokładowy z modemem GSM i odbiornikiem GPS — wraz z opcją szkoleń dla kierowców dostępny jest już za 800 euro. FleetBoard TiiRec jest wykorzystywany do usług FleetBoard – zarządzania pojazdem oraz zarządzania czasem. Służy on do przekazywania danych technicznych dla każdego pojazdu z interfejsem. Z obszernego portfolio usług FleetBoard Klient komponuje pożądany zakres.
FleetBoard się opłaca: Długoletnie doświadczenia Klientów z obszaru dystrybucji potwierdzają, że w wyniku zastosowania systemu FleetBoard już w krótkim okresie następuje redukcja zużycia paliwa o 5 do 15 procent, zmniejszone zostaje zużycie pojazdów, a zlecenia mogą być optymalnie koordynowane. Manager floty rejestruje i opracowuje jego dane techniczne. Wykazywane są np. prędkość, użycie hamulców, mapa charakterystyk, postoje, czas postoju przy pracującym silniku jak również warunki pracy pojazdu przy średnim wzniesieniu i obciążeniu pojazdu. Dzięki tym danym można zwiększyć ekonomiczne wykorzystanie floty. Indywidualne wskazówki dla kierowców wpływają na polepszenie sposobu jazdy; analiza użytkowania służy w wielu przedsiębiorstwach jako podstawa systemu premiowania. Na międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA Nutzfahrzeuge 2012 FleetBoard przedstawi rozszerzoną analizę użytkowania, która dostarczy jeszcze bardziej szczegółowych informacji dotyczących nowego Actrosa i włączy w to takie systemy wspierające jak tempomat, tempomat z funkcją hamowania przy automatycznej regulacji odstępu, EcoRoll lub użytkowanie Kick-Down.
Nowe rozdanie: prosta komunikacja z kierowcą
Logistyka FleetBoard to nowa usługa zarządzania transportem z najważniejszymi funkcjami dla efektywnego przeprowadzania procesów logistycznych. Jest ona skierowana do przedsiębiorstw, które poszukują rozwiązań dla komunikacji tekstowej pomiędzy centralą a kierowcą, jak również lokalizacji pojazdów oraz nawigacji.
Komunikacja podstawowa pomiędzy dyspozytornią a kierowcą następuje poprzez wysłanie tekstów, wymianę wiadomości i raportowanie statusów realizacji zlecenia. Pozycja pojazdu widoczna jest zawsze w usłudze FleetBoard Mapping. Wiadomości z dyspozytorni przekazywane są z DispoPilot.guide bezpośrednio do kabiny kierowcy.
Zainstalowany na stałe DispoPilot.guide z dużym siedmio celowym monitorem (17,8 cm) dostępny jest w wyposażeniu opcjonalnym jako urządzenie nawigacyjno-komunkacyjne. Za jego pomocą można przesyłać adresy przekazane przez dyspozytornię do naprowadzania na cel. Aktualizacja do dalszych usług, jak np. odzwierciedlanie specyficznych dla danego przedsiębiorstwa workflow, jest możliwa w każdym momencie. W nawigacji zintegrowano również takie cechy jak system LDW, informacje o korkach i uwzględnienie transportów towarów niebezpiecznych przy planowaniu trasy.
Autobusy przemieszczają się efektywnie dzięki analizie użytkowania FleetBoard
Autobusy marek Mercedes-Benz i Setra mogą być w całej europie fabrycznie wyposażane w system FleetBoard lub — jak autobusy innych producentów — o system ten uzupełniane. Dzięki cyfrowej mapie drogowej, osoba odpowiedzialna za tabor może w każdej chwili uzyskać informacje o aktualnej pozycji pojazdu lub uruchomić szczegółowe śledzenie trasy pojazdu w odstępach 30-sekundowych; może on też zmieniać perspektywę widoku – z ulicznego na satelitarny. Dodatkowo poza pozycjami autobusów wyświetlane są informacje o ważnych wydarzenia na trasie, ostrzeżenia oraz informacje o statusie. Przy pomocy FleetBoard również przedsiębiorstwa przewozów autokarowych mogą zoptymalizować swoją rentowność, gdyż właśnie poprzez styl jazdy można znacząco zredukować zużycie paliwa oraz pojazdu. Z analiz kierowca autobusu otrzymuje informacje zwrotne o tym, jakie działania wpłyną na polepszenie jego stylu jazdy oraz przede wszystkim na zwiększenie bezpieczeństwa.
Fabryczny montaż FleetBoard w Mercedes-Benz Sprinter
Telematyka FleetBoard dostępna jest dla Mercedesa-Benz Sprinter w wyposażeniu fabrycznym. Dzięki temu można znacząco zredukować koszty eksploatacji i realizacji procesów taboru. Testy rzeczywiste w transporcie dystrybucyjnym wykazały, że zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone dzięki ekonomicznej jeździe do 30 procent. Logika FleetBoard jest w tym zakresie bardzo prosta. Kierowcy uczą się defensywnego i przewidującego stylu jazdy i utrzymują go, wspierani przez przejrzyste i regularne raportowanie ocen ich stylów jazdy.
Oferta usługowa dostępna również jako aplikacja
Aplikacja FleetBoard App powoduje, że również w terenie dostępne są wszystkie ważne informacje dotyczące floty. Poprzez iPhone lub iPad dyrektorzy, kierownicy taboru oraz dyspozytorzy mają dostęp do aktualnych i wstecznych danych. Mogą uzyskać informacje o pozycji pojazdu lub pozostałym dopuszczalnym czasie jazdy i wymienić je z kierowcą. Dzięki temu kierowcy o wystarczającej ilości pozostałego czasu jazdy mogą zostać zlokalizowani w pobliżu nagłego zlecenia przyjętego do realizacji, a na pytanie, czy trasa przebiega zgodnie z planem, zostanie szybko udzielona odpowiedź. Można również szybko zareagować na zapytania dotyczące transportu lub opóźnienia wynikające z korków — w nagłych przypadkach również w nocy.